W przypadku sprzedaży środka trwałego, który uprzednio został wycofany z ewidencji z powodu decyzji organu podatkowego, podatnik może rozpoznać koszty zakupu tego środka jako koszty uzyskania przychodu, o ile istnieje bezpośredni związek tych wydatków z uzyskanym przychodem.
Ryczałt od przychodów ewidencjonowanych z usług manualnego testowania oprogramowania może być stosowany według stawki 8,5%, jeśli przychody te mieszczą się w PKWiU 62.02.30.0, a podatnik spełnia pozostałe warunki ustawowe.
Wartość zapłaconego podatku u źródła w wyniku korekt rozliczeń po kontrolach celno-skarbowych za lata 2019-2023, może być zaliczona do kosztów uzyskania przychodów zgodnie z art. 15 ust. 1 CIT, mimo braku klauzuli ubruttowienia w umowach. Jest to koszt pośredni, potrącalny w momencie poniesienia.
Podatek u źródła zapłacony przez płatnika na skutek korekt podatkowych może zostać uznany za koszt uzyskania przychodu (art. 15 ust. 1 CIT), nawet bez umownej klauzuli ubruttowienia, pod warunkiem wykazania, że służył zachowaniu lub zabezpieczeniu źródła przychodu i jest potwierdzony dowodami księgowymi.
Zapłata podatku u źródła przez spółkę, wynikająca z kontroli celno-skarbowej i ubruttowienia odsetek, może zostać zaliczona do kosztów uzyskania przychodów jako koszt pośredni według art. 15 ust. 1 i 4d ustawy o CIT, nawet bez klauzuli ubruttowienia.
Podatek u źródła zapłacony przez spółkę na podstawie korekt po kontrolach celno-skarbowych może być zaliczony do kosztów uzyskania przychodów, jako koszt pośredni, potrącany w dacie poniesienia, o ile spełnia ogólne warunki zawarte w art. 15 ust. 1 ustawy o CIT.
Odbiór faktur zakupowych przez upoważniony podmiot zewnętrzny jest traktowany jako ich otrzymanie przez podatnika dla celów odliczenia VAT; data Creation Date może być uznana za moment otrzymania faktury. Archiwizacja faktur wyłącznie w formie elektronicznej nie wyklucza prawa do odliczenia VAT.
Dostawa wewnątrzwspólnotowa płynu do papierosów elektronicznych nie podlega opodatkowaniu akcyzą w Polsce, a przepisy o znakach akcyzy nie nakładają obowiązku ich zdejmowania, przy braku zamiaru wystąpienia o zwrot akcyzy.
Zapłacone przez podatnika zaległe składki ZUS finansowane przez pracodawcę oraz opłata prolongacyjna wynikająca z układu ratalnego mogą stanowić koszty uzyskania przychodów stosownie do art. 15 ust. 1 oraz art. 16 ust. 1 ustawy o CIT, z uwagi na ich związek z zachowaniem lub zabezpieczeniem źródła przychodów.
W sytuacji zmiany kwalifikacji przychodów z kontraktu na stosunek pracy, podatnik ma obowiązek korekty wcześniejszych rozliczeń podatkowych i ubezpieczeniowych, uwzględniając wypłaty faktycznie otrzymane jako przychody ze stosunku pracy oraz współpracując z płatnikiem w zakresie prawidłowości informacji PIT-11.
W sytuacji produkcji piwa poza składem podatkowym z przedpłatą akcyzy, zgodnie z art. 94 ustawy o podatku akcyzowym, wystarczające jest posiadanie jednego legalizowanego zbiornika objętego prawną kontrolą metrologiczną dla rozliczenia podstawy opodatkowania.
Podatek u źródła zapłacony przez płatnika, wynikający z klauzuli ubruttowienia w umowie z zagranicznym kontrahentem, może stanowić koszt uzyskania przychodów, jeśli został poniesiony z tytułu zabezpieczenia lub utrzymania źródła przychodów, zgodnie z art. 15 ust. 1 ustawy o CIT. Wartość podatku powinna być rozpoznawana jako koszt pośredni, potrącalny w dacie faktycznego jego poniesienia.
Kalendarium wydarzeń – luty 2025 r.
Możliwość zastosowania 0% stawki podatku VAT dla dostawy środków ochrony indywidualnej.
Kalendarium wydarzeń lipiec 2024 r.
Dokonaliśmy korekty „pustej faktury”, jednak miało to miejsce już po jej ujawnieniu przez organ kontroli skarbowej. Czy organ może nam wymierzyć sankcje, o których mowa w art. 108 ust. 1 ustawy o VAT? Czy oprócz tych sankcji możemy być dodatkowo ukarani?
Obowiązek sporządzania dokumentacji podatkowej dla transakcji zawartych po 1 stycznia 2017 r.
Wartość pracy osób zatrudnionych nielegalnie na podstawie umowy cywilnoprawnej oraz wartość przychodów tych osób zatrudnionych na podstawie umowy cywilnoprawnej, nie będzie stanowiła przychodów z działalności gospodarczej, określonych w art. 14 ust. 2 pkt 20 ustawy PIT.
Czy wypłacając członkowi zarządu Wynagrodzenie za zarządzanie i kontrolę Fundacja będzie zobowiązana do zapłaty podatku od świadczenia, o którym mowa w art. 2 ust. 2 UFR, na podstawie art. 24q ust. 1 pkt 1 Ustawy CIT. Czy wypłacając członkowi zarządu Wynagrodzenie za zarządzanie i kontrolę Fundacja będzie zobowiązana do zapłaty podatku od świadczenia w postaci ukrytych zysków na podstawie art. 24q
Czy wypłacając członkowi zarządu Wynagrodzenie za zarządzanie i kontrolę Fundacja będzie zobowiązana do zapłaty podatku od świadczenia, o którym mowa w art. 2 ust. 2 ufr, na podstawie art. 24q ust. 1 pkt 1 ustawy o CIT. Czy wypłacając członkowi zarządu Wynagrodzenie za zarządzanie i kontrolę Fundacja będzie zobowiązana do zapłaty podatku od świadczenia w postaci ukrytych zysków na podstawie art. 24q
Konieczność posiadania zbiorników objętych prawną kontrolą metrologiczną poza zbiornikiem warzelnym w przypadku produkcji piwa w oparciu o przedpłatę akcyzy