Porady i artykuły

Artykuł aktualny
03.01.2023 Obrót gospodarczy

Nowy rok przyniósł duże zmiany w zakresie praw konsumenta. Jedną z najważniejszych jest wyłączenie stosowania przepisów Kodeksu cywilnego o rękojmi przy sprzedaży w stosunku do konsumentów i odrębne uregulowanie tej materii. W tym celu w ustawie o prawach konsumenta dodany został nowy rozdział 5a „Umowy zobowiązujące do przeniesienia własności towaru na konsumenta”. Wprowadzone przepisy mogą spowodować

Artykuł nieaktualny

W obrocie gospodarczym często występują sytuacje, gdy nabywca ujawnia wadę w zakupionym towarze. Ma on wówczas prawo odstąpić od umowy, żądać obniżenia ceny lub usunięcia wady np. poprzez wymianę towaru wadliwego na towar wolny od wad. W zależności od uzgodnień poczynionych pomiędzy stronami, jak również momentu, w którym kupujący korzysta z przysługujących mu uprawnień, reklamacje są różnie dokumentowane

Artykuł
27.06.2018 Obrót gospodarczy

Sejm przełożył termin wejścia w życie nowej ustawy o prawach konsumenta (dalej: ustawa). Ustawa nie wejdzie, jak zakładano w jej projekcie, 13 czerwca 2014 r., ale 6 miesięcy od jej ogłoszenia (czyli najprawdopodobniej w grudniu br.). Przełożenie terminu wejścia w życie ustawy jest o tyle zaskakujące, że wdraża ona Dyrektywę Parlamentu Europejskiego i Rady 2011/83/UE z 25 października 2011 r. w sprawie

Porada
06.03.2018 Podatki

Podatnik musi wysłać ekipę swoich pracowników, żeby w ramach reklamacji usunęła wady dostarczonego produktu. Czy wydatki związane z tymi pracami będą kosztami uzyskania przychodu?

Porada

Reklamacja jest zgłoszeniem kupującego skierowanym do sprzedawcy o niezgodność towaru z umową. Zgłoszeniu temu zwykle towarzyszy roszczenie o określone zachowanie sprzedawcy, mające na celu np. wymianę towaru na nowy, pozbawiony wad, obniżenie ceny lub naprawę towaru.

Porada
07.10.2010 Ubezpieczenia

ZUS zaczął wysyłać informacje o stanie konta ubezpieczonych za 2009 r. Płatnicy składek - pracodawcy i zleceniodawcy mogą mieć w związku z tym dodatkową pracę. Jeśli ubezpieczonemu nie będą się zgadzały informacje o składkach, w pierwszej kolejności musi on zwrócić się do płatnika o wyjaśnienie sprawy.