Informację o przychodach z innych źródeł oraz o dochodach i pobranych zaliczkach na podatek dochodowy (PIT-11) dla przychodów, dochodów (strat) uzyskanych (poniesionych) od 1 stycznia do 31 grudnia 2022 r. należy wypełnić na wzorze nr 29. Pracodawcy najczęściej wystawiają ją dla podatników będących pracownikami lub osobami zatrudnionymi na podstawie umów cywilnoprawnych. W każdym przypadku PIT-11 dotyczy
Pracodawcy, którzy w trakcie epidemii COVID-19 zaszczepią na grypę swoich pracowników, nie muszą pobierać z tego tytułu zaliczek na PIT, ale przychody te powinni oskładkować. Wydatki poniesione na zakup szczepionek mogą zaliczyć do kosztów uzyskania przychodów.
Pracownik, który otrzymał od pracodawcy prezent z okazji ważnego wydarzenia w jego życiu, takiego jak np. narodziny dziecka, nie uzyskuje z tego tytułu przychodu ze stosunku pracy. Tego rodzaju świadczenie stanowi darowiznę w rozumieniu ustawy o podatku od spadków i darowizn. Po spełnieniu ustawowych warunków darowizna ta może korzystać ze zwolnienia z opodatkowania tym podatkiem. Takie stanowisko
Pracodawcy zwyczajowo obdarowują pracowników prezentami świątecznymi i organizują spotkania wigilijne. Ten zwyczaj może być w tym roku mocno ograniczony ze względu na trwającą epidemię COVID-19, ale z pewnością nie całkowicie. Przypominamy, jakie obowiązują zasady rozliczania podatkowego oraz składkowego tych świadczeń. Przedstawiamy je w dwóch praktycznych tabelach podzielonych ze względu na źródło
Minister Finansów potwierdził, że pracownicy, którym pracodawca sfinansuje szczepienia przeciwko grypie, nie zapłacą z tego tytułu podatku. Pracodawcy rozliczą taki wydatek w kosztach uzyskania przychodów.
Początek każdego roku to okres wystawiania przez płatników informacji podatkowych za poprzedni rok. Do najczęściej sporządzanych informacji należy PIT-11 wystawiany m.in. dla pracowników oraz zleceniobiorców. Za 2019 r. obowiązuje wersja 25 informacji PIT-11. Wprowadzono w niej wiele zmian związanych z obowiązującym od 1 sierpnia 2019 r. zwolnieniem z PIT dla młodych. W raporcie przedstawiamy rozwiązania
Wielu pracodawców przekazuje swoim pracownikom z okazji Dnia Dziecka różne świadczenia. Mogą być one finansowane ze środków obrotowych firmy albo z ZFŚS. Przedstawiamy tabelaryczny przegląd najpopularniejszych świadczeń przekazywanych pracownikom z tej okazji z wyjaśnieniem, kiedy ich wartość należy doliczać do przychodów pracownika, czy zawsze są dla pracodawcy kosztem oraz czy należy od nich odprowadzić
Pracownicy, których dochody przekroczą w 2017 r. I próg podatkowy, tj. 85 528 zł, stracą prawo do miesięcznej kwoty zmniejszającej podatek. Pracodawcy powinni zaprzestać jej naliczania od miesiąca następującego po miesiącu, w którym dochody pracownika przekroczyły I próg podatkowy. Taką wykładnię przepisów potwierdziło Ministerstwo Finansów w odpowiedzi na pytanie redakcji.
