Spółka w ramach akcji promocyjnej postanowiła w celu wyprzedaży zalegającego w magazynach towaru zastosować promocję polegającą na tym, że każdy nabywca, który zakupi 10 szt. towaru, 11 sztukę otrzyma za symboliczną złotówkę. Czy jednostka straci prawo do odliczenia VAT naliczonego przy zakupie tych sprzedawanych za kwotę znacznie niższą niż cena zakupu? Jaki to ma wpływ na koszty i przychody podatkowe
Trwająca pandemia COVID-19 spowodowała, że Ministerstwo Finansów zdecydowało się m.in. przedłużyć do końca czerwca 2021 r. czas na złożenie zeznań podatkowych CIT-8 za 2020 r. Jest to o tyle istotne, że firmy będące w trudnej sytuacji finansowej mogą nie tylko odroczyć na 3 miesiące obowiązek sporządzenia zeznania, ale również odroczyć wpłacenie należnego podatku z tego tytułu. Należy jednak pamiętać
W księgach rachunkowych prowadzonych przez spółkę osobową należy ujmować wszelkie rozrachunki dokonywane pomiędzy spółką a jej wspólnikami. W tym celu należy prowadzić szczegółową ewidencję księgową pozwalającą ustalić na dzień bilansowy rzeczywistą wartość kapitału własnego spółki oraz stan ewentualnych należności i zobowiązań wobec wspólników.
Coraz częściej zdarza się, że przedmiotem zobowiązania między polskimi kontrahentami jest suma pieniężna wyrażona w walucie obcej. W przypadku takich transakcji sposób księgowego regulowania zobowiązań jest ściśle związany ze skutkami podatkowymi w tym zakresie. W artykule przedstawiamy, jak rozliczyć w księgach rachunkowych otrzymaną fakturę w walucie obcej wystawioną przez polskiego przedsiębiorcę
Jak rozliczyć w księgach rachunkowych zaliczkę na zagraniczną podróż służbową wypłaconą w złotówkach
Pracownikowi, który na polecenie pracodawcy wykonuje zadanie służbowe za granicą, przysługują należności na pokrycie kosztów związanych z podróżą służbową. W związku ze zleceniem wykonania zagranicznej podróży służbowej otrzymuje on zaliczkę w walucie obcej na niezbędne koszty podróży, w wysokości wynikającej ze wstępnej kalkulacji kosztów. W odróżnieniu od zaliczki na podróż krajową, którą pracownik
W praktyce gospodarczej utarł się zwyczaj udzielania premii kontrahentom nabywającym określoną ilość produktów u danego dostawcy. Jednak w celu zintensyfikowania swojej sprzedaży oraz rozszerzenia rynku zbytu swoich produktów, dostawcy wprowadzają nowe sposoby premiowania kontrahentów nabywających jej produkty (wśród nich udzielanie tzw. prerabatu określanego także jako "premią z góry").