Podatek od towarów i usług w zakresie prawidłowości dostarczania konsumentom paragonów w formie elektronicznej wraz z obrazem tego paragonu.
Czy wydatki na wypłatę dodatkowego wynagrodzenia rocznego za 2023 r., wypłaconego w terminie zgodnym z wewnętrznym Regulaminem Wynagradzania w związku z ustawą o dodatkowym wynagrodzeniu rocznym są kosztem uzyskania przychodów miesiąca grudnia 2023 roku.
W zakresie obowiązków płatnika w związku przyznaniem nagrody w konkursie.
Opodatkowanie podatkiem VAT opłaty dodatkowej, pobieranej w związku z nieprzestrzeganiem regulaminu korzystania z parkingu, opodatkowanie podatkiem VAT opłaty dodatkowej, pobieranej w związku z nieprzestrzeganiem regulaminu korzystania z parkingu, w przypadku gdy nie można ustalić danych podmiotu korzystającego z miejsca parkingowego, moment powstania obowiązku podatkowego przy opłacie dodatkowej,
Opodatkowanie podatkiem VAT kar naliczanych za stwierdzenie braku dowodu wjazdu, przekroczenie czasu parkowania oraz rażącego naruszenia postanowień Regulaminu przez użytkownika Parkingu.
Sejm uchwalił ostatecznie 13 stycznia 2023 r. nowelizację przewidującą wprowadzenie do Kodeksu pracy przepisów o pracy zdalnej i kontroli trzeźwości. Nowe regulacje dostosowują przepisy do aktualnej sytuacji na rynku pracy, gdzie praca zdalna stała się czymś powszechnym. Dają też pracodawcom uprawnienia do kontroli pracowników na zawartość alkoholu i narkotyków w organizmie.
Prawidłowość wystawiania i dostarczania konsumentom paragonów drogą elektroniczną.
Niepodleganie opodatkowaniu podatkiem VAT kar naliczanych za stwierdzenie braku dowodu wjazdu, przekroczenie czasu parkowania oraz rażącego naruszenia postanowień Regulaminu przez użytkownika Parkingu.
Na Muzeum nie spoczywają obowiązki płatnika związane z obliczeniem, pobraniem i odprowadzeniem zaliczki na podatek dochodowy od osób fizycznych ani sporządzeniem informacji PIT-11 w związku z dodatkowymi świadczeniami (zwrotem kosztów podróży i zapewnieniem noclegów) na rzecz jurorów oraz nagrodzonych.
Tarcza Finansowa Polskiego Funduszu Rozwoju (PFR) jest rządowym programem, zasadniczo bezzwrotnej pomocy finansowej dla firm poszkodowanych podczas pandemii COVID-19 w Polsce. Wsparcie zostało uruchomione w ramach Tarczy antykryzysowej (Tarczy 1.0 PFR i 2.0 PFR). Beneficjenci, czyli mikro, małe, średnie i duże firmy, mogą się ubiegać o subwencję z PFR na podstawie regulaminu programu i na warunkach
Czy dodatkowa odprawa pośmiertna, która ma zostać wypłacona rodzinie zmarłego pracownika, będzie mogła zostać zaliczona przez Wnioskodawcę do kosztów uzyskania przychodów na podstawie art. 15 ust. 1 ustawy o podatku dochodowym od osób prawnych?
Nie uznanie Zainteresowanego z tytułu świadczonych usług za podatnika podatku VAT, prowadzącego samodzielną działalność gospodarczą, o której mowa w przepisach art. 15 ust. 1-3 ustawy o VAT.
1. Czy w opisanym stanie faktycznym Wnioskodawczyni będzie płatnikiem podatku dochodowego z tytułu nagród rzeczowych oraz nagród pieniężnych? 2. Czy do nagród i wygranych wypłacanych przez Wnioskodawczynię, których wartość nie będzie przekraczała kwoty 760 zł, znajdzie zastosowanie zwolnienie, o którym mowa w art. 21 ust. 1 pkt 68 u.p.d.o.f.? 3. W jakiej wysokości Wnioskodawczyni powinna pobrać i odprowadzić
1. Czy w opisanym stanie faktycznym Spółka będzie płatnikiem podatku dochodowego z tytułu nagród rzeczowych oraz nagród pieniężnych? 2. Czy do nagród i wygranych wypłacanych przez Spółkę, których wartość nie będzie przekraczała kwoty 760 zł, znajdzie zastosowanie zwolnienie, o którym mowa w art. 21 ust. 1 pkt 68 u.p.d.o.f.? 3. W jakiej wysokości Spółka powinna pobrać i odprowadzić podatek z tytułu
1. Czy w opisanym stanie faktycznym Spółka będzie płatnikiem podatku dochodowego z tytułu nagród rzeczowych oraz nagród pieniężnych? 2. Czy do nagród i wygranych wypłacanych przez Spółkę, których wartość nie będzie przekraczała kwoty 760 zł, znajdzie zastosowanie zwolnienie, o którym mowa w art. 21 ust. 1 pkt 68 u.p.d.o.f.? 3. W jakiej wysokości Spółka powinna pobrać i odprowadzić podatek z tytułu
Czy Rekompensata otrzymana z tytułu utraty Gwarancji Zatrudnienia na skutek przystąpienia do Programu Dobrowolnych Odejść" korzysta ze zwolnienie od podatku dochodowego od osób fizycznych, o którym mowa w art. 21 ust. 1 pkt. 3 ustawy o podatku dochodowym od osób fizycznych?
Czy Rekompensata otrzymana z tytułu utraty Gwarancji Zatrudnienia na skutek przystąpienia do Programu Dobrowolnych Odejść" korzysta ze zwolnienie od podatku dochodowego od osób fizycznych, o którym mowa w art. 21 ust. 1 pkt. 3 ustawy o podatku dochodowym od osób fizycznych?
Czy Rekompensata otrzymana z tytułu utraty Gwarancji Zatrudnienia na skutek przystąpienia do Programu Dobrowolnych Odejść" korzysta ze zwolnienie od podatku dochodowego od osób fizycznych, o którym mowa w art. 21 ust. 1 pkt. 3 ustawy o podatku dochodowym od osób fizycznych?
Czy Rekompensata otrzymana z tytułu utraty Gwarancji Zatrudnienia na skutek przystąpienia do Programu Dobrowolnych Odejść" korzysta ze zwolnienie od podatku dochodowego od osób fizycznych, o którym mowa w art. 21 ust. 1 pkt. 3 ustawy o podatku dochodowym od osób fizycznych?
Czy wypłacona w 2015 r. rekompensata , jako zadośćuczynienie z tytułu rozwiązania umowy o pracę na podstawie Regulaminu Programu Dobrowolnych Odejść dla pracowników X S.A. jest zwolniona z podatku dochodowego zgodnie z art. 21 ust. 1 pkt 3 ustawy o podatku dochodowym od osób fizycznych?
Czy kwota wypłacona Wnioskodawcy tytułem rekompensaty, związanej z dobrowolnym odejściem z pracy w trybie PDO, korzysta ze zwolnienia przedmiotowego wymienionego w art. 21 ust. 1 pkt 3 ustawy o podatku dochodowym od osób fizycznych, w związku z czym czy przysługuje Wnioskodawcy prawo do starania się o zwrot tego pobranego podatku?