Czy w opisanym zdarzeniu przyszłym i z zachowaniem opisanych powyżej wymogów dokumentacyjnych, kwota zwróconych przez Wnioskodawcę pracownikowi wydatków ponoszonych przez niego podczas podróży służbowej przeliczona na walutę polską (PLN), według kursu, który został zastosowany przy finansowaniu przez pracownika wydatków z własnych środków pieniężnych, podlegać będzie w całości zwolnieniu z podatku
Pracodawcy nie mają obowiązku zapewniania pracownikom dowozu do i z miejsca pracy. Mimo to część z nich decyduje się na organizowanie dla swoich pracowników takiego dowozu. Zazwyczaj ma to na celu pozyskanie pracowników z odległych miejscowości. W opracowaniu wyjaśniamy, jak rozliczyć koszty związane z organizacją dowozu pracowników do i z miejsca pracy, czy po stronie pracowników korzystających z
W zakresie braku obowiązku pobrania i odprowadzenia zaliczki na podatek dochodowy od osób fizycznych od dodatku relokacyjnego nieprzekraczającego 200% wynagrodzenia należnego za miesiąc, w którym nastąpiło przeniesienie, a nieprawidłowe w zakresie otrzymanych nieodpłatnych świadczeń w postaci pokrycia kosztów związanych z przeprowadzką pracownika i jego rodziny w związku z oddelegowaniem bądź transferem
Czy wypłacona w 2015 r. rekompensata , jako zadośćuczynienie z tytułu rozwiązania umowy o pracę na podstawie Regulaminu Programu Dobrowolnych Odejść dla pracowników X S.A. jest zwolniona z podatku dochodowego zgodnie z art. 21 ust. 1 pkt 3 ustawy o podatku dochodowym od osób fizycznych?
Czy kwota wypłacona Wnioskodawcy tytułem rekompensaty, związanej z dobrowolnym odejściem z pracy w trybie PDO, korzysta ze zwolnienia przedmiotowego wymienionego w art. 21 ust. 1 pkt 3 ustawy o podatku dochodowym od osób fizycznych, w związku z czym czy przysługuje Wnioskodawcy prawo do starania się o zwrot tego pobranego podatku?
Za nieprawidłowe należy uznać stanowisko Wnioskodawcy, zgodnie, z którym finansowanie noclegów pracownikom, na czas wykonywania przez nich obowiązków służbowych wynikających z umowy o pracę nie powinno być traktowane jako przychód tychże pracowników ze stosunku pracy. Tym samym Wnioskodawca nie powinien pobierać i odprowadzać z tego tytułu zaliczek na podatek dochodowy od osób fizycznych.
Należy uznać stanowisko Wnioskodawcy, zgodnie, z którym finansowanie noclegów pracownikom, na czas wykonywania przez nich obowiązków służbowych wynikających z umowy o pracę nie powinno być traktowane jako przychód tychże pracowników ze stosunku pracy. Tym samym Wnioskodawca nie powinien pobierać i odprowadzać z tego tytułu zaliczek na podatek dochodowy od osób fizycznych.
Czy wypłacona rekompensata z tytułu rozwiązania umowy o pracę na podstawie Regulaminu Programu Dobrowolnych Odejść dla pracowników Spółki jest zwolniona z podatku dochodowego zgodnie z art. 21 ust. 1 pkt 3 ustawy o podatku dochodowym od osób fizycznych?
Czy wartość rekompensat otrzymanych w związku z rozwiązaniem umowy o pracę, określonych w § 5 ust. 3 i 4 Regulaminu w wysokości 4.300,00 zł i 19.920,00 zł korzystają z możliwości zastosowania zwolnienia z opodatkowania podatkiem dochodowym od osób fizycznych na podstawie art. 21 ust. 1 pkt 3 ustawy o podatku dochodowym od osób fizycznych?
Czy wartość rekompensat wypłacanych pracownikowi na podstawie porozumienia z pracodawcą w ramach Programu Dobrowolnych Odejść z przyczyn niedotyczących pracowników jest wolna od podatku dochodowego od osób fizycznych?
Czy wartość rekompensat otrzymanych w związku z rozwiązaniem umowy o pracę, określonych w § 5 ust. 3 i 4 Regulaminu w wysokości 21.500,00 zł i 22.020,00 zł korzystają z możliwości zastosowania zwolnienia z opodatkowania podatkiem dochodowym od osób fizycznych na podstawie art. 21 ust. 1 pkt 3 ustawy o podatku dochodowym od osób fizycznych?
Czy wypłacona rekompensata z tytułu rozwiązania umowy o pracę na podstawie Regulaminu Programu Dobrowolnych Odejść dla pracowników Spółki jest zwolniona z podatku dochodowego zgodnie z art. 21 ust. 1 pkt 3 ustawy o podatku dochodowym od osób fizycznych?
Czy wypłacona rekompensata z tytułu rozwiązania umowy o pracę na podstawie Regulaminu Programu Dobrowolnych Odejść dla pracowników Spółki jest zwolniona z podatku dochodowego zgodnie z art. 21 ust. 1 pkt 3 ustawy o podatku dochodowym od osób fizycznych?