Interpretacja
29.12.2023 Podatki

Konieczność korekty podatku naliczonego, gdy posiadany węgiel nie będzie wykorzystany do czynności opodatkowanych, a będzie przekazywany osobom uprawnionym jako pomoc rzeczowa.

Interpretacja
16.06.2021 Podatki

Brak obowiązku stosowania kasy rejestrującej przez Dom Pomocy Społecznej przy świadczeniu usług pomocy społecznej.

Artykuł

16 maja 2020 r. weszły w życie przepisy tzw. tarczy antykryzysowej 3.0. Jest to kolejna modyfikacja tarczy antykryzysowej wprowadzającej szczególne rozwiązania prawne łagodzące skutki ekonomiczne epidemii COVID-19. W publikacji przedstawiamy, jakie rozwiązania zostały wprowadzone tarczą 3.0.

Interpretacja
25.06.2019 Podatki

Wykonywane przez Gminę czynności, za pośrednictwem MOPR, które realizowane są de facto przez organizacje pozarządowe/podmioty uprawnione podlegają opodatkowaniu, ale korzystają ze zwolnienia. Gmina (MOPR), jeżeli nie spełnia warunków do zastosowania zwolnienia z obowiązku ewidencjonowania tej sprzedaży przy zastosowaniu kasy rejestrującej, musi ją ewidencjonować w ww. sposób.

Interpretacja
29.01.2019 Podatki

dot. ustalenia czy całość kosztów ponoszonych przez Spółkę na nabycie usług IS/IT stanowi koszty uzyskania przychodów Spółki bez żadnych ograniczeń, a w szczególności, czy w stosunku do ww. kosztów nie znajdują zastosowania ograniczenia w zaliczeniu określonych wydatków do kosztów uzyskania przychodów wynikające z art. 15e ustawy o podatku dochodowym od osób prawnych.

Artykuł
29.06.2018 Kadry i płace

Nauczyciele, wychowawcy i inni pracownicy pedagogiczni zatrudnieni dotychczas w placówkach opiekuńczo-wychowawczych będą tylko do końca 2013 r. podlegać przepisom Karty Nauczyciela. Od 1 stycznia 2014 r. będzie trzeba w odniesieniu do nich stosować ustawę o pracownikach samorządowych. Takie m.in. zmiany wprowadza ustawa z 9 czerwca 2011 r. o wspieraniu rodziny i systemie pieczy zastępczej, która zacznie

Interpretacja
12.12.2017 Podatki

wyłączenia z opodatkowania usług zapewniających pomoc do życia w środowisku rodzinnym i społecznym osobom z zaburzeniami psychicznymi, wyłączenia z opodatkowania usług zapewniających pomoc w zaspokajaniu niezbędnych potrzeb socjalno-bytowych i psychospołecznych uczestników Zespołu Ośrodków Wsparcia, zwolnienia z obowiązku ewidencjowania przy zastosowaniu kasy rejestrującej ww. opłat za usługi wykonywane

Interpretacja
01.06.2017 Podatki

zwolnienie od podatku VAT na podstawie art. 43 ust. 1 pkt 22 ustawy usług opiekuńczych świadczonych przez GOPS oraz zwolnienie z obowiązku ewidencjonowania tych usług przy pomocy kasy rejestrującej.

Interpretacja
01.06.2017 Podatki

zwolnienie od podatku VAT na podstawie art. 43 ust. 1 pkt 22 ustawy usług zapewnienia pobytu w domu pomocy społecznej oraz zwolnienie z obowiązku ewidencjonowania tych usług przy pomocy kasy rejestrującej.

Interpretacja
13.04.2017 Podatki

Interpretacja indywidualna dotycząca podatku od towarów i usług w zakresie wyłączenia z opodatkowania na podstawie art. 15 ust. 6 ustawy czynności w zakresie pomocy społecznej wykonywanych przez Miasto za pośrednictwem jednostki budżetowej związanych ze świadczeniem usług opiekuńczych lub specjalistycznych usług opiekuńczych, umieszczeniem osób w Domu Pomocy Społecznej, zapewnieniem pobytu i wyżywienia

Interpretacja
17.03.2017 Podatki

Wyłączone ze zwolnienia z obowiązku ewidencjonowania są usługi związane z wyżywieniem (PKWiU 56) wyłącznie świadczone przez stacjonarne placówki gastronomiczne oraz usługi przygotowania żywności dla odbiorców zewnętrznych (catering). Wyłączenie to nie dotyczy usług stołówek w szkołach i przedszkolach publicznych i niepublicznych, szkołach wyższych i placówkach opiekuńczo-wychowawczych, prowadzonych

Interpretacja
27.02.2017 Podatki

Czy po centralizacji podatkowej w zakresie podatku VAT powiat będzie miał obowiązek ewidencjonować na kasie rejestrującej opłaty za pobyt podopiecznych w domu pomocy społecznej, które opisano we wniosku?

Interpretacja
09.04.2015 Podatki

Czy działalność Fundacji polegająca na udzielaniu poręczeń zobowiązań finansowych beneficjentów zagrożonych wykluczeniem finansowym, mająca na celu umożliwienie beneficjentom skorzystania z oferty pożyczkowej instytucji finansowych stanowi realizację celów, o których mowa w art. 17 ust. 1 pkt 4 ustawy o podatku dochodowym od osób prawnych uzasadniającą możliwość korzystania przez Fundację ze zwolnienia

Interpretacja
20.01.2015 Podatki

Czy w przypadku, gdy zobowiązanie Wnioskodawcy wobec Spółki wygaśnie (zarówno w części głównej, jak i odsetkowej) wskutek konfuzji (jak opisano powyżej) na skutek umorzenia udziałów w Spółce bądź jej likwidacji, powstanie po stronie Wnioskodawcy przychód (lub dochód) podlegający opodatkowaniu w rozumieniu ustawy o PIT?

Interpretacja
20.11.2014 Podatki

Osoby tworzące rodziny zastępcze i osoby prowadzące rodzinne domy dziecka, uzyskają nieodpłatne świadczenie podlegające opodatkowaniu podatkiem dochodowym od osób fizycznych jako przychód z innych źródeł zgodnie z art. 20 ust. 1 ustawy. Przychód ten będzie korzystał ze zwolnienia na podstawie art. 21 ust. 1 pkt 24 ww. ustawy, jedynie w części przysługującej na umieszczone w rodzinie zastępczej lub

Interpretacja
13.05.2014 Podatki

Czy środki finansowe otrzymywane przez rodziny zastępcze należy kwalifikować jako dochód w związku z brzmieniem art. 21 ust. 1 pkt 24 ustawy o podatku dochodowym od osób fizycznych i czy w związku z tym Wnioskodawca zobowiązany jest do wystawienia informacji o osiągnięciu dochodów na druku PIT?

Interpretacja
09.05.2014 Podatki

Czy Wnioskodawca powinien zaliczyć wypłacone środki finansowe (wyliczone proporcjonalnie części) prowadzącym rodzinny dom dziecka, rodziny zastępcze niezawodowe i zawodowe do przychodów z innych źródeł, podlegających opodatkowaniu podatkiem dochodowym od osób fizycznych?

Interpretacja
07.06.2013 Podatki

Czy w związku z brzmieniem art. 21 ust. 1 pkt 24 ustawy o podatku dochodowym od osób fizycznych, środki finansowe otrzymywane przez rodziny zastępcze i prowadzących rodzinne domy dziecka należy kwalifikować jako dochód i czy w związku z tym Wnioskodawca zobowiązany jest do wystawienia informacji o osiągnięciu dochodu na druku PIT?

Interpretacja
05.07.2012 Podatki

Wnioskodawca z uwagi na fakt przekroczenia kwoty 40.000 zł obrotu w roku 2010 z tytułu świadczenia usług na rzecz osób, o których mowa w art. 111 ust. 1 ustawy o podatku od towarów i usług ze zwolnienia z obowiązku prowadzenia ewidencji sprzedaży przy zastosowaniu kasy rejestrującej mógł korzystać do dnia 30 kwietnia 2011r., stosownie do zapisu § 2 ust. 1 pkt 2 lit. a ww. rozporządzenia. Zatem od dnia

Interpretacja
05.04.2012 Podatki

Brak zwolnienia z obowiązku prowadzenia ewidencji przy zastosowaniu kasy rejestrującej usług w zakresie pomocy społecznej.

Interpretacja
06.03.2012 Podatki

W opisanym stanie faktycznym Wnioskodawca nie ma obowiązku prowadzenia ewidencji przy zastosowaniu kasy rejestrującej, jeżeli za wszystkie świadczone usługi od 1 września 2011 r. zapłata w całości następuje przelewem na rachunek bankowy a z ewidencji i dowodów dokumentujących transakcje jednoznacznie wynika, jakiej konkretnie transakcji zapłata dotyczy. Na podstawie § 2 ust. 1 pkt 1 w powiązaniu z

Poprzednia Następna