Interpretacje

Interpretacja
26.10.2022 Podatki

W zakresie możliwości zaliczenia do kosztów uzyskania przychodów wydatków ponoszonych na spotkania z Klientami

Interpretacja
16.03.2018 Podatki

Czy ponoszone przez Wnioskodawcę koszty podróży grupy architektów, projektantów wnętrz, wykonawców współpracujących z Wnioskodawcą (lub z którymi Wnioskodawca nawiąże współpracę), związane z uczestnictwem w prezentacjach/szkoleniach organizowanych przez producentów płytek będą stanowiły dla Wnioskodawcy podatkowe koszty uzyskania przychodu, zgodnie z art. 22 ust. 1 ustawy o podatku dochodowym od osób

Interpretacja
20.08.2015 Podatki

Nieprawidłowa jest argumentacja Spółki prowadząca do stwierdzenia, że wystarczy, gdy wydatki są poniesione bezpośrednio w celu uzyskania przychodu, poprzez takie obliczenie wynagrodzenia za wykonaną usługę, że wszelkie wydatki poniesione przez podatnika są powiększone o ustaloną umownie marżę, aby uznać, że regulacja art. 16 ust. 1 updop nie spowoduje wyłączenia wydatków z kosztów.

Interpretacja
04.09.2012 Podatki

Czy koszty usług gastronomicznych poniesione w zakresie indywidualnych spotkań pracowników Spółki z partnerami biznesowymi (w szczególności z aptekami, hurtownikami i sieciami aptek), refakturowane na podstawie umowy o świadczenie usług, wyłączone z kosztów uzyskania przychodów na podstawie art. 16 ust. 1 pkt 28 ustawy o podatku dochodowym od osób prawnych, w zakresie przedstawionego przez Wnioskodawcę

Interpretacja
20.01.2010 Podatki

Czy wydatki ponoszone w związku z organizacją spotkań z przedstawicielami kontrahentów: aptek i hurtowni farmaceutycznych, na nabycie produktów spożywczych i konsumpcję w restauracji stanowią koszty uzyskania przychodów dla Wnioskodawcy będącego producentem leków i kosmetyków?

Interpretacja
21.12.2009 Podatki

Czy Wnioskodawca powinien zaliczać do kosztów uzyskania przychodów wydatki związane z organizacją zwiedzania fabryki dla kontrahentów?

Interpretacja
12.08.2009 Podatki

Czy wydatki poniesione w związku z organizacją Konferencji stanowią koszty uzyskania przychodów Spółki?

Interpretacja
29.06.2009 Podatki

możliwość zaliczenia do kosztów uzyskania przychodów wydatków na świadczenie przez Spółkę usług reklamowych na rzecz spółek zagranicznych z grupy kapitałowej

Interpretacja
17.05.2007 Podatki

Czy koszt słodyczy, napojów bezalkoholowych, herbaty, kawy, poniesiony podczas prezentacji promocyjnych, jest kosztem uzyskania przychodów Spółki jako podwykonawcy P Sp. z o.o., wykonującego prace usługowe na rzecz kontrahenta zagranicznego OM Ph? Przy realizacji usług marketingowych Spółka ponosi ww. koszty związane z organizacją spotkań z kadrą medyczną celem przekazania informacji o lekach (produktach

Interpretacja
17.05.2007 Podatki

Czy w ramach promocji koszt drobnych upominków o wartości poniżej 100 zł na osobę w skali roku jest kosztem uzyskania przychodów? Spółka jako podwykonawca firmy P. Sp. z o.o. wykonuje prace usługowe na rzecz kontrahenta zagranicznego OM P. Przy realizacji usług marketingowych Podatnik ponosi koszty związane z organizacją spotkań z kadrą medyczną celem przekazania informacji o lekach-produktach OM P

Interpretacja
10.05.2007 Podatki

Czy są kosztem uzyskania przychodów wydatki związane z wejściem Spółki na Giełdę Papierów Wartościowych w Warszawie w celu pozyskania kapitału zakładowego (na usługi doradcze, opłaty notarialne, badanie sprawozdań, doradztwo prawne, produkcję i emisję spotów reklamowych, doradztwo w zakresie prospektu emisyjnego i in.)? Spółka planuje wejść do obrotu na GPW i podnieść kapitał zakładowy przez zaoferowanie

Interpretacja
24.04.2007 Podatki

Czy w świetle zmian w ustawie o podatku dochodowym od osób prawnych i Prawie farmaceutycznym są kosztami uzyskania przychodów wydatki na reklamę produktów leczniczych w rozumieniu art. 52 ust. 1 Prawa farmaceutycznego, ponoszone przez Spółkę będącą częścią koncernu farmaceutycznego, która w ramach prowadzonej przez siebie działalności gospodarczej, na podstawie umów zawartych z dostawcami leków z Grupy

Interpretacja
22.12.2005 Podatki

Czy wydatki ponoszone przez Spółkę w związku z organizacją wyjazdów na rzecz potencjalnych klientów, którzy rozważają zakup ciągnika, ale nie podpisali jeszcze jakiejkolwiek umowy ze Spółką, stanowią wydatki na reprezentację i reklamę niepubliczną, w związku z czym Wnioskująca może zaliczyć omawiane wydatki do kosztów uzyskania przychodów w ramach limitu do wysokości 0,25% przychodów?

Interpretacja
19.08.2005 Podatki

Czy podatnik, który prowadzi działalność gospodarczą polegającą na pośrednictwie sprzedaży osobom fizycznym urządzeń wielofunkcyjnych, wykorzystywanych w gospodarstwach domowych może zaliczyć w pełnej wysokości do kosztów uzyskania przychodów wydatki na zakup produktów spożywczych, wykorzystywanych do przygotowania prezentacji sprzedawanego urządzenia?