Zwolnienie z obowiązku prowadzenia ewidencji sprzedaży przy zastosowaniu kasy rejestrującej.
Prawo do odliczenia podatku VAT naliczonego od wydatków na realizację inwestycji; możliwość dokonania korekty deklaracji w celu odliczenia wydatków na wykonanie koncepcji projektowej.
Brak prawa do odzyskania podatku VAT związanego z realizacją zadania.
w zakresie ustalenia, czy: - w opisanym zdarzeniu przyszłym kwoty wypłacane na rzecz Producentów w związku z nabywaniem sprzętów i materiałów na zamówienie, które są niezbędne do przeprowadzenia prac, płatne przed dniem dostarczenia towarów do Polski, mogą zostać uznane za koszt uzyskania przychodu w dacie ich poniesienia, tj. uregulowania płatności, - uzyskiwane wynagrodzenie z tytułu wykonywanych
czy wydatki poniesione w celu przywrócenia pierwotnej zdolności użytkowej placu można bezpośrednio (a więc nie poprzez odpisy amortyzacyjne) zaliczyć do kosztów uzyskania przychodu.
Udział pracowników w wycieczce turystyczno-integracyjnej na terenie Polski, dofinansowanej z zakładowego funduszu świadczeń socjalnych, udział w której był dobrowolny i powszechnie dostępny dla osób uprawnionych i która miała na celu integrację i aktywny wypoczynek, co pozytywnie wpłynie na wzajemne relacje w miejscu pracy oraz motywację i efektywność pracy, nie stanowi dla pracowników przysporzenia
zaliczenie do kosztów uzyskania przychodów wydatków związanych z remontem dzierżawionej drogi i placu
Brak prawa do odliczenia podatku przez Stowarzyszenie od wydatków związanych z realizacją projektu dot. budowy placu rekreacyjnego.
Możliwość zastosowania podwyższonych 50% kosztów uzyskania przychodów
Możliwość odzyskania w całości lub w części podatku VAT naliczonego, w ramach projektu pn.: , zarówno w trakcie realizacji inwestycji, jak i po jej zakończeniu.
Czy w przedstawionym stanie faktycznym należało uznać, że rozebrane obiekty, niebędące środkami trwałymi, zwiększają wartość początkową dróg i placów?
Czy wydatki ponoszone przez Wnioskodawcę na rzecz Spółki Amerykańskiej (Administratora Planu) z tytułu kosztów związanych z administracją Planu oraz kosztów odpowiadających wartości przyznanej pracownikowi Nagrody na podstawie Planu, stanowią dla niego koszty uzyskania przychodów? Czy wydatki ponoszone przez Wnioskodawcę na rzecz Spółki Amerykańskiej z tytułu kosztów związanych z administracją Planu
w zakresie możliwości i sposobu zaliczenia do kosztów uzyskania przychodów prowadzonej przez Wnioskodawcę pozarolniczej działalności gospodarczej, wydatków poniesionych w związku z wymianą nawierzchni placu wykorzystywanego w tej działalności
Czy w związku z planowanymi pracami, poniesione sukcesywnie (w miesiącach czerwiec i lipiec 2013 roku) wydatki na remont placu, Wnioskodawca może zaliczyć bezpośrednio w koszty uzyskania przychodu?
Prawo do odliczenia, w drodze korekty, podatku naliczonego wynikającego z faktur dokumentujących wydatki inwestycyjne związane z modernizacją targowiska, prawa do pełnego odliczenia podatku naliczonego wynikającego z faktur dokumentujących wydatki bieżące związane z utrzymaniem targowiska i trybu skorzystania z tego prawa oraz dokonania ww. korekty w sposób jednorazowy w rozliczeniu za okres, w którym
Prawo do odliczenia, w drodze korekty, podatku naliczonego wynikającego z faktur dokumentujących wydatki inwestycyjne związane z modernizacją parkingu i trybu skorzystania z tego prawa oraz prawa do pełnego odliczenia podatku naliczonego wynikającego z faktur dokumentujących wydatki bieżące związane z utrzymaniem parkingu i trybu skorzystania z tego prawa (pytania oznaczone we wniosku nr 4, 5, 6, 7
Czy wydatki poniesione na remont nawierzchni placu utwardzonego wokół budynku mogą być zaliczone do kosztów uzyskania przychodów pośrednio związanych z przychodami w dacie ich poniesienia?
dot. możliwości i sposobu zaliczenia wydatków poniesionych w związku z wymianą nawierzchni placu znajdującego się przy budynku, w którym prowadzona jest pozarolnicza działalność gospodarcza, do kosztów uzyskania przychodów tej działalności
Czy nakłady na zakup zlikwidowanych budynków i budowli, które nie zostały przed rozbiórką przyjęte do użytkowania, a w ich miejscu może w przyszłości powstanie utwardzenie, będą stanowiły koszty uzyskania przychodu w momencie ich likwidacji?
Czy wydatki na likwidację budynków i budowli, w miejscu których może w przyszłości powstać utwardzenie, będą stanowiły koszty uzyskania przychodu w momencie ich poniesienia?
W jaki sposób należy amortyzować ogrodzenie, plac manewrowy, wiatę myjni oraz urządzenia do mycia samochodów?
1. W jaki sposób amortyzować lokale użytkowe i pozostałe pomieszczenia gospodarcze oraz jak zaksięgować koszty rozpoczętej inwestycji budowlanej (zmiany sposobu użytkowania bramy przejazdowej na lokal użytkowy i dobudowy wiatrołapu)? 2. Czy w tym przypadku należy dokonywać podwójnej amortyzacji, tj. uproszczoną oraz od wartości początkowej)?
Od kiedy, w jakiej wysokości oraz od jakiej podstawy ma Pan prawo zaliczyć do kosztów uzyskania przychodów roku 2008 i lat następnych odpisy amortyzacyjne od przyjętego w dniu 14 kwietnia 2008 r. budynku handlowego wraz z lokalem mieszkalnym położonym w B.?