Płatnicy dość często korygują dokumenty ubezpieczeniowe - zgłoszeniowe i rozliczeniowe. Powodem są błędy zarówno zidentyfikowane przez płatnika, jak i wynikłe podczas kontroli ZUS. Korekty dokumentów zgłoszeniowych i rozliczeniowych co do zasady dokonuje się w programie Płatnik lub przez PUE ZUS. Niektórzy płatnicy mogą zrobić to w formie papierowej. Konsekwencją przeprowadzonej korekty są często zmiany
Obowiązki płatnika z tytułu zwrotu nadpłaconych składek społecznych i zdrowotnych od dochodu zwolnionego na podstawie art. 21 ust. 1 pkt 20 ustawy o podatku dochodowym od osób fizycznych oraz korekta PIT-11.
Skutki podatkowe zwrotu składek na ubezpieczenia społeczne i ubezpieczenie zdrowotne.
XXX S.A. zwraca się z prośbą o zajęcie stanowiska w sprawie wezwania I Urzędu Skarbowego w Koszalinie o wystawienie korekt PIT-11 z uwagi na zwrot nadpłaconych składek ZUS.