Dodatkowe wynagrodzenie roczne podlega zajęciu do pełnej wysokości, jeżeli egzekucja dotyczy świadczeń alimentacyjnych. W pozostałych przypadkach taka wypłata podlega ochronie przed potrąceniami na podstawie ogólnych przepisów Kodeksu pracy, czyli z zastosowaniem kwoty wolnej od potrąceń i granic potrącenia.
Wynagrodzenie pracowników samorządowych obejmuje składniki obligatoryjne i fakultatywne. Wszystkim pracownikom samorządowym, bez względu na zajmowane stanowisko, przysługują m.in. wynagrodzenie zasadnicze, dodatek za wieloletnią pracę i nagroda jubileuszowa. Fakultatywnymi składnikami wynagrodzenia mogą być dodatek specjalny, dodatek funkcyjny, nagroda, a także dodatkowe wynagrodzenie prowizyjne za
Jesteśmy publiczną szkołą. Czy wypłacony nauczycielom w tym roku jednorazowy dodatek uzupełniający za 2010 r. powinniśmy uwzględnić w podstawie "trzynastki" w pełnej wysokości czy tylko w 1/12 całości?
Pracownicy jednostek sfery budżetowej nabywają prawo do dodatkowego wynagrodzenia rocznego w pełnej wysokości, pod warunkiem przepracowania u danego pracodawcy pełnego roku kalendarzowego. Wyjątkowo pracownik, który nie spełnił tego warunku, nabywa prawo do wynagrodzenia rocznego w wysokości proporcjonalnej, jeżeli przepracował co najmniej 6 miesięcy.
Jesteśmy jednostką budżetową. W 2016 r. niektórzy nasi pracownicy będący honorowymi dawcami krwi korzystali z dni wolnych z tego tytułu. Czy wynagrodzenie za te dni powinniśmy zaliczyć do podstawy wymiaru nagrody rocznej?
Prawo do dodatkowego wynagrodzenia rocznego (tzw. trzynastki) przysługuje pracownikom jednostek sfery budżetowej za efektywnie przepracowany rok u danego pracodawcy. Termin wypłaty trzynastek za 2015 r. przez takich pracodawców upływa z końcem marca 2016 r. Brak wypłaty w terminie powoduje, że od następnego dnia po jego upływie pracownikom przysługują odsetki za zwłokę.
Dodatkowe wynagrodzenie roczne jest świadczeniem motywacyjnym i ma charakter premii dla pracowników jednostek sfery budżetowej. Nie jest zatem powszechne. Nabycie prawa do trzynastki nie zależy jednak od jakości czy wydajności pracy świadczonej przez pracownika, lecz od efektywnie przepracowanego przez niego roku lub co najmniej 6 miesięcy u danego pracodawcy.
Obowiązek wypłaty dodatkowego wynagrodzenia rocznego, tzw. trzynastki, mają, co do zasady, jednostki sektora państwowego. Taka premia przysługuje pracownikom samorządowym, nauczycielom oświatowym i akademickim oraz pracownikom niepedagogicznym za efektywnie przepracowany rok u danego pracodawcy.
Dodatkowe wynagrodzenie roczne (tzw. trzynastka) przysługuje pracownikom jednostek sfery budżetowej za efektywnie przepracowany rok u danego pracodawcy. Pracownik, który nie przepracował całego roku, nabywa prawo do trzynastki w wysokości proporcjonalnej do przepracowanego okresu, jeżeli ten okres wynosi co najmniej 6 miesięcy. Trzynastka powinna zostać wypłacona najpóźniej do końca marca następnego