Czy koszty rekultywacji i inne związane z zamknięciem, nadzorem, w tym monitoringiem składowiska, poniesione do wysokości posiadanego funduszu rekultywacji, obciążają ten fundusz i nie stanowią dla spółki kosztów uzyskania przychodów, Czy koszty rekultywacji i inne związane z zamknięciem, nadzorem, w tym monitoringiem składowiska, poniesione ponad wartość posiadanego funduszu rekultywacji, sfinansowane
Zastosowanie ulgi mieszkaniowej w przypadku wydatkowania przychodu na spłatę kredytu, zakup lokalu mieszkalnego i jego remont.
Czy Spółka będzie uprawniona do jednorazowego ujęcia w ciężar kosztów uzyskania przychodów niezamortyzowanej części kwatery nr 2 w związku z częściową likwidacją środka trwałego w postaci składowiska odpadów na skutek utraty przez kwaterę nr 2 przydatności gospodarczej oraz ustalenia momentu do rozpoznania kosztów podatkowych z tego tytułu.
Wnioskodawca będzie świadczył jedną usługę kompleksową – usługę termicznego przekształcania (spalania) odpadów wraz z odzyskiem energii, opodatkowaną preferencyjną stawką podatku od towarów i usług, w wysokości 8%.
Zasady opodatkowania dostawy energii cieplnej i odbioru nieczystości stałych w przypadku najmu lokali użytkowych oraz ustalenie daty powstania obowiązku podatkowego.
W zakresie ustalenia, czy Spółka powinna rozpoznać koszty uzyskania przychodu ze sprzedaży Złomu w wysokości równej cenie nabycia lub kosztom jego wytworzenia, nie wyższym od ceny sprzedaży netto Złomu
w zakresie ustalenia, w jaki sposób Wnioskodawca powinien ująć w kosztach uzyskania przychodów wydatek w postaci Wynagrodzenia, tj. czy Wnioskodawca może ująć Wynagrodzenie jednorazowo w kosztach podatkowych.
Czy w związku z wykazywaniem sprzedaży odpadów poprodukcyjnych jako sprzedaży pozastrefowej niekorzystającej ze zwolnienia z opodatkowania podatkiem dochodowym od osób prawnych na podstawie art. 17 ust. 1 pkt 34 ustawy o CIT, Spółka będzie uprawniona do rozpoznania kosztów uzyskania przychodów ze sprzedaży odpadów poprodukcyjnych (złomu) w postaci ścinek z profilów aluminiowych, wykorzystywanych uprzednio
Podatek od towarów i usług w zakresie: opodatkowania opłat znajdujących się w grupie I i III; zastosowania zwolnienia od podatku VAT dla opłat znajdujących się w grupie II; obowiązku dokonania korekty podatku VAT za okres od 1 stycznia 2017 r.; obowiązku dokonania korekty podatku VAT w odniesieniu do opłaty abonamentowej za wodomierz główny i opłaty za najem pojemnika na śmieci.
Czy Spółka będzie uprawniona do rozpoznania kosztu uzyskania przychodu ze sprzedaży złomu (alokowanego do działalności pozastrefowej) w wysokości równej cenie nabycia lub kosztom jego wytworzenia nie wyższym od ceny sprzedaży netto złomu?
w zakresie ustalenia, czy koszt uzyskania przychodu wynikający ze sprzedaży odpadów należy uznać za koszt działalności nieobjętej zwolnieniem na prowadzenie działalności w SSE, oraz czy ww. koszt należy ustalić w wysokości ceny zakupu materiału sprzedanego jako odpady
czy wydatki na usługi pośrednictwa w zakupie odpadów przemysłowych nie podlegają ograniczeniom wynikającym z regulacji art. 15e ust. 1 pkt 1 ustawy o podatku dochodowym od osób prawnych.
Stosowanie art. 16 ust. 1 pkt 29 ustawy o podatku dochodowym od osób prawnych.
ustalenie, czy kosztem uzyskania przychodu ze sprzedaży odpadu produkcyjnego (złomu) jest ustalona przez Spółkę odpowiednia część kosztu nabycia materiału do produkcji
Opodatkowanie opłat pobieranych przez Gminę z tytułu odbioru odpadów komunalnych oraz prawo do obniżenia kwoty podatku należnego o kwotę podatku naliczonego w związku z realizacją Inwestycji.
Na podstawie projektów opublikowanych od 13 do 26 lutego 2012 r.
Minister Finansów przygotował omówienie zmian wprowadzonych w przepisach VAT od 1 lipca 2011 r. Podstawową zmianą merytoryczną jest rozszerzenie katalogu towarów opodatkowanych u nabywcy na zasadzie mechanizmu odwrotnego obciążenia. Od 1 kwietnia 2011 r. obowiązek stosowania mechanizmu odwrotnego obciążenia wprowadzono w dostawach krajowych "złomu". Ze względu na brak definicji złomu powstały wątpliwości
Czy sposób w jaki Wnioskodawca dokumentuje zakup palet używanych od osób fizycznych (tj. dowód wewnętrzny) jest prawidłowy?