Logo Platforma Księgowych i Kadrowych
    Pokaż wyniki dla:
    Pokaż wyniki dla:
    uźytkownik Zaloguj się koszyk Kup dostęp
    • Twój panel
    • Tematyka
      • Podatki (608083)
      • Kadry i płace (26134)
      • Obrót gospodarczy (88852)
      • Rachunkowość firm (3841)
      • Ubezpieczenia (35956)
    • Aktualności
    • Kalkulatory
    • Porady i artykuły
    • Tematy na czasie
      • ZMIANY 2026
      • KSeF 2026
      • ZMIANY 2025
      • SYGNALIŚCI
    • Czasopisma
    • Akty prawne
    • Interpretacje
    • Orzeczenia
    • Formularze
    • Wskaźniki i stawki
    • Narzędzia i programy
      • Kursy walut
      • PKD
      • PKWiU 2015
      • KŚT ze stawkami amortyzacji
    • Terminarz
    • Wideoporady
    podpis elektroniczny
    podpis elektroniczny
    Kategoria
    Wszystkie Porady i artykuły Interpretacje
    Temat
    Wszystkie Krajowy Rejestr Sądowy (KRS) kierownik jednostki komentarze ekspertów komunikacja koncesja kontrahenci kontrahent zagraniczny kopia faktury kwalifikacje zawodowe podpis elektroniczny
    Indeks tematów
    Wszystkie k
    Artykuł aktualny
    11.02.2024 Rachunkowość firm

    Podpisywanie sprawozdania finansowego – wybrane wątpliwości

    Chociaż sprawozdania finansowe już od 2018 r. składane są wyłącznie w formie elektronicznej i podpisywane za pomocą podpisu elektronicznego, to nadal występują wątpliwości dotyczące tych czynności. Przedstawiamy te najczęściej się pojawiające.

    czytaj dalej
    Artykuł aktualny
    04.02.2022 Rachunkowość firm

    Jak podpisywać sprawozdanie finansowe po zmianach w ustawie o rachunkowości

    Od 1 stycznia 2022 r. obowiązuje uproszczenie w ustawie o rachunkowości dotyczące podpisywania sprawozdań finansowych. Wprowadziło ono możliwość złożenia podpisu na sprawozdaniu finansowym tylko przez jednego członka organu, w przypadku gdy jednostką kieruje organ wieloosobowy. W raporcie prezentujemy zasady i warunki, o jakich trzeba pamiętać przy korzystaniu z tego ułatwienia.

    czytaj dalej
    Artykuł
    17.05.2021 Obrót gospodarczy Ubezpieczenia

    E-doręczenia nowym sposobem wymiany korespondencji między organami publicznymi i podmiotami prywatnymi

    Od 1 lipca 2021 r. do obrotu gospodarczego i postępowań administracyjnych oraz sądowych zostanie wprowadzony nowy rodzaj korespondencji elektronicznej, czyli e-doręczenia. Doręczenie pisma z wykorzystaniem adresu do e-doręczeń będzie wywierać skutek prawny równoważny z tradycyjnym doręczeniem korespondencji w formie pisemnej. Z czasem e-doręczenia mają stać się dominującą formą wymiany pism. Na wprowadzenie

    czytaj dalej
    Porada
    10.02.2020 Rachunkowość firm

    Czy elektroniczny podpis pod sprawozdaniem można złożyć po 31 marca

    czytaj dalej
    Porada
    10.02.2020 Rachunkowość firm

    Kto w biurze rachunkowym podpisuje sprawozdanie finansowe sporządzane dla klienta

    czytaj dalej
    Artykuł
    19.08.2019 Podatki Obrót gospodarczy

    Ograniczanie obciążeń regulacyjnych

    czytaj dalej
    Artykuł
    22.11.2018 Kadry i płace Obrót gospodarczy Ubezpieczenia

    Jak przygotować się do zmian 2019 w prawie pracy i ZUS

    W 2019 r. wejdą w życie duże nowelizacje przepisów w zakresie prawa pracy i ubezpieczeń społecznych. Najważniejsze z nich dotyczą nowych zasad prowadzenia i przechowywania dokumentacji pracowniczej oraz pracowniczych planów kapitałowych.

    czytaj dalej
    Artykuł
    03.10.2018 Podatki Obrót gospodarczy Rachunkowość firm

    E-sprawozdania – więcej obowiązków przedsiębiorców

    Od 1 października 2018 r. obowiązuje wymóg sporządzania sprawozdań finansowych w postaci elektronicznej przez wszystkie podmioty stosujące ustawę o rachunkowości. Elektronizacja sporządzania sprawozdań finansowych jest połączona jednocześnie z obowiązkami składania tych sprawozdań do Krajowego Rejestru Sądowego nie tylko w formie elektronicznej, ale również według udostępnionej przez Ministerstwo Finansów

    czytaj dalej
    Porada
    30.06.2018 Obrót gospodarczy

    Rejestracja drogą elektroniczną spółek z o.o. od 2012 r.

    Od 1 stycznia 2012 r. umowa spółki z o.o. będzie mogła być również zawarta z wykorzystaniem formularza udostępnionego w systemie teleinformatycznym. Sąd rejestrowy będzie miał jednodniowy termin na rozpoznanie wniosku o wpis spółki z ograniczoną odpowiedzialnością utworzonej z wykorzystaniem tego formularza. Takie m.in. zmiany przewiduje ustawa z 25 lutego 2011 r. o zmianie ustawy - Kodeks spółek handlowych

    czytaj dalej
    Artykuł
    13.06.2017 Obrót gospodarczy

    Trudniej założyć spółkę z o.o. przez Internet

    Trudniej założyć spółkę z o.o. przez Internet

    czytaj dalej
    Interpretacja
    21.03.2013 Podatki

    Interpretacja indywidualna z dnia 21.03.2013, sygn. IBPBII/2/415-23/13/ŁCz, Dyrektor Izby Skarbowej w Katowicach, sygn. IBPBII/2/415-23/13/ŁCz

    możliwość przekazania przez płatnika podatnikowi informacji PIT-8C za pomocą środków komunikacji elektronicznej

    czytaj dalej
    Interpretacja
    15.01.2013 Podatki

    Interpretacja indywidualna z dnia 15.01.2013, sygn. IPPP2/443-496/09/12-9/S/BM/KOM, Dyrektor Izby Skarbowej w Warszawie, sygn. IPPP2/443-496/09/12-9/S/BM/KOM

    Wnioskodawca będzie miał prawo do odliczenia podatku naliczonego wynikającego z faktur VAT (niebędących fakturami elektronicznymi) otrzymywanych za pośrednictwem poczty elektronicznej (jako załącznik do wiadomości e-mail, np. w formie PDF) z wykorzystaniem sposobów opisanych we wniosku, w rozliczeniu za okres, w którym Spółka otrzymała fakturę, zgodnie z art. 86 ust. 10 pkt 1 ustawy, lub w rozliczeniu

    czytaj dalej
    Interpretacja
    18.01.2012 Podatki

    Interpretacja indywidualna z dnia 18.01.2012, sygn. IPPB2/415-886/11-2/MK1, Dyrektor Izby Skarbowej w Warszawie, sygn. IPPB2/415-886/11-2/MK1

    Reasumując, brak jest przesłanek uniemożliwiających przekazywanie informacji PIT-8C w formie plików PDF z podpisem elektronicznym, umieszczonych na platformie internetowej, czy przesłanych na podany w umowie przez Klienta adres e-mail. Z powołanych powyżej przepisów nie wynika również, aby Wnioskodawca musiał uzyskać pisemną zgodę podatnika na przekazanie ww. informacji za pośrednictwem komunikacji

    czytaj dalej
    Interpretacja
    28.12.2011 Podatki

    Interpretacja indywidualna z dnia 28.12.2011, sygn. ILPB2/415-978/11-2/TR, Dyrektor Izby Skarbowej w Poznaniu, sygn. ILPB2/415-978/11-2/TR

    Podatek dochodowy od osób fizycznych w zakresie obowiązków płatnika.

    czytaj dalej
    Interpretacja
    14.11.2011 Podatki

    Interpretacja indywidualna z dnia 14.11.2011, sygn. IPPB2/415-755/11-2/MK1, Dyrektor Izby Skarbowej w Warszawie, sygn. IPPB2/415-755/11-2/MK1

    Możliwość przekazania przez płatnika podatnikowi informacji PIT-11, PIT-40 za pomocą środków komunikacji elektronicznej.

    czytaj dalej
    Interpretacja
    21.10.2011 Podatki

    Interpretacja indywidualna z dnia 21.10.2011, sygn. IPPB4/415-653/11-2/MP, Dyrektor Izby Skarbowej w Warszawie, sygn. IPPB4/415-653/11-2/MP

    Czy w świetle art. 39 ust. 1 i 2 ustawy z dnia 26 lipca 1991 r. Spółka przekazując swoim pracownikom informację PIT-11 za pośrednictwem środków komunikacji elektronicznej, na podany przez pracownika adres, realizuje obowiązek przekazania podatnikowi stosownej informacji?

    czytaj dalej
    Interpretacja
    26.07.2011 Podatki

    Interpretacja indywidualna z dnia 26.07.2011, sygn. IPPP3/443-536/11-4/KT, Dyrektor Izby Skarbowej w Warszawie, sygn. IPPP3/443-536/11-4/KT

    Uznanie faktur elektronicznych wystawionych w imieniu Spółki przez kontrahenta zagranicznego (samofakturowanie) za prawidłowe faktury sprzedaży dokumentujące świadczone przez Spółkę usługi.

    czytaj dalej
    Porada
    02.06.2011 Podatki Obrót gospodarczy

    Usuwanie barier administracyjnych w prowadzeniu działalności gospodarczej

    Od 1 lipca 2011 r. wejdzie w życie zasadnicza część przepisów ustawy o ograniczaniu barier administracyjnych dla obywateli i przedsiębiorców. Głównym celem ustawy jest to, by obywatel (także przedsiębiorca), zamiast udowadniać dokumentami określony stan faktyczny lub prawny, mógł składać oświadczenia w miejsce zaświadczeń. Zmiany wprowadzone ustawą likwidują wiele z biurokratycznych obowiązków nałożonych

    czytaj dalej
    Interpretacja
    02.11.2010 Podatki

    Interpretacja indywidualna z dnia 02.11.2010, sygn. ILPP2/443-1243/10-2/SJ, Dyrektor Izby Skarbowej w Poznaniu, sygn. ILPP2/443-1243/10-2/SJ

    1. Czy można odstąpić od drukowania kopii faktur VAT, kopii korekt faktur VAT (ich duplikatów) dokumentujących sprzedaż i przechowywać je w formie elektronicznej nawet jeżeli nie spełniają wymogów wynikających z rozporządzenia ministra finansów z dnia 14 lipca 2004 r. w sprawie wystawiania oraz przesyłania faktur w formie elektronicznej, np. w formie pliku PDF? 2. Czy przechowywanie kopii faktur VAT

    czytaj dalej
    • INFOR.PL
    • INFORLEX
    • GAZETA PRAWNA
    • INFORORGANIZER
    • SKLEP
    Copyright © 2025 INFOR PL S.A.