konstytucyjność przepisów
Artykuł nieaktualny
03.10.2022 Podatki

Od 1 stycznia 2023 r. podatnikom nie będzie przysługiwało prawo do dokonywania odpisów amortyzacyjnych od wartości początkowej budynków mieszkalnych, wybudowanych przed 1 stycznia 2022 r., oraz zaliczania ich do kosztów uzyskania przychodów. Organy podatkowe nie będa przy tym oceniały, czy nowe przepisy naruszają konstytucyjną zasadę ochrony praw nabytych. Stanowisko takie zajął Dyrektor Krajowej Informacji

Artykuł
20.12.2018 Kadry i płace

Pracodawca, u którego działa zakładowa organizacja związkowa, musi uzgadniać z nią regulamin wynagradzania. Jeśli jednak uzgodnienie treści regulaminu nie jest możliwe, pracodawca powinien ustalać warunki płacowe indywidualnie, w umowach o pracę.

Artykuł
12.07.2018 Kadry i płace

Możliwość tworzenia związków zawodowych i przystępowania do nich przez osoby świadczące pracę na podstawie umów o dzieło, zlecenia czy w ramach tzw. samozatrudnienia to najważniejsza zmiana, jaką uchwalono w zakresie tworzenia i funkcjonowania organizacji związkowych. Nowe przepisy zaczną obowiązywać od 1 stycznia 2019 r.

Artykuł
10.01.2018 Ubezpieczenia

Od 1 stycznia 2019 r. ma zostać zniesiony limit tzw. 30-krotności, czyli rocznego ograniczenia podstawy wymiaru składek na ubezpieczenia emerytalne i rentowe. Losy nowelizacji nie są jednak przesądzone. Prezydent skorzystał ze swoich uprawnień i przed podpisaniem ustawy odesłał ją do Trybunału Konstytucyjnego. Jeżeli TK zakwestionuje zgodność zmian z ustawą zasadniczą, uchwalone przepisy nie wejdą

Porada
02.06.2015 Obrót gospodarczy

Przepisy dotyczące bankowych tytułów egzekucyjnych (BTE) naruszają konstytucyjną zasadę równości wobec prawa. Tak uznał Trybunał Konstytucyjny w wyroku z 14 kwietnia 2015 r., sygn. akt P 45/12. Przepisy te umożliwiały bankom kierowanie wierzytelności do postępowania egzekucyjnego z pominięciem sądowego postępowania rozpoznawczego. Trybunał Konstytucyjny zadecydował co prawda, że przepisy o BTE (art

Interpretacja
14.04.2008 Podatki

Czy dopuszczalnym jest dokonanie przez płatnika korekty kosztów uzyskania w PiT 11 w przypadkach wyżej wymienionych?Jeśli nie, to w jakiej formie, za pomocą jakich dokumentów /zaświadczenia, oświadczenia, informacja/ winno się poinformować urząd skarbowy oraz pracownika o faktycznie przysługujących kosztach uzyskania przychodu?