Ulga prorodzinna na pełnoletniego niepełnosprawnego syna pobierającego rentę socjalną.
Możliwość skorzystania z ulgi prorodzinnej za 2022 r. i korekta tego rozliczenia, przy samotnym wychowywaniu małoletnich dzieci i wykonywaniu obowiązku alimentacyjnego względem pozostających na utrzymaniu pełnoletnich dzieci.
Możliwość skorzystania z ulgi prorodzinnej na dorosłą owdowiałą niepełnosprawną córkę.
Do 2 maja 2023 r. (termin przesunięty, ponieważ 30 kwietnia przypada w 2023 r. w niedzielę, a 1 maja przypada święto) podatnicy PIT muszą złożyć zeznanie roczne za 2022 r. W rozliczeniu tym nie brakuje nowych rozwiązań i problemów. W pierwszej kolejności należy pamiętać, że trzeba w nim stosować nową skalę podatkową, z obniżoną z 17% do 12% stawką PIT w pierwszym przedziale podatkowym. Całkowitą nowością
Pani stanowisko w sprawie oceny skutków podatkowych opisanego stanu faktycznego w podatku dochodowym od osób fizycznych jest prawidłowe w części dotyczącej wysokości ulgi prorodzinnej przysługującej w stosunku do córek K. i W. przed uzyskaniem przez córki pełnoletności i nieprawidłowe w części dotyczącej wysokości ulgi prorodzinnej przysługującej w stosunku do córek K. i W. po uzyskaniu przez córki
MF opublikował projekt z 26 lipca 2021 r. dotyczący zmian podatkowych, które mają być wprowadzone w ramach programu Polski Ład. Dla podatników PIT przewiduje się m.in. podniesienie kwoty wolnej od podatku do 30 000 zł oraz wzrost limitu drugiego progu podatkowego do 120 000 zł. Podatnicy CIT skorzystają m.in. w szerszym zakresie z tzw. estońskiego CIT, a podatnicy VAT będą mogli tworzyć grupy podatkowe
W zakresie możliwości skorygowania zeznań podatkowych i obowiązku zapłaty odsetek przy zwrocie odliczeń w ramach tzw. ulgi prorodzinnej.
W sytuacji gdy Wnioskodawca z dwóch różnych związków posiada dwoje małoletnich dzieci w stosunku do których faktycznie wykonuje władzę rodzicielską co uprawnia Wnioskodawcę do ulgi prorodzinnej na każde z nich, to niezależnie od tego, że w wyniku porozumienia matka pierwszego z dzieci odlicza ulgę w pełnej wysokości na to z dzieci, w świetle przytoczonych przepisów (po spełnieniu wszystkich przesłanek
14 kwietnia 2020 r. MF wydał objaśnienia w sprawie ulgi dla młodych. Objaśnienia rozstrzygają liczne - zgłaszane przez podatników - wątpliwości, w tym m.in. moment, na który należy ustalać wiek młodego pracownika, wysokość kosztów uzyskania przychodów przysługujących pracownikowi korzystającemu z ulgi dla młodych, sposób ustalania limitu przychodów zwolnionych z PIT przez małżonków czy wpływ zwolnienia
Czy z uwagi na datę rozwodu, tj. 30 stycznia 2019 r., Wnioskodawczyni może rozliczać się wspólnie z małoletnim synem i wykorzystać kwotę zmniejszającą podatek (syn nie posiada żadnych dochodów)? Czy z uwagi na datę rozwodu, tj. 30 stycznia 2019 r., może Ona skorzystać z ulgi prorodzinnej za cały 2019 r., wykorzystując próg 112 000 zł? Czy zgodnie z art. 22 ust. 2 pkt 3 ww. ustawy przysługuje Jej prawo
Skoro tylko syn Wnioskodawcy B, spełniał przesłanki warunkujące możliwość skorzystania przez Wnioskodawcę z omawianej ulgi, a w roku podatkowym 2018 dochód Wnioskodawcy oraz małżonki, ustalony według zasad powyżej wskazanych, przekroczył kwotę 112 000 zł uznać należy, że wystąpiła negatywna przesłanka uniemożliwiająca zastosowanie odliczenia od podatku w ramach tzw. ulgi prorodzinnej na podstawie art
Mając na uwadze przedstawiony we wniosku stan faktyczny oraz powołane przepisy prawa należy stwierdzić, że skoro jednym z wymogów warunkujących dokonywanie odliczeń wynikających z art. 27f ustawy o podatku dochodowym od osób fizycznych w ramach omawianej ulgi jest utrzymywanie pełnoletnich dzieci w związku z wykonywaniem, nawet przymusowo obowiązku alimentacyjnego to w sytuacji gdy były mąż uiszczał
Ustalając za rok 2018 dochód córki () Wnioskodawczyni zobowiązana była od kwoty osiągniętego przez córkę przychodu z działalności wykonywanej osobiście (umowy-zlecenia) odjąć wyłącznie koszty jego uzyskania. Ponieważ dochód ten, w przypadku tej pełnoletniej, uczącej się córki w 2018 r. przekroczył kwotę 3.089 zł, o której mowa w art. 27f w powiązaniu z art. 6 ust. 4 pkt 3 ustawy o podatku dochodowym
Czy w opisanej sytuacji Wnioskodawca może skorzystać z ulgi prorodzinnej na syna za 2016 r.?
