Sprzedaż towarów przez wnioskodawcę w modelu dropshippingowym stanowi dostawę towarów, jednak nie podlega opodatkowaniu VAT na terytorium Polski, gdyż miejscem opodatkowania jest kraj trzeci - Chiny. Obowiązkowe ewidencjonowanie sprzedaży i wystawianie faktur nie dotyczy przedmiotowej sprzedaży.
W przypadku sprzedaży towarów w modelu dropshipping przez pośrednika nie będącego importerem, miejscem opodatkowania VAT jest miejsce rozpoczęcia wysyłki z państwa trzeciego, co wyklucza obowiązek ewidencji sprzedaży w Polsce.
W transakcjach dropshippingowych dokonywanych przez wnioskodawcę, miejscem opodatkowania VAT nie jest terytorium Polski, lecz miejsce rozpoczęcia wysyłki, tj. Chiny. Transakcje te nie wymagają ewidencjonowania przy użyciu kasy rejestrującej w Polsce.
Dostawa towarów przez wnioskodawcę w modelu dropshipping nie podlega opodatkowaniu VAT na terytorium Polski; miejscem świadczenia jest kraj trzeciego dostawcy. Wnioskodawca nie jest obowiązany rejestrować sprzedaży przy użyciu kas fiskalnych na terenie RP.
Dostawa towarów w modelu dropshipping dokonywana na rzecz Klienta, będącego importerem na terenie UE, nie podlega opodatkowaniu VAT w Polsce ani w innym państwie członkowskim UE, lecz w państwie trzecim jako miejsce rozpoczęcia wysyłki, a Wnioskodawca nie jest zobowiązany do stosowania kas fiskalnych.
Sprzedaż towarów przez Wnioskodawcę w modelu dropshipping stanowi odpłatną dostawę towarów w rozumieniu art. 7 ust. 1 ustawy o VAT, ale nie podlega opodatkowaniu VAT na terytorium Polski ani UE, jako że miejscem świadczenia tych dostaw jest kraj trzeci, Chiny.
Dostawy towarów z Chin do UE dokonane przez polską spółkę nie podlegają opodatkowaniu VAT w Polsce, gdyż miejscem dostawy jest kraj rozpoczęcia wysyłki. Brak jest obowiązku ewidencjonowania transakcji na kasie rejestrującej ze względu na brak opodatkowania dostaw w Polsce.
Działalność polegająca na dropshippingu towarów do krajów trzecich przez podmioty posiadające siedzibę w Polsce, nie stanowi dostawy opodatkowanej VAT w Polsce, gdyż miejsce rozpoczęcia dostawy towarów jest w kraju trzecim, a nie w Polsce. W takim przypadku brak jest obowiązku ewidencjonowania sprzedaży przy użyciu kasy rejestrującej w Polsce.
Sprzedaż towarów z Chin w trybie dropshippingu na rzecz klientów w Polsce przez Wnioskodawcę stanowi odpłatną dostawę towarów, ale miejscem jej opodatkowania jest miejsce rozpoczęcia wysyłki, tj. terytorium Chin, co wyłącza obowiązek opodatkowania VAT w Polsce oraz prowadzenia ewidencji sprzedaży na kasie rejestrującej.
Transakcje dropshippingowe realizowane przez Wnioskodawcę z chińskimi sprzedawcami nie podlegają opodatkowaniu VAT w Polsce, gdyż miejscem opodatkowania jest terytorium państwa trzeciego, tj. Chiny. Prowadzona sprzedaż nie wymaga ewidencjonowania za pomocą kas rejestrujących ani wystawiania faktur, chyba że na żądanie nabywcy.
Przychód uzyskany przez podatnika w ramach nabycia akcji w programie motywacyjnym, organizowanym przez zagraniczną jednostkę dominującą, kwalifikuje się jako przychód z pozarolniczej działalności gospodarczej, a nie jako przychód z innych źródeł. Koszty uzyskania przychodów ze zbycia akcji określa się zgodnie z przepisami o przychodach nieodpłatnych.
Uznanie realizowanego świadczenia za dostawę towarów, miejsce opodatkowania świadczenia, obowiązek ewidencjonowania sprzedaży przy użyciu kasy rejestrującej oraz brak obowiązku rejestracji w procedurze IOSS.
Rozliczenie podatku należnego, od zakupionego towaru z Chin, przy zastosowaniu reguł incoterms DDP.
w zakresie ustalenia czy należności z tytułu licencji gier komputerowych oraz należności z tytułu świadczenia usług serwisowych dotyczących oprogramowania będą polegały opodatkowaniu podatkiem u źródła.
W zakresie braku opodatkowania płatności dokonywanej na rzecz spółki izraelskiej, chińskiej, holenderskiej, szwedzkiej i amerykańskiej z tytułu nabycia licencji/oprogramowania przeznaczonego do dalszej odsprzedaży.
1. Czy wynagrodzenie za usługi inspekcji oraz badania zamówionych towarów w kontekście ich zgodności z przesłanym wzorcem, wypłacane przez Spółkę podmiotom z Chin będzie podlegało opodatkowaniu zryczałtowanym podatkiem dochodowym u źródła, na podstawie art. 21 ust. 1 pkt 2a w związku z art. 3 ust. 2 ustawy z dnia 15 lutego 1992 r. o podatku dochodowym od osób prawnych? 2. Jeśli odpowiedź na powyższe
Czy Spółka jest zobowiązana do sporządzenia dla Transakcji dokumentacji podatkowej, o której mowa w art. 9a ust. 1 Ustawy CIT
w zakresie: Czy obowiązek sporządzenia dokumentacji podatkowej, o której mowa w art. 9a ust. 1 Ustawy CIT w brzmieniu obowiązującym w okresie od 1 stycznia 2016r. do 31 grudnia 2016 r. obejmował Transakcję?
Podatek dochodowy od osób fizycznych w zakresie możliwości zastosowania 20% kosztów uzyskania przychodów w zakresie możliwości stosowania faktycznie poniesionych kosztów uzyskania przychodów w części dotyczącej wynagrodzenia dla współtwórcy wynalazku a także w części dotyczącej kosztów wynagrodzenia podmiotów przygotowujących przeprowadzenie transakcji oraz w zakresie ujęcia potrąconego podatku u źródła
Czy całość wydatków związanych z wdrożeniem systemu SAP (tj. koszty wdrożenia obejmujące również licencję, a nie obejmujące późniejszych opłat związanych z funkcjonowaniem systemu) Spółka będzie mogła zaliczyć do wartości początkowej wartości niematerialnej i prawnej w postaci licencji na SAP pomimo, że część płatności z tytułu tych wydatków będzie dokonywana w przyszłości po wprowadzeniu licencji
Określenie miejsca świadczenia wykonywanej przez Wnioskodawcę usługi pośrednictwa na rzecz kontrahenta z Chin.
Czy w związku z dodanym art. 22p. ust. 1 do ustawy o podatku dochodowym od osