Gmina posiada prawo do częściowego odliczenia podatku naliczonego z tytułu wydatków na inwestycję wodociągowo-kanalizacyjną, przy zastosowaniu prewspółczynnika, nie ma zaś prawa do odliczenia poprzez proporcję z art. 90 ust. 3 ustawy o VAT.
Odpłatne świadczenie usług dostarczania wody i odprowadzania ścieków przez Gminę na rzecz Odbiorców zewnętrznych, niekorzystające ze zwolnienia z VAT, stanowi działalność gospodarczą podlegającą opodatkowaniu. Wykorzystanie prewspółczynnika metrażowego do rozliczeń VAT jest uzasadnione i zapewnia obiektywne odwzorowanie rzeczywistego podziału wydatków między działalnością opodatkowaną a inną aktywnością
Gmina ma prawo do odliczenia podatku naliczonego VAT związana z inwestycją w infrastrukturę wodno-ściekową, gdyż wykorzystuje ją do wykonywania czynności opodatkowanych umowami cywilnoprawnymi, pod warunkiem niezaistnienia przesłanek negatywnych, mimo wykonywania zadań publicznych wyłączających inny zakres podatkowy.
Podatnikowi przysługuje prawo do odliczenia podatku VAT z wykorzystaniem proporcji określonej na podstawie ilości zużycia wody/ścieków od odbiorców zewnętrznych, gdy proporcja najlepiej odzwierciedla specyfikę działalności gospodarczej i odpowiada rzeczywistemu wykorzystaniu infrastruktury.
W przypadku przekształcenia zakładu budżetowego w jednostkę budżetową, dla celów obliczenia wartości prewspółczynnika VAT za dany rok, należy wyliczyć wspólny prewspółczynnik uwzględniając dane finansowe za cały rok obejmujący działalność obu struktur organizacyjnych, zapewniając zgodność z art. 86 ust. 2a ustawy o VAT.
Dotacje przedmiotowe i na zakup środków trwałych przekazane przez gminę podlegają zwolnieniu z CIT, natomiast dopłaty do cen usług nie kwalifikują się do tego zwolnienia; środki z korekty VAT oraz wartość nieodpłatnie przekazanych środków trwałych są opodatkowanymi przychodami.
Świadczenie usług dostarczania wody i odbioru ścieków przez Gminę na rzecz odbiorców zewnętrznych stanowi działalność podlegającą opodatkowaniu VAT, z prawem do odliczenia VAT naliczonego na podstawie proporcji wyliczonej w oparciu o rzeczywiste wykorzystanie infrastruktury mierzonym ilością metrów sześciennych wody i ścieków.
Przeniesienie składników mienia samorządowego w wyniku przekształcenia zakładu budżetowego w spółkę nie stanowi zbycia przedsiębiorstwa, lecz zorganizowanej części przedsiębiorstwa, co jest wyłączone z opodatkowania VAT. Ponosząca wydatki Spółka musi stosować preproporcję do odliczenia VAT oraz dokonywać korekty na podstawie rzeczywistych danych za rok podatkowy.
Skutki podatkowe otrzymania dotacji ze środków pochodzących z budżetu państwa oraz z Europejskiego Funduszu Społecznego.
Podatek od towarów i usług w zakresie ustalenia właściwego sposobu określenia proporcji w celu odliczenia podatku naliczonego od wydatków związanych z utworzeniem Powiatowego Zakładu Aktywności Zawodowej.
Możliwości zaliczenia do kosztów podatkowych odpisów amortyzacyjnych od: - składników przedsiębiorstwa, które Gmina przed likwidacją oddała nieodpłatnie zakładowi budżetowemu w administrowanie, - składników majątkowych (środków trwałych), które zakład budżetowy uprzednio wytworzył, nabył z własnych środków, - środków trwałych, które Gmina przekazała zakładowi budżetowemu nieodpłatnie
Prawo do odliczenia podatku VAT od poniesionych wydatków w związku z realizacją inwestycji.
Prawo do odliczenia pełnej kwoty podatku VAT naliczonego od wydatków dotyczących infrastruktury kanalizacyjnej poniesionych w związku z realizacją Inwestycji.
Dotyczy czy zryczałtowane wynagrodzenie z terminowego wpłacania podatków pobranych na rzecz budżetu państwa, będzie ustalane na podstawie kwoty zobowiązania bez pomniejszenia o ulgę na innowacyjnych pracowników
Prawo do częściowego odliczenia podatku naliczonego od wydatków poniesionych na zakup (…) w związku z realizacją zadania pn. „…” za pomocą prewspółczynnika określonego dla zakładu budżetowego na podstawie rozporządzenia.
1) zwolnienia z opodatkowania otrzymanej przez Spółkę dotacji na podstawie art. 17 ust. 1 pkt 47 ustawy o CIT; 2) wyłączenia wydatków/kosztów bezpośrednio sfinansowanych z dotacji z kosztów uzyskania przychodów na podstawie art. 16 ust. 1 pkt 58 ustawy o CIT.
Czy dotacja przedmiotowa otrzymana przez zakład budżetowy powinna zostać uwzględniona przy określeniu proporcji (prewspółczynnika), o której mowa w § 3 ust. 4 rozporządzenia, jako przychód wykonany zakładu budżetowego.
Wyłączenie równowartości odpisów amortyzacyjnych od środków trwałych oraz wartości niematerialnych i prawnych nieodpłatnie przekazanych przez Gminę do Zakładu z przychodów wykonanych Zakładu w prewspółczynniku zgodnym z Rozporządzeniem.
Wydanie interpretacji indywidualnej dotyczącej podatku od towarów i usług w zakresie zasady stosowania prewspółczyniika dla zakładu budżetowego/urzędu obsługującego jednostkę samorządu terytorialnego.
Prawo do odliczenia podatku VAT od „zakupów na wodkan” przy zastosowaniu prewspółczynnika ilościowego, bez stosowania dodatkowo współczynnika Zakładu. Prawo do odliczenia podatku VAT od „zakupów na Zakład” przy zastosowaniu prewspółczynnika Zakładu obliczonego zgodnie z Rozporządzeniem w sprawie prewspółczynnika przy zastosowaniu dodatkowo współczynnika.
Dotyczy niepodlegania opodatkowaniu dopłat przekazywanych do zakładu do taryf zbiorowego zaopatrzenia w wodę i odprowadzania ścieków oraz prawa do odliczenia podatku naliczonego przy zastosowaniu prewspółczynnika przychodowego.
Prawo do odliczenia podatku VAT naliczonego od Wydatków poniesionych na realizację Inwestycji na podstawie indywidualnie wyliczonego prewspółczynnika VAT.
Prawo do odliczenia podatku naliczonego z faktur dokumentujących wydatki inwestycyjne dotyczące przebudowy sieci wodociągowej i komunalnej oczyszczalni ścieków wraz z infrastrukturą towarzyszącą w miejscowości (…) przy zastosowaniu prewspółczynników metrażowych.