Uznanie czynności wykonywanych przez Spółkę za jedną usługę transportu towarów; powstanie obowiązku podatkowego dla wykonywanych usług; prawidłowość dokumentacji świadczonych usług dla zastosowania stawki podatku w wysokości 0%; zastosowanie stawki podatku w wysokości 0% w stosunku do otrzymywanych zaliczek; moment korekty faktur dokumentujących świadczone usługi; prawo do zastosowania stawki podatku
1) Czy infrastruktura dostępowa mogła, przed jej przekazaniem na rzecz Skarbu Państwa, podlegać w spółce amortyzacji dla celów podatkowych jako budowla na cudzym gruncie, a wartość odpisów amortyzacyjnych od obiektów tej infrastruktury stanowić mogła dla Spółki koszt uzyskania przychodu na podstawie art. 15 ust. 6 w zw. z art. 16a ust. 2 pkt 2 ustawy o podatku dochodowym od osób prawnych? 2) Czy wartość
W zakresie prawidłowości opodatkowania opłat z tytułu przetrzymywania kontenerów w porcie i poza portem.
Usługi rozformowania kontenera podlegają opodatkowaniu stawką podstawową.
Świadczenie usług w zakresie przetrzymywania i odstawienia kontenerów, które mają związek z transportem międzynarodowym (są elementem usługi spedycji międzynarodowej) podlegają opodatkowaniu 0% stawką na podstawie art. 83 ust. 3 pkt 3 ustawy, pod warunkiem posiadania dokumentów, o których mowa w art. 83 ust. 5 ustawy.
Czy poprawne jest obciążenie przez Spółkę zleceniodawcy usług spedycyjnych kosztami przetrzymania kontenerów (zarówno demurrage jak i detention) ze stawką podatku 0%?
Jaką stawkę podatku należy zastosować na usługi kontrolne towaru przeprowadzane na terenie polskiego portu morskiego, polegające na: ważeniu, liczeniu, mierzeniu i pobieraniu próbek oraz czy są to usługi polegające na obsłudze morskich środków transportu?
Czy stosowanie stawki opodatkowania 22% w odniesieniu do opłat za przetrzymywanie kontenerów na terenie kraju jest właściwe?