Możliwość zaliczenia do kosztów uzyskania przychodów w stanie prawnym obowiązującym do 31 grudnia 2017 r. i od 1 stycznia 2018 r., na podstawie: - art. 16 ust. 1 pkt 25 lit. a ustawy CIT niespłaconych, wymagalnych i nieprzedawnionych opłat i prowizji od pożyczek - art. 16 ust. 1 pkt 25 lit. b ustawy CIT, nieprzedawnionych wierzytelności pożyczkowych
Prawo do pełnego odliczenia podatku naliczonego do wydatków bieżących i majątkowych poniesionych w związku z realizacją zadania, - prawo do częściowego odliczenia podatku naliczonego od wydatków inwestycyjnych i bieżących poniesionych w związku z realizacją zadania z zastosowaniem prewspółczynnika metrażowego.
Uznanie dopłat do taryfy nr 1 dotyczącej zbiorowego odprowadzania ścieków przekazywanych przez Gminę na rzecz Zakładu za element podstawy opodatkowania oraz stwierdzenia, czy na fakturach wystawianych przez Zakład na rzecz odbiorców usług zbiorowego odprowadzania ścieków podstawę opodatkowania stanowić będzie cena netto za 1 m3 odprowadzanych ścieków określona w obowiązującej taryfie pomniejszona o
W przedmiotowej sprawie nie występuje świadczenie usług pomiędzy Gminą a jej Jednostkami organizacyjnymi, które można rozpatrywać w kategorii czynności podlegających opodatkowaniu. W konsekwencji, z tytułu wykorzystania Infrastruktury w celu dostarczania wody i odbioru ścieków na rzecz Odbiorców wewnętrznych, nie są/nie będą Państwo zobowiązani do naliczenia podatku należnego.
Prawo do obniżenia podatku należnego o kwotę podatku naliczonego wynikającego z kosztów związanych z realizacją zadania pn. „…” oraz kosztów budowy, przebudowy infrastruktury wodno-kanalizacyjnej przy zastosowaniu indywidualnego sposobu określenia proporcji.
prawo do zastosowania dla odliczenia VAT od wydatków bieżących na infrastrukturę prewspółczynnika metrażowego - korekta przeszłych wydatków bieżących z zastosowaniem prewspółczynnika, w trybie art. 90c ust. 3 ustawy o VAT
korekta odliczenia podatku naliczonego od przeszłych wydatków ponoszonych od 2017 roku na podstawie art. 90c ust. 3 ustawy VAT, z zastosowaniem prewspółczynnika metrażowego
Prawo do odliczenia podatku VAT od „zakupów na wodkan” przy zastosowaniu prewspółczynnika ilościowego, bez stosowania dodatkowo współczynnika Urzędu oraz prawo do odliczenia podatku VAT od „zakupów na Urząd” przy zastosowaniu prewspółczynnika Urzędu obliczonego zgodnie z Rozporządzeniem w sprawie prewspółczynnika przy zastosowaniu dodatkowo współczynnika Urzędu.
korekta odliczenia podatku naliczonego od wydatków bieżących na podstawie art. 90c ust. 3 ustawy VAT, z zastosowaniem prewspółczynnika metrażowego.
Gmina jest podatnikiem VAT z tytułu świadczenia usług nieodpłatnego udostępniania hali sportowej uznanych na podstawie art.. 7 ust. 2 ustawy za odpłatne świadczenie usług na cele nie związane z realizacją zadań własnych Gminy; Zespól Szkól Podstawowych i Gimnazjalnych jako jednostka budżetowa gminy z tytułu świadczenia usług odpłatnego udostępniania hali sportowej na cele nie związane z realizacją
uznanie Gminy za podatnika VAT z tytułu świadczenia przez Zakład w imieniu Gminy odpłatnych usług w zakresie odprowadzania ścieków komunalnych/dostarczania wody na rzecz podmiotów zewnętrznych z wykorzystaniem Oczyszczalni; uznanie świadczenia przez Zakład w imieniu Gminy ww. usług na rzecz podmiotów zewnętrznych z wykorzystaniem Oczyszczalni za czynności podlegające opodatkowaniu VAT, niekorzystające
dokonanie korekty przeszłych wydatków bieżących w trybie art. 90c ust. 3 ustawy
Prawo do odliczenia podatku w związku z wydatkami poniesionymi na inwestycję od 1 stycznia 2017 r. jedynie w oparciu o sposób określenia proporcji, o którym mowa w art. 86 ust. 2a ustawy o VAT iw rozporządzeniu skalkulowany dla jednostki budżetowej wykorzystującej budynek - tj. Szkoły, oraz prawa do korekty wieloletniej od wydatków inwestycyjnych poniesionych od 1 stycznia 2017 r. na podstawie art.
korekta odliczenia podatku naliczonego od wydatków bieżących ponoszonych w latach 2017-2019 na podstawie art. 90c ust. 3 ustawy VAT, z zastosowaniem prewspółczynnika metrażowego
korekta odliczenia podatku naliczonego w zakresie wydatków ponoszonych począwszy od 2017 r. na podstawie art. 90c ust. 3 ustawy VAT, z zastosowaniem prewspółczynnika metrażowego
Czy Centrum Integracji Społecznej w związku z opisanym stanem faktycznym jako jednostka wewnętrzna Caritas Archidiecezji prowadząca działalność statutową podlega z tytułu podatku dochodowego od osób prawnych zobowiązaniu do rozliczenia podatku w zeznaniu CIT-8 oraz do składania bilansu i rachunku zysków i strat do organu podatkowego?
Sposób ustalania proporcji dla określenia prawa do odliczenia podatku naliczonego z tytułu wydatków inwestycyjnych i bieżących z kategorii A i B ponoszonych od stycznia 2016 r. oraz sposób ustalania proporcji dla określenia prawa do odliczenia podatku naliczonego z tytułu wydatków inwestycyjnych i bieżących z kategorii C ponoszonych od stycznia 2016 r.
Możliwość zaliczenia do kosztów uzyskania przychodów w stanie prawnym obowiązującym do 31 grudnia 2017 r. i od 1 stycznia 2018 r., na podstawie: - art. 16 ust. 1 pkt 25 lit. a ustawy CIT niespłaconych, wymagalnych i nieprzedawnionych opłat i prowizji od pożyczek - art. 16 ust. 1 pkt 25 lit. b ustawy CIT, nieprzedawnionych wierzytelności pożyczkowych
prawo do częściowego odliczenia podatku naliczonego od wydatków inwestycyjnych i bieżących związanych z infrastrukturą kanalizacyjną przy zastosowaniu prewspółczynnika metrażowego
Brak opodatkowania podatkiem VAT nieodpłatnego użyczenia lokali użytkowych Uznanie nieodpłatnego użyczenia lokali i obciążenia kwotą kosztu zarządu za usługę kompleksową niepodlegającą opodatkowaniu podatkiem VAT
pełnego prawa do odliczenia podatku naliczonego wykazanego w fakturach dokumentujących wydatki związane z infrastrukturą wodociągową i kanalizacyjną, w sytuacji, gdy wydatki te dotyczą/będą dotyczyć infrastruktury służącej wyłącznie działalności gospodarczej opodatkowanej VAT, tj. są/będą związane z infrastrukturą służącą wyłącznie dostawie wody/odbiorze ścieków na rzecz odbiorców zewnętrznych, prawa
opodatkowanie odpłatnych usług odprowadzania i oczyszczania ścieków na rzecz odbiorców zewnętrznych, braku obowiązku naliczenia podatku należnego z tytułu wykorzystywania infrastruktury w celu odprowadzania i oczyszczania ścieków od odbiorców wewnętrznych, prawa do odliczenia części podatku naliczonego wynikającego z faktur dokumentujących wydatki inwestycyjne oraz wydatki bieżące z zastosowaniem sposobu