Przedsiębiorcom będącym osobami fizycznymi w prowadzeniu działalności gospodarczej często pomagają członkowie rodziny. Zdarza się również, że z członkami rodziny przeprowadzane są różnego rodzaju transakcje. Sprawia to różnego rodzaju problemy, w związku z tym w niniejszym opracowaniu wskazane i omówione zostaną zagadnienia związane z prowadzeniem działalności gospodarczej w rodzinie oraz problemy
24 czerwca 2020 r. weszły w życie przepisy tzw. tarczy antykryzysowej 4.0. Jest to kolejna modyfikacja tarczy antykryzysowej wprowadzającej szczególne rozwiązania prawne łagodzące skutki ekonomiczne epidemii COVID-19. W publikacji przedstawiamy, jakie rozwiązania zostały wprowadzone tarczą 4.0.
W związku z epidemią COVID-19 pojawiła się konieczność udzielenia przedsiębiorcom wsparcia niezbędnego dla utrzymania i kontynuacji prowadzonej przez nich działalności gospodarczej. Jednym z aktów prawnych służących temu celowi jest ustawa o szczególnych instrumentach wsparcia w związku z rozprzestrzenianiem się wirusa SARS-CoV-2. Wprowadza ona również pakiet zmian w dotychczasowych rozwiązaniach tarczy
1 stycznia 2017 r. zaczęły obowiązywać nowe regulacje dotyczące dokumentacji podatkowej transakcji lub innych zdarzeń pomiędzy podmiotami powiązanymi. Najważniejszą dla większości podatników zmianą jest to, że najmniejsze firmy nie będą już zobowiązane dokumentować transakcji z podmiotami powiązanymi. Jednak dla tych podatników, którzy nadal sporządzają dokumentacje, zmiany oznaczają więcej pracy.
5 lutego 2016 r. Ministerstwo Finansów opublikowało kolejny komunikat, w którym informuje podatników, że w 2016 r. będzie badać ceny transferowe w podmiotach powiązanych. Celem Ministerstwa Finansów jest nakłonienie podatników stosujących nierynkowe ceny w transakcjach z podmiotami powiązanymi do dobrowolnej korekty deklaracji podatkowych. Ministerstwo Finansów przewiduje, że począwszy od drugiego