Od 1 stycznia 2013 r. zostanie ograniczona wysokość kosztów uzyskania stosowanych do przychodów z praw autorskich do wysokości 42 764 zł. Takie zmiany wprowadziła nowelizacja ustawy o pdof.
Czy w rozumieniu przepisów ustawy o podatku od osób fizycznych art. 6 ust. 4 pkt 3, dochód córki podlegający opodatkowaniu przekroczył dopuszczalny próg do odliczenia, tj. kwotę 3 089 zł, a co za tym idzie, czy Wnioskodawczyni przysługuje prawo odliczenia na nią ulgi od podatku?
Podatek dochodowy od osób fizycznych w zakresie możliwości odliczenia ulgi prorodzinnej.
Dla ustalenia prawa do ulgi prorodzinnej, z tytułu utrzymywania w związku z wykonywaniem ciążącego na podatniku obowiązku alimentacyjnego pełnoletniego, uczącego się dziecka należy jego dochód określić zgodnie z art. 9 ust. 2 ustawy o podatku dochodowym od osób fizycznych, jako różnicę pomiędzy przychodem, a kosztami uzyskania przychodu.
Skoro Wnioskodawca oraz jego byla zona przez caly rok wykonywali wladze rodzicielska w stosunku do swoich maloletnich dzieci, a Wnioskodawca nie ma mozliwosci ustalenia z matka dzieci kwoty odliczen w odpowiednich proporcjach, nalezy przyjac, ze przysluguje Mu ulga w wysokosci polowy kwoty przyslugujacej na dwojke maloletnich dzieci. Wnioskodawca moze dokonac korekty zeznania rocznego za 2009 r. o
1. Czy w przypadku braku porozumienia z matką dzieci, Wnioskodawca może rozliczać w przyszłości połowę ulgi przypadającej na dwoje dzieci, to jest równym stosunku 50%-50%? 2. Czy Wnioskodawca może dokonać korekt zeznań rocznych za lata 2009, 2010, 2011, 2012 i 2013 o połowę ulgi rodzinnej przypadającej na dwoje dzieci?3. Czy w zeznaniu za 2014 rok i dalsze lata Wnioskodawca będzie mógł dokonać rozliczenia
Od 1 stycznia 2015 r. zmianie uległy zasady rozliczania oraz wysokość ulgi na dzieci. Nowe regulacje podatnicy powinni stosować już w zeznaniu rocznym za 2014 r. W raporcie przedstawiamy rozwiązanie problemów, jakie wpłynęły do redakcji w tej sprawie, z uwzględnieniem wprowadzonych zmian.
Od 1 stycznia 2015 r. obowiązuje wyższe, co do zasady, o 70 zł wynagrodzenie minimalne. Od tego dnia rozszerzono również katalog osób niepełnosprawnych, na które pracodawcy mogą ubiegać się o dofinansowanie do wynagrodzeń oraz wprowadzono możliwość wnioskowania o dodatkowe koszty związane z zatrudnieniem tych osób. Ponadto odpis na zfśs za 2015 r. pracodawcy nadal ustalają od kwoty 2917,14 zł, a dla