Dodatek wypłacany pracownikom z tytułu rezygnacji z samochodu służbowego stanowi koszt uzyskania przychodów na gruncie art. 15 ust. 1 ustawy o CIT, gdyż ma na celu redukcję wydatków związanych z samochodami i zabezpieczenie źródła przychodów.
Wynagrodzenia za rozwój Systemu X są dochodem z kwalifikowanego IP, podlegającym 5% stawce CIT jako dochód z działalności badawczo-rozwojowej. Jednak koszty pośrednie, jak marketing i podróże służbowe, nie mogą być bezpośrednio przypisane do działalności badawczo-rozwojowej w kalkulacji wskaźnika nexus.
Dodatek za rezygnację z samochodu służbowego, wypłacany pracownikom spółki, może być uznany za koszt uzyskania przychodów zgodnie z art. 15 ust. 1 UPDOP, kiedy wydatek ten ma związek z działalnością gospodarczą a jego poniesienie ma na celu osiągnięcie, zabezpieczenie lub zachowanie źródła przychodów.
Przekazanie pracownikom pojazdów służbowych wyłącznie do realizacji obowiązków służbowych, z wykluczeniem celów prywatnych, nie prowadzi do powstania u nich przychodu podatkowego, powodując, iż Spółka nie musi pobierać zaliczek na podatek dochodowy zgodnie z art. 12 ustawy o PIT.
Wakacje to czas, w którym większość pracowników udaje się na urlopy wypoczynkowe. Wielu z nich korzysta w tym czasie z telefonów lub samochodów służbowych. Czasem zdarza się, że pracodawcy muszą odwołać pracownika z urlopu albo przesunąć jego termin na inny niż wcześniej zaplanowany. W takim przypadku zwracają pracownikom poniesione wydatki. Pracodawcy mają wątpliwości, czy takie świadczenia skutkują
Zaliczenie przez pracodawcę 75% zwrotu wydatków pracownikom za ładowanie pojazdów elektrycznych do kosztów uzyskania przychodów jest dopuszczalne, gdy ładowanie służbowe jest związane z działalnością gospodarczą, przy braku ewidencji korzystania z pojazdu wykluczającego pełne odpisy."
Zwrot pracownikowi przez spółkę kosztów energii elektrycznej zużytej na ładowanie służbowego samochodu elektrycznego, wykorzystywanego również do celów prywatnych, w przydomowej stacji ładowania może być zaliczony do kosztów uzyskania przychodów w wysokości 75%, zgodnie z art. 16 ust. 1 pkt 51 ustawy CIT, o ile poniesione wydatki są odpowiednio dokumentowane.
Szef Krajowej Administracji Skarbowej (KAS) może z urzędu (czyli z własnej inicjatywy) zmienić wydaną wcześniej przez Dyrektora Krajowej Informacji Skarbowej (KIS) interpretację indywidualną. Dzieje się tak, jeśli stwierdził jej nieprawidłowość, uwzględniając w szczególności orzecznictwo sądów, Trybunału Konstytucyjnego lub Trybunału Sprawiedliwości Unii Europejskiej. Szef KAS nie jest w tym zakresie
W zakresie obowiązków płatnika w związku z wypłatą zawodowym kuratorom sądowym ryczałtu na pokrycie zwiększonych kosztów dojazdów służbowych.
Obowiązek podatkowy z tytułu świadczenia usługi udostępniania samochodów pracownikom powstaje z chwilą upływu terminu płatności za przedmiotową usługę. Natomiast, jeśli wystawicie Państwo fakturę za świadczoną usługę udostępnienia samochodu służbowego do celów prywatnych przed upływem terminu płatności, wówczas obowiązek podatkowy powstaje z chwilą wystawienia faktury dokumentującej tą usługę.
1. Czy wydatki ponoszone przez Spółkę na funkcjonowanie Centrum, do utworzenia oraz uczestnictwa, w którym Spółka jest obowiązana przepisami prawa, stanowią dla Spółki koszty uzyskania przychodów i Spółka powinna je rozpoznać jako pośrednie koszty podatkowe w dacie ich poniesienia lub poprzez odpisy amortyzacyjne od nabytych wartości niematerialnych i prawnych? 2. Gdy Produkt będący wartością niematerialną
Ustalanie wartości nieodpłatnego świadczenia przysługującemu pracownikowi z tytułu wykorzystywania samochodu służbowego do celów prywatnych. – pomniejszenie wysokości ryczałtu określonego w art. 12 ust. 2a ustawy PIT o wartość ryczałtowych kosztów paliwa zużytego do jazd prywatnych.
Ustalenie, czy Spółka może do kosztów uzyskania przychodów, zgodnie z art. 16 ust. 1 pkt 51 ustawy o podatku dochodowym od osób prawnych, zaliczyć 75% poniesionych wydatków z tytułu kosztów używania samochodu osobowego na potrzeby działalności gospodarczej, jeżeli samochód jest wykorzystywany przez Członka Zarządu również do celów prywatnych, a Spółka pokrywa wszystkie koszty eksploatacji tego samochodu
Obowiązki płatnika w związku z użytkowaniem przez pracowników samochodów służbowych do celów prywatnych.
Obowiązki płatnika w związku z użytkowaniem przez pracowników samochodów służbowych.
Obowiązki płatnika z tytułu ponoszonych wydatków na zakup paliwa do samochodów służbowych wykorzystywanych przez pracowników do celów prywatnych.
obowiązki płatnika w związku z udostępnieniem prezesowi samochodu służbowego do celów służbowych i prywatnych
Obowiązki płatnika z tytułu ponoszonych wydatków na zakup paliwa do samochodów służbowych wykorzystywanych przez pracowników do celów prywatnych
Obowiązki płatnika w związku z użytkowaniem przez pracowników samochodów służbowych do celów prywatnych.
w zakresie kosztów uzyskania przychodów z tytułu użytkowania samochodów osobowych do celów prywatnych
obowiązki płatnika w związku z wykorzystywaniem przez pracowników samochodów służbowych do celów prywatnych
Obowiązki płatnika w związku z udostępnieniem Prezesowi Zarządu samochodu służbowego do celów służbowych oraz dodatkowo powierzonych Mu obowiązków