Po uprawomocnieniu się postanowienia o stwierdzeniu nabycia spadku sukcesor podatkowy przedsiębiorstwa w spadku nabywa prawo do rozliczenia nadwyżki podatku VAT, skutecznie przejmując prawa i obowiązki podatkowe zmarłego przedsiębiorcy.
Gmina, realizując zadania własne związane z edukacją publiczną oraz nieodpłatne świadczenie usługi edukacyjnej, nie ma prawa do obniżenia kwoty VAT należnego na podstawie art. 86 ustawy o VAT, gdyż nie działa w charakterze podatnika w ramach działalności gospodarczej.
Brak podpisu nabywcy na protokole zwrotu towaru zgodnie z § 3 ust. 3 rozporządzenia o kasach rejestrujących uniemożliwia obniżenie podstawy opodatkowania i podatku należnego, pomimo elektronicznie prowadzonej ewidencji.
Brak podpisu nabywcy na protokole zwrotu towaru, pomimo możliwości identyfikacji klienta poprzez dane kontaktowe, uniemożliwia dokonanie prawnie skutecznej korekty podstawy opodatkowania z tytułu zwróconych towarów, zgodnie z wymaganiami § 3 ust. 3 pkt 7 rozporządzenia o kasach rejestrujących.
Jednostka samorządu terytorialnego, realizująca inwestycje w infrastrukturę wodno-ściekową, ma prawo do pełnego odliczenia podatku naliczonego związanego z tymi inwestycjami, jeżeli są one wykorzystywane wyłącznie do odpłatnego świadczenia usług opodatkowanych VAT.
Wydanie interpretacji indywidualnej dotyczącej podatku od towarów i usług w zakresie prawa do odliczenia podatku od usługi kompleksowej.
Brak prawa do odliczenia podatku naliczonego od wydatków związanych z realizacją Projektu.
Gmina ma prawo do obniżenia kwoty podatku należnego o kwotę podatku naliczonego od wydatków inwestycyjnych związanych z przebudową i modernizacją stacji uzdatniania wody.
Brak prawa do obniżenia kwoty podatku - budowa kanalizacji sanitarnej.
Braku praw do obniżenia podatku należnego o podatek naliczony wykazany na fakturach wystawionych przez wykonawcę projektu.
braku prawa do obniżenia podatku należnego o podatek naliczony zawarty w fakturach potwierdzających nabycie towarów i usług w związku z realizacją projektu