Konieczność korekty podatku naliczonego, gdy posiadany węgiel nie będzie wykorzystany do czynności opodatkowanych, a będzie przekazywany osobom uprawnionym jako pomoc rzeczowa.
Brak obowiązku stosowania kasy rejestrującej przez Dom Pomocy Społecznej przy świadczeniu usług pomocy społecznej.
16 maja 2020 r. weszły w życie przepisy tzw. tarczy antykryzysowej 3.0. Jest to kolejna modyfikacja tarczy antykryzysowej wprowadzającej szczególne rozwiązania prawne łagodzące skutki ekonomiczne epidemii COVID-19. W publikacji przedstawiamy, jakie rozwiązania zostały wprowadzone tarczą 3.0.
Brak obowiązku ewidencjonowania otrzymywanych opłat przy zastosowaniu kas rejestrujących.
Wykonywane przez Gminę czynności, za pośrednictwem MOPR, które realizowane są de facto przez organizacje pozarządowe/podmioty uprawnione podlegają opodatkowaniu, ale korzystają ze zwolnienia. Gmina (MOPR), jeżeli nie spełnia warunków do zastosowania zwolnienia z obowiązku ewidencjonowania tej sprzedaży przy zastosowaniu kasy rejestrującej, musi ją ewidencjonować w ww. sposób.
dot. ustalenia czy całość kosztów ponoszonych przez Spółkę na nabycie usług IS/IT stanowi koszty uzyskania przychodów Spółki bez żadnych ograniczeń, a w szczególności, czy w stosunku do ww. kosztów nie znajdują zastosowania ograniczenia w zaliczeniu określonych wydatków do kosztów uzyskania przychodów wynikające z art. 15e ustawy o podatku dochodowym od osób prawnych.
Nauczyciele, wychowawcy i inni pracownicy pedagogiczni zatrudnieni dotychczas w placówkach opiekuńczo-wychowawczych będą tylko do końca 2013 r. podlegać przepisom Karty Nauczyciela. Od 1 stycznia 2014 r. będzie trzeba w odniesieniu do nich stosować ustawę o pracownikach samorządowych. Takie m.in. zmiany wprowadza ustawa z 9 czerwca 2011 r. o wspieraniu rodziny i systemie pieczy zastępczej, która zacznie
wyłączenia z opodatkowania usług zapewniających pomoc do życia w środowisku rodzinnym i społecznym osobom z zaburzeniami psychicznymi, wyłączenia z opodatkowania usług zapewniających pomoc w zaspokajaniu niezbędnych potrzeb socjalno-bytowych i psychospołecznych uczestników Zespołu Ośrodków Wsparcia, zwolnienia z obowiązku ewidencjowania przy zastosowaniu kasy rejestrującej ww. opłat za usługi wykonywane
zwolnienie od podatku VAT na podstawie art. 43 ust. 1 pkt 22 ustawy usług opiekuńczych świadczonych przez GOPS oraz zwolnienie z obowiązku ewidencjonowania tych usług przy pomocy kasy rejestrującej.
zwolnienie od podatku VAT na podstawie art. 43 ust. 1 pkt 22 ustawy usług zapewnienia pobytu w domu pomocy społecznej oraz zwolnienie z obowiązku ewidencjonowania tych usług przy pomocy kasy rejestrującej.
Interpretacja indywidualna dotycząca podatku od towarów i usług w zakresie wyłączenia z opodatkowania na podstawie art. 15 ust. 6 ustawy czynności w zakresie pomocy społecznej wykonywanych przez Miasto za pośrednictwem jednostki budżetowej związanych ze świadczeniem usług opiekuńczych lub specjalistycznych usług opiekuńczych, umieszczeniem osób w Domu Pomocy Społecznej, zapewnieniem pobytu i wyżywienia
Wyłączone ze zwolnienia z obowiązku ewidencjonowania są usługi związane z wyżywieniem (PKWiU 56) wyłącznie świadczone przez stacjonarne placówki gastronomiczne oraz usługi przygotowania żywności dla odbiorców zewnętrznych (catering). Wyłączenie to nie dotyczy usług stołówek w szkołach i przedszkolach publicznych i niepublicznych, szkołach wyższych i placówkach opiekuńczo-wychowawczych, prowadzonych
Czy po centralizacji podatkowej w zakresie podatku VAT powiat będzie miał obowiązek ewidencjonować na kasie rejestrującej opłaty za pobyt podopiecznych w domu pomocy społecznej, które opisano we wniosku?
