Czy koszty zaliczenia przychodu mogą zostać udokumentowane w postaci wyciągu i elektronicznego potwierdzenia zakupu?
Ustalenie czy posiadanie elektronicznych dokumentów źródłowych (faktur i innych dokumentów potwierdzających poniesienie wydatków) otrzymanych pierwotnie w wersji papierowej, stanowić będzie prawidłowe potwierdzenie poniesienia wydatku uprawniające do zachowania prawa do rozpoznania danego wydatku jako kosztu uzyskania przychodów.
Prawo do pomniejszenia podstawy opodatkowania lub kwoty podatku należnego o wartości wykazane na wystawionych na rzecz Kontrahentów Fakturach Korygujących, które zostały doręczone Kontrahentom poprzez umieszczenie na indywidualnym koncie Kontrahenta, z którego Spółka dostaje potwierdzenie pobrania faktury przez Kontrahentów z Systemu.
określenie momentu uzyskania potwierdzenia otrzymania faktury korygującej in minus przez Klienta
Organy podatkowe akceptują każdy rodzaj potwierdzenia, który pozwala bez żadnych wątpliwości ustalić, czy i kiedy faktura korygująca dotarła do nabywcy. Przy czym pojęcia otrzymanie faktury nie należy rozumieć zawężająco, jako samego dostarczenia jej do nabywcy, lecz jako dostarczenia jej nabywcy i zapoznania się nabywcy z jej treścią.
Moment, w którym Wnioskodawca będzie uprawniony do pomniejszenia podstawy opodatkowania i kwoty podatku należnego o wartości wykazane na wystawionej fakturze korygującej.
Prawo do obniżenia podstawy opodatkowania i VAT należnego wynikającego z wystawionej faktury korygującej.
Określenie momentu, w którym Wnioskodawca jest uprawniony do obniżenia podstawy opodatkowania w związku z wystawieniem faktury korygującej.
Określenie momentu, w którym Wnioskodawca jest uprawniony do obniżenia podstawy opodatkowania w związku z wystawieniem faktury korygującej.
Prawo oraz okres rozliczeniowy właściwy do obniżenia podstawy opodatkowania i kwoty podatku należnego w przypadku braku potwierdzenia odbioru faktury korygującej przez klienta
prawo do obniżenia podstawy opodatkowania i kwoty podatku należnego w przypadku braku potwierdzenia odbioru faktury korygującej przez klienta
1. Czy Wnioskodawca może zaliczyć do kosztów uzyskania przychodu 2016 r. podatek od nieruchomości zapłacony w 2016 r., na podstawie deklaracji złożonej w 2016 r. za 2017 r.? 2. Czy Wnioskodawca może zaliczyć do kosztów uzyskania przychodu w 2016 r. podatek od wieczystego użytkowania zapłacony w 2016 r. za 2017 r. na podstawie potwierdzenia zapłaty z 2016 r.?
Wydruk komunikatu z strony internetowej Ministerstwa Finansów wygenerowanego w ramach usługi Sprawdzenie statusu podmiotu w VAT. - Sprawdzenie w Krajowym Rejestrze Sądowym i Centralnej Ewidencji i Informacji o Działalności Gospodarczej informacji o ogłoszeniu upadłości/wykreśleniu z rejestru/wszczęciu postępowania restrukturyzacyjnego lub likwidacyjnego. - Termin dokonania korekty podatku w stosunku
dotyczy możliwości ufiskalnienia kasy rejestrującej po dacie wygaśnięcia homologacji
Podatek od towarów i usług w zakresie prawidłowości dostarczenia faktury korygującej.
Korekta podatku należnego oraz podstawy opodatkowania. Potwierdzenie odbioru faktury przez kontrahenta przelew bankowy, oświadczenie, kompensata, przyjęcie porozumienie. Termin korekty podatku należnego.
Podatek od towarów i usług w zakresie prawa do obniżenia podstawy opodatkowania oraz kwoty podatku należnego bez potwierdzenia odbioru faktury korygującej.
Spółka w przedmiotowej sprawie nie ma prawa do obniżenia podstawy opodatkowania bez posiadania potwierdzenia odbioru wystawionej faktury korygującej (faktura korygująca nie została doręczona nabywcy).
Podatek od towarów i usług w zakresie: - korekty (zmniejszenia) podatku należnego oraz wykazania sprzedaży zwolnionej z tytułu świadczenia usług assistance; - korekty podatku naliczonego.
Mając na uwadze wskazany w opisie zdarzenia przyszłego sposób uzyskiwania potwierdzenia otrzymania przez kontrahentów faktur elektronicznych Spółka zwraca się z zapytaniem o to, w którym momencie będzie uprawniony do rozpoznania zmniejszenia kwoty podatku należnego - wynikającego ze-faktury korygującej in minus, po wdrożeniu opisanego elektronicznego modelu przesyłania e-faktur?
Mając na uwadze wskazany w opisie zdarzenia przyszłego sposób wysyłania faktur elektronicznych Spółka zwraca się z pytaniem o to, w którym momencie powstanie obowiązek podatkowy, po wdrożeniu opisanego modelu przesyłania efaktur, dla sprzedaży towarów i usług, o których mowa w art. 19 ust. 13 pkt. 1 i pkt. 4 ustawy VAT, w przypadkach, dla których termin płatności, zgodnie z umową zawartą z kontrahentem
Prawo do obniżenia kwoty podatku należnego bez potwierdzenia odbioru faktury korygującej.