Odsetki od kredytu, których spłata jest dokonywana przez ARiMR, mogą być uznane za koszty uzyskania przychodu w momencie ich zapłaty przez ARiMR, o ile odsetki te są związane z działalnością gospodarczą i nie podlegają wyłączeniom określonym w art. 16 ust. 1 ustawy o CIT.
Dotyczy ustalenia, czy w przypadku sprzedaży nie w pełni zamortyzowanych Środków trwałych, których zakup częściowo został sfinansowany ze środków otrzymanych w ramach Pomocy finansowej, kosztem uzyskania przychodu będzie cała niezamortyzowana wartość Środków trwałych, bez wprowadzania rozróżnienia na część objętą Pomocą finansową i część pokrytą ze środków własnych Wnioskodawcy; Czy w przypadku sprzedaży
Ustalenie, czy pomoc rekonwersyjną, finansująca koszty przekwalifikowania zawodowego, która przysługuje żołnierzowi zawodowemu, na zasadach określonych art. 236 ust. 17 ustawy o obronie Ojczyzny, podlega zwolnieniu, o którym mowa w art. 21 ust. 1 pkt 38 ustawy o PIT.
Otrzymane w formie dotacji kwoty nie będą podlegać opodatkowaniu jako ukryte zyski ani też wydatki niezwiązane z działalnością, gdyż nie dają się przyporządkować do żadnej z ww. kategorii podstaw podatkowania ryczałtem od dochodów spółek.
Czy w związku z otrzymaniem Pomocy, a także przewidywanym otrzymaniem kolejnych kwot Pomocy w przyszłości, Wnioskodawca ma obowiązek dokonać zmniejszenia lub korekty kosztów uzyskania przychodów (dalej: „KUP”)?
Brak opodatkowania podatkiem od towarów i usług otrzymanej pomocy w ramach programu rządowego
Firma może uzyskać zwolnienie z kosztów sądowych, gdy nie ma żadnych lub dostatecznych środków na poniesienie kosztów postępowania. Ocena sytuacji finansowej firmy należy do sądu. Może się zdarzyć, że sąd odmówi zwolnienia firmy z kosztów sądowych, mimo że firma poinformuje o swojej dramatycznej sytuacji finansowej oraz wystąpi o zwolnienie z kosztów sądowych. Taka sytuacja może mieć miejsce, gdy z
Powódź, huragan lub obsunięcie ziemi w 2010 r. mogą być podstawą do wypłaty rolnikowi zasiłku celowego w wysokości od 1000 do 4000 zł. Wniosek trzeba złożyć do 30 września br. Pomoc przysługuje również tym rolnikom, którzy nie zawarli polisy z ubezpieczycielem - jednak należny im zasiłek zostanie obniżony o 50%.
Na podpis prezydenta czeka nowelizacja ustawy antykryzysowej. Zmiana polega na obniżeniu z 25% do 15% progu spadku obrotów gospodarczych u przedsiębiorców, którzy mogą skorzystać z pomocy przewidzianej w ustawie antykryzysowej. Powinno to ułatwić dostęp do środków przeznaczonych na pomoc dla przedsiębiorców dotkniętych skutkami kryzysu ekonomicznego.
Czy dofinansowanie z NCBiR otrzymane przez X (za pośrednictwem Lidera Konsorcjum) jest wolne od podatku CIT (na podstawie art. 17 ust. 1 pkt 48 ustawy o CIT), w związku z czym, wydatki z tytułu realizacji Projektu, przypadające na X, w części sfinansowanej ze środków z dofinansowania NCBiR, nie stanowią dla X kosztów podatkowych (zgodnie z art. 16 ust. 1 pkt 58 ustawy o CIT)?
Czy dofinansowanie z NCBiR otrzymane przez X (za pośrednictwem Lidera Konsorcjum) jest wolne od podatku CIT (na podstawie art. 17 ust. 1 pkt 48 ustawy o CIT), w związku z czym, wydatki z tytułu realizacji Projektu, przypadające na X, w części sfinansowanej ze środków z dofinansowania NCBiR, nie stanowią dla X kosztów podatkowych (zgodnie z art. 16 ust. 1 pkt 58 ustawy o CIT)?
Czy na podstawie ustawy o podatku dochodowym od osób fizycznych, zapłacone odsetki, koszty zastępstwa procesowego oraz koszty sądowe, o których mowa w części dotyczącej stanu faktycznego będą kosztem podatkowym?
Zaliczenie do kosztów uzyskania przychodów wydatków sfinansowanych z otrzymanej pomocy finansowej.
Czy prawidłowe jest zaliczenie do kosztów uzyskania przychodów wydatków poniesionych na przygotowanie dokumentacji obejmującej szczegółowy biznesplan inwestycyjny w 2010 r.?
W zakresie sposobu zaliczenia do kosztów uzyskania przychodów poniesionych kosztów płac wraz ze składką ZUS w ramach realizowanej inwestycji podlegającej częściowej refundacji (Program Infrastruktura i Środowisko Priorytet I Gospodarka Wodno Ściekowa).
Czy na podstawie ustawy o podatku dochodowym od osób fizycznych, zapłacone odsetki, koszty zastępstwa procesowego oraz koszty sądowe, o których mowa w części dotyczącej stanu faktycznego będą kosztem podatkowym?
Czy, w sytuacji, gdy Spółdzielnia zaliczyła wydatki związane z działalnością do kosztów uzyskania przychodów, środki finansowe z tytułu pomocy finansowej są przychodem podlegającym opodatkowaniu?
Czy można przyjąć że wpłaty na PFRON i nieopłacone składki do ZUS obciążające koszty Zakładu zgodnie z art. 16 ust. 1 pkt 57a ustawy o podatku dochodowym od osób prawnych nie stanowią kosztu uzyskania przychodu w kwocie otrzymanej dotacji?
Czy otrzymane środki są zwolnione z opodatkowania podatkiem dochodowym od osób fizycznych? Jeśli tak, to jak prawidłowo ustalić koszty uzyskania przychodów?
Czy wartość netto sprzedawanych do podmiotów trzecich środków trwałych, pochodzących z likwidowanej cukrowni (w związku z likwidacją której wypłacono pomoc), będzie stanowiła koszt uzyskania przychodów, w sytuacji gdy sprzedaż ww. środków trwałych generuje przychód podatkowy?
Czy wydatki i koszty związane z restrukturyzacją, lecz nie sfinansowane bezpośrednio ze środków pochodzących z pomocy restrukturyzacyjnej (gdyż pomoc ta jeszcze nie została wypłacona), stanowią koszty uzyskania przychodów? W przypadku uznania, iż powyższe wydatki i koszty nie stanowią kosztów uzyskania przychodów, w jakim momencie powinny być wyłączone z kosztów uzyskania przychodów - czy na bieżąco