Dostawa wewnątrzwspólnotowa płynu do papierosów elektronicznych nie podlega opodatkowaniu akcyzą w Polsce, a przepisy o znakach akcyzy nie nakładają obowiązku ich zdejmowania, przy braku zamiaru wystąpienia o zwrot akcyzy.
Opłata SUP, będąca przedmiotem wdrożenia przepisów Dyrektywy SUP, nie stanowi przychodu podatkowego ani kosztu uzyskania przychodu dla przedsiębiorcy, gdyż nie jest definitywnym i trwałym przysporzeniem majątkowym, a pobrana kwota przekazywana jest na rachunek właściwego organu.
Kaucja pobierana za opakowania objęte systemem kaucyjnym zwiększa podstawę opodatkowania VAT tylko wtedy, gdy jest faktycznie pobrana w transakcjach podlegających opodatkowaniu (Kategoria A, B); nie zwiększy podstawy w transakcjach nieopodatkowanych lub bez obowiązku pobrania (Kategoria C, D). W braku możliwości przypisania kaucji, można stosować proporcję.
Opłata SUP związana z opakowaniami jednorazowego użytku z tworzyw sztucznych stanowi integralną część ceny dostarczanego towaru i jest włączana do podstawy opodatkowania; nie podlega wyodrębnieniu na paragonie fiskalnym.
Zwrot środków uzyskanych w wyniku unieważnienia umowy kredytowej nie stanowi przychodu podlegającego opodatkowaniu podatkiem dochodowym, gdyż jest świadczeniem restytucyjnym. Odsetki związane z nieterminową wypłatą tych środków również korzystają ze zwolnienia podatkowego.
Pobrana od klientów opłata SUP nie stanowi przychodu do opodatkowania podatkiem dochodowym od osób prawnych ze względu na jej brak charakteru definitywnego, oraz przekazywana do urzędu marszałkowskiego wpłata nie jest uznawana za koszt uzyskania przychodu bez odpowiednich normatywnych podstaw w przepisach podatkowych.
Opłata za jednorazowe opakowania na żywność i napoje (opłata SUP) nie kwalifikuje się jako przychód ani koszt uzyskania przychodu w podatku dochodowym od osób fizycznych. Przedsiębiorca pobierający opłatę SUP działa jako pośrednik, przekazując ją do właściwego organu, co wyklucza jej uznanie za przychód podatkowy.
Opłata SUP pobierana przez przedsiębiorcę od konsumenta za jednorazowe opakowania nie stanowi dla niego przychodu podatkowego ani kosztu uzyskania przychodu w rozumieniu ustawy o podatku dochodowym od osób fizycznych, ze względu na brak definitywnego przysporzenia majątkowego z tytułu tej opłaty oraz obowiązek jej przekazania orgom publicznym.
Opłata SUP pobierana przez przedsiębiorcę od użytkowników za jednorazowe opakowania nie stanowi przychodu ani kosztu uzyskania przychodu w podatku dochodowym od osób fizycznych, ze względu na swój charakter incydentalnego i zwrotnego obciążenia publicznoprawnego.
Opłata SUP za jednorazowe opakowania z tworzyw sztucznych, pobierana przez przedsiębiorcę, nie stanowi przychodu podatkowego ani kosztu uzyskania przychodu na gruncie ustawy o podatku dochodowym od osób fizycznych, ze względu na jej nietrwały i bezzwrotny charakter, jak również brak stosownych regulacji ustawowych.
W zakresie konieczności rozpoznawania przychodów i kosztów uzyskania przychodów w związku z pobieraniem opłat za jednorazowe opakowania na żywność i napoje.
Brak powstania przychodu w związku z pobieraniem opłat od opakowań jednorazowego użytku.
Zwolnienie z opodatkowania wyrobów wyprodukowanych w w SSE oraz alokacja przychodów i kosztów.
Wartość utraconych i niezwróconych palet z uwagi na odpisy dokonane przez sieci handlowe, pozostaje bez wpływu na wysokość kosztów uzyskania przychodów. Wnioskodawca nie ma obowiązku korygowania kosztów w dacie faktycznej utraty/likwidacji palety rozliczanej przez sieci w wartości procentowej.
Czy zapłacona przez Spółkę kwota wynikająca z noty obciążeniowej wystawionej przez kupującego (dotycząca kosztów poniesionych przez kontrahenta związanych z przepakowaniem towaru w nowe opakowania), stanowi dla Spółki koszt uzyskania przychodów na gruncie przepisów ustawy o CIT, - Czy w przypadku uzyskania przez Spółkę twierdzącej odpowiedzi na pytanie nr 1, zapłacona przez Spółkę kwota, stanowi
Od 1 stycznia 2024 r. część sprzedawców ma obowiązek pobierać opłaty za produkty jednorazowego użytku z tworzyw sztucznych. W opracowaniu omawiamy ten obowiązek oraz podatkowe skutki pobierania takich opłat wraz z ich ewidencją księgową. W opracowaniu uwzględniono stanowisko MF z 28 marca 2024 r. W pierwszej wersji raportu Mk redakcja i autor przedstawiali inne stanowisko w przedmiocie przychodów i
Ujęcie na paragonie i fakturze opłaty produktowej na kasie rejestrującej wykazując dwie pozycje tj. cenę za towar oraz cenę za opakowanie z różnymi stawkami VAT.
Kalendarium wydarzeń marzec 2024 r.
1. Czy przychody osiągane przez Wnioskodawcę w związku ze sprzedażą Opakowań dla Wyrobu Zwolnionego (ze sprzedaży którego dochód podlega zwolnieniu na podstawie art. 17 ust. 1 pkt 34a ustawy o CIT), należy uwzględnić w kalkulacji kwoty dochodu zwolnionego z opodatkowania na podstawie art. 17 ust. 1 pkt 34a ustawy o CIT? 2. Czy przychody osiągane przez Wnioskodawcę w związku z organizacją dla kontrahentów
Od 13 października 2023 r. obowiązuje ustawa o zmianie ustawy o gospodarce opakowaniami i odpadami opakowaniowymi oraz niektórych innych ustaw (dalej: ustawa nowelizująca). Wprowadziła ona m.in. system kaucyjny, który będzie wspomagać selektywne zbieranie odpadów powstałych z opakowań po napojach. Nowe obowiązki związane z pobieraniem kaucji w pełnym zakresie dotyczyć będą dużych sklepów, o powierzchni
Skutki podatkowe w podatku VAT związane z opakowaniami zwrotnymi, za które jest i nie jest pobierana kaucja.
Brak prawa zaliczenia do kosztów uzyskania przychodów podatku VAT nieodliczonego z powodu braku faktury, którą kontrahent zobowiązany był wystawić z tytułu zwrotu naddanych opakowań
Ustalenie w rozliczeniu za jaki okres, Wnioskodawca powinien rozpoznać obowiązek podatkowy w podatku VAT w związku z dostawą opakowania zwrotnego, które nie będzie odebrane w terminie określonym w sposób opisany w zdarzeniu przyszłym oraz sposób dokumentowania dostawy opakowania zwrotnego, które nie będzie odebrane w terminie określonym w sposób opisany w zdarzeniu przyszłym.