Środki finansowe otrzymane w ramach Polsko-Szwajcarskiego Programu Współpracy jako udział w projekcie korzystają ze zwolnienia z CIT na mocy art. 17 ust. 1 pkt 53 ustawy o CIT. Koszty amortyzacji środków dofinansowanych nie mogą być zaliczone do kosztów uzyskania przychodu.
Preproporcja i proporcja sprzedaży uprawniają Gminę do częściowego odliczenia VAT od inwestycji, niezależnie od finansowania z Polskiego Ładu. Dofinansowanie nie zwiększa podstawy opodatkowania, gdyż nie jest dopłatą do ceny usług.
Środki finansowe od WFOŚiGW, przekazywane w ramach programu 'Czyste Powietrze', nie stanowią dotacji w rozumieniu art. 29a ust. 1 ustawy o VAT, lecz opodatkowane wynagrodzenie, dla którego obowiązek podatkowy powstaje z chwilą wykonania usługi, zgodnie z art. 19a ust. 1 ustawy o VAT.
Karty podarunkowe finansowane z zakładowego funduszu świadczeń socjalnych, stanowiące przychód ze stosunku pracy, mogą korzystać ze zwolnienia od podatku dochodowego od osób fizycznych na podstawie art. 21 ust. 1 pkt 67 u.p.d.o.f., jeśli ich wartość nie przekracza rocznego limitu 1000 zł i są uznane za świadczenie pieniężne.
Świadczenia wypłacane zleceniobiorcom z tytułu zwiększonych kosztów utrzymania oraz zwrot kosztów podróży realizowane zgodnie z Rozporządzeniem Ministra Pracy są zwolnione od podatku dochodowego, pod warunkiem nieprzekroczenia ustawowych limitów oraz gdy świadczenia te nie są zaliczone do kosztów uzyskania przychodu, w ramach art. 21 ust. 1 pkt 16 lit. b) ustawy o PIT.
Gmina ma prawo do częściowego odliczenia podatku VAT od zakupów związanych z realizacją projektu, przy zastosowaniu prewspółczynnika dla zadań mieszanych. Środki finansowe otrzymane na realizację tego projektu, niepowiązane bezpośrednio z ceną konkretnych usług, nie będą stanowiły podstawy opodatkowania VAT.
Wydatki na wyposażenie niezaliczone do środków trwałych, sfinansowane z dotacji z Funduszu Pracy zwolnionej z opodatkowania, mogą być uznane za koszty uzyskania przychodów, jeżeli mają związek przyczynowy z przychodami działalności i są prawidłowo udokumentowane.
Dofinansowanie wycieczki integracyjnej i spotkania integracyjnego z ZFŚS na rzecz pracowników, które służy interesowi pracodawcy, nie stanowi przychodu podlegającego opodatkowaniu podatkiem dochodowym od osób fizycznych, albowiem świadczenia te nie przynoszą indywidualnej wymiernej korzyści pracownikom; wobec tego Spółka nie jest zobowiązana do naliczenia i odprowadzenia zaliczek na ten podatek.
Prawo do odliczenia podatku VAT naliczonego przysługuje gminie w zakresie inwestycji finansowanych z Rządowego Funduszu Polski Ład: Program Inwestycji Strategicznych; pełne odliczenie możliwe jest dla inwestycji związanych wyłącznie z działalnością opodatkowaną, natomiast odliczenie proporcjonalne dla inwestycji związanych z działalnością mieszaną, bez względu na źródło finansowania, pod warunkiem
Środki wygenerowane na kapitale powierzonym w ramach programu finansowego, które ostatecznie powiększają kapitał funduszu pożyczkowego i są zwracane, nie stanowią przychodów podatkowych w rozumieniu art. 12 ust. 1 ustawy o CIT.
Świadczenia związane z dofinansowaniem doskonalenia zawodowego lekarzy, pokrywane ze składek członkowskich Izby Lekarskiej, nie stanowią przychodu podatkowego lekarzy, a zatem nie powstaje obowiązek wystawienia deklaracji PIT-11 (art. 10 ust. 1 pkt 9 w zw. z art. 20 ust. 1 ustawy o PIT).
Dofinansowanie projektu badawczego od NCBiR, przeznaczone na pokrycie kosztów konsorcjum, nie stanowi dotacji wpływającej bezpośrednio na cenę dostaw towarów lub usług; przekazanie autorskich praw majątkowych do efektów projektu na rzecz Skarbu Państwa nie podlega VAT. Konsorcjum nie ma prawa do pełnego odliczenia podatku VAT poniesionego na zakupy materiałów i usług, jeśli nie są one bezpośrednio
Dofinansowanie otrzymane na realizację projektu w ramach Umowy Konsorcjum podlega opodatkowaniu podatkiem VAT, gdyż stanowi wynagrodzenie za świadczenie usług o bezpośrednim wpływie na ich cenę; momentem powstania obowiązku podatkowego jest dzień wpływu środków na rachunek Wnioskodawcy.
Pomoc finansowa przyznana gminie w związku z realizacją inwestycji wodno-kanalizacyjnych nie podlega opodatkowaniu VAT, gdyż nie jest bezpośrednio związana z ceną świadczonych przez gminę usług. Gmina ma prawo do częściowego odliczenia podatku VAT dla projektów kanalizacyjnych przy zastosowaniu adekwatnego prewspółczynnika.
Pomoc finansowa przyznana gminie na realizację infrastruktury kanalizacyjnej nie podlega opodatkowaniu podatkiem od towarów i usług, a usługi wykonania przyłączy są opodatkowane według właściwej stawki VAT. Gmina ma prawo do częściowego odliczenia VAT stosując prewspółczynnik wyliczony dla jej jednostki organizacyjnej, jaką jest zakład budżetowy.
Dotacje otrzymane z FGŚP na podstawie art. 15g i 15gg ustawy o COVID-19 jako dofinansowania wynagrodzeń pracowników podlegają zaliczeniu do przychodów podatkowych i winny być uwzględnione w kalkulacji dochodu zwolnionego z podatku dochodowego od osób prawnych na podstawie art. 17 ust. 1 pkt 34 updop ze względu na związek z działalnością w specjalnej strefie ekonomicznej.
Możliwość zaliczenia do kosztów uzyskania przychodu, wydatków poniesionych na zakup wyposażenia biura, sfinansowane ze środków otrzymanych z dotacji z Urzędu Pracy.
W zakresie braku opodatkowania przekazanych kwot dofinansowania z B przez Lidera do Państwa, jako konsorcjanta i wystawienia faktury przez Państwa, jako konsorcjanta, na Lidera Projektu dotyczącej rozliczeń realizacji Projektu w części finansowanej przez C.
Skutki podatkowe związane z otrzymanym przez konsorcjum dofinansowaniem przekazanym przez NCBiR.
Prawo do odliczenia części podatku naliczonego wynikającego z faktury dokumentującej zakup koparko-ładowarki oraz obowiązku dokonywania korekty wieloletniej podatku naliczonego dotyczącego tego nabycia.
Prawo do odliczenia całości kwot podatku naliczonego wynikającego z faktur związanych z zakupem towarów i usług niezbędnych do realizacji zadania. Sposób dokonania korekty. Nieuznanie za podstawę opodatkowania otrzymanych środków z Programu.
Uznanie odpłatnego udostępnienia infrastruktury, która powstanie w ramach Inwestycji, na rzecz Spółki na podstawie umowy dzierżawy za czynność podlegającą opodatkowaniu VAT. Prawo do odliczenia pełnych kwot podatku naliczonego z faktur dokumentujących wydatki poniesione w związku z realizacją Inwestycji.