Obowiązek ewidencjonowania na kasie rejestrującej wpłat za usługi opiekuńcze
Obowiązek ewidencjonowania opłat przy zastosowaniu kasy rejestrującej.
Czy działalność Fundacji polegająca na udzielaniu poręczeń zobowiązań finansowych beneficjentów zagrożonych wykluczeniem finansowym, mająca na celu umożliwienie beneficjentom skorzystania z oferty pożyczkowej instytucji finansowych stanowi realizację celów, o których mowa w art. 17 ust. 1 pkt 4 ustawy o podatku dochodowym od osób prawnych uzasadniającą możliwość korzystania przez Fundację ze zwolnienia
Czy w przypadku, gdy zobowiązanie Wnioskodawcy wobec Spółki wygaśnie (zarówno w części głównej, jak i odsetkowej) wskutek konfuzji (jak opisano powyżej) na skutek umorzenia udziałów w Spółce bądź jej likwidacji, powstanie po stronie Wnioskodawcy przychód (lub dochód) podlegający opodatkowaniu w rozumieniu ustawy o PIT?
Osoby tworzące rodziny zastępcze i osoby prowadzące rodzinne domy dziecka, uzyskają nieodpłatne świadczenie podlegające opodatkowaniu podatkiem dochodowym od osób fizycznych jako przychód z innych źródeł zgodnie z art. 20 ust. 1 ustawy. Przychód ten będzie korzystał ze zwolnienia na podstawie art. 21 ust. 1 pkt 24 ww. ustawy, jedynie w części przysługującej na umieszczone w rodzinie zastępczej lub
Czy środki finansowe otrzymywane przez rodziny zastępcze należy kwalifikować jako dochód w związku z brzmieniem art. 21 ust. 1 pkt 24 ustawy o podatku dochodowym od osób fizycznych i czy w związku z tym Wnioskodawca zobowiązany jest do wystawienia informacji o osiągnięciu dochodów na druku PIT?
Czy Wnioskodawca powinien zaliczyć wypłacone środki finansowe (wyliczone proporcjonalnie części) prowadzącym rodzinny dom dziecka, rodziny zastępcze niezawodowe i zawodowe do przychodów z innych źródeł, podlegających opodatkowaniu podatkiem dochodowym od osób fizycznych?
Czy w związku z brzmieniem art. 21 ust. 1 pkt 24 ustawy o podatku dochodowym od osób fizycznych, środki finansowe otrzymywane przez rodziny zastępcze i prowadzących rodzinne domy dziecka należy kwalifikować jako dochód i czy w związku z tym Wnioskodawca zobowiązany jest do wystawienia informacji o osiągnięciu dochodu na druku PIT?
Wnioskodawca z uwagi na fakt przekroczenia kwoty 40.000 zł obrotu w roku 2010 z tytułu świadczenia usług na rzecz osób, o których mowa w art. 111 ust. 1 ustawy o podatku od towarów i usług ze zwolnienia z obowiązku prowadzenia ewidencji sprzedaży przy zastosowaniu kasy rejestrującej mógł korzystać do dnia 30 kwietnia 2011r., stosownie do zapisu § 2 ust. 1 pkt 2 lit. a ww. rozporządzenia. Zatem od dnia
Brak zwolnienia z obowiązku prowadzenia ewidencji przy zastosowaniu kasy rejestrującej usług w zakresie pomocy społecznej.
W opisanym stanie faktycznym Wnioskodawca nie ma obowiązku prowadzenia ewidencji przy zastosowaniu kasy rejestrującej, jeżeli za wszystkie świadczone usługi od 1 września 2011 r. zapłata w całości następuje przelewem na rachunek bankowy a z ewidencji i dowodów dokumentujących transakcje jednoznacznie wynika, jakiej konkretnie transakcji zapłata dotyczy. Na podstawie § 2 ust. 1 pkt 1 w powiązaniu z