Spółka, świadcząc usługi wynajmu domków i organizacji wypoczynku na rzecz osób fizycznych nieprowadzących działalności gospodarczej, obowiązana jest do ewidencjonowania sprzedaży przy użyciu kas fiskalnych, chyba że spełni wymagane warunki rozporządzeniowe. Odliczenie VAT nie obejmuje usług gastronomicznych z uwagi na wyłączenia ustawowe.
Dofinansowanie wycieczki integracyjnej i spotkania integracyjnego z ZFŚS na rzecz pracowników, które służy interesowi pracodawcy, nie stanowi przychodu podlegającego opodatkowaniu podatkiem dochodowym od osób fizycznych, albowiem świadczenia te nie przynoszą indywidualnej wymiernej korzyści pracownikom; wobec tego Spółka nie jest zobowiązana do naliczenia i odprowadzenia zaliczek na ten podatek.
Zwiększenie odpisu na Zakładowy Fundusz Świadczeń Socjalnych ponad ustawowy limit, ustalone w regulaminie wynagradzania, stanowi koszt uzyskania przychodu, pod warunkiem spełnienia ram zawartych w ustawie o CIT i ZFŚS.
Premia urlopowa wypłacana pracownikom przez pracodawcę nietworzącego ZFŚS, która spełnia warunki określone w art. 15 ust. 1 ustawy o CIT, może być zaliczona do kosztów uzyskania przychodów jako wydatek poniesiony w celu osiągnięcia przychodów lub zabezpieczenia ich źródła.
Dodatkowe zasilenie Zakładowego Funduszu Świadczeń Socjalnych środkami z bieżącej działalności operacyjnej Spółki, spełniając wymogi ustawowe, stanowi koszt uzyskania przychodu na równi z odpisami podstawowymi, pod warunkiem formalnej dokumentacji i wpłaty na rachunek Funduszu.
W zakresie ustalenia: 1. czy opisane Prace rozwojowe w zakresie tworzenia nowych produktów (leków, wyrobów medycznych, żywności specjalnego przeznaczenia medycznego, suplementów diety i kosmetyków), w tym prowadzone we współpracy z Drugim podmiotem, stanowią działalność badawczo-rozwojową w rozumieniu art. 4a pkt 26 ustawy CIT, w stosunku do której podatnik uprawniony jest do dokonania odliczenia,
Obowiązki płatnika w związku z dofinansowaniem z zakładowego funduszu świadczeń socjalnych zagranicznej wycieczki integracyjnej dla pracowników, emerytów i rencistów.
W zakresie ustalenia, czy Spółka może dokonać odliczenia na podstawie art. 18d ust. 1 w związku z ust. 2 pkt 1-1a Ustawy o CIT wymienionych Składników Wynagrodzenia B+R w proporcji czasu pracy z miesiąca poprzedzającego miesiąc wypłaty wynagrodzenia zgodnie z przedstawionym opisem stanu faktycznego i zdarzenia przyszłego.
Obowiązki płatnika w związku z dofinansowaniem imprezy i wycieczki integracyjnej oraz biletów wstępu i karnetów pracownikom, emerytom i rencistom.
Obowiązki płatnika w związku z dofinansowaniem imprezy i wycieczki integracyjnej oraz biletów i karnetów pracownikom, emerytom i rencistom.
Obowiązki płatnika dotyczące sposobu opodatkowania świadczeń z ZFŚS sfinansowanych pracownikom, emerytom i rencistom
Obowiązki płatnika związane z dofinansowaniem w oparciu o kryteria socjalne wycieczek/wczasów, spotkań o charakterze integracyjnym oraz dofinansowanie/sfinansowanie biletów/karnetów dla pracowników, emerytów, rencistów i uprawnionych członków rodzin.
Obowiązki płatnika ciążące na Szkole w związku ze finasowaniem świadczeń z ZFŚS dla pracowników, emerytów i rencistów.
Ustalenie czy odpisy na zakładowy fundusz świadczeń socjalnych dla pracowników mogą stanowić koszty kwalifikowane ulgi B+R.
Dodatkowy odpis na każdego zatrudnionego pracownika, stanowiący dodatkowe zasilenie funduszu środkami z bieżącej działalności, jest kosztem uzyskania przychodu na takich samych zasadach, jak odpisy podstawowe.
Czy opisane wyżej Prace B+R uprawniają Spółkę do skorzystania z ulgi podatkowej określonej w art. 18d ustawy o CIT? - Czy koszty opisane w punkcie 2 mogą być uznane za koszty kwalifikowane Prac B+R, w rozumieniu art. 18d ust. 2 i ust. 3 ustawy o CIT?
Dotyczy ustalenia, czy kwota wpłacona na rachunek ZFŚS w wysokości wyrównania odpisu będzie stanowiła koszt uzyskania przychodów stosownie do przepisów o podatku dochodowym od osób prawnych.
Czy poniesione Koszty Pracy Specjalistów zaangażowanych w Projekty B+R można uznać za koszty kwalifikowane, o których mowa art. 18d ust. 2 pkt 1 i 1a ustawy o CIT, w wysokości ustalonej z zastosowaniem Wskaźnika B+R, wynikającego z ewidencji prowadzonej przez Spółkę i czy wskaźnik ten można stosować do wszystkich składników Kosztów Pracy Specjalistów zaangażowanych w Projekty B+R stanowiących przychody
W zakresie kosztów uzyskania przychodów z tytułu dodatkowych odpisów na ZFŚS oraz dodatkowego zasilenia Funduszu.
Ustalenie czy wydatki ponoszone przez Wnioskodawcę na wypłaty dla pracowników zapomogi będą stanowiły koszty uzyskania przychodu Wnioskodawcy.
Obowiązki płatnika w związku z przekazaniem pracownikom e-kodu, wirtualnej karty czy też innych form umożliwiających właściwą weryfikację ich zawartości i przeznaczenia, sfinansowanych ze środków ZFŚS .
Obowiązki płatnika w związku z przekazaniem pracownikom e-kodu, wirtualnej karty czy też innych form umożliwiających właściwą weryfikację ich zawartości i przeznaczenia, sfinansowanych ze środków ZFŚS .
Ustalenie, czy kwoty wpłaconych przez Wnioskodawcę odpisów na Zakładowy Fundusz Świadczeń Socjalnych, które następnie zostaną wypłacone tytułem zapomogi na rzecz małżonków pracowników, Wnioskodawca może rozpoznać jako koszty uzyskania przychodów (pytanie oznaczone we wniosku nr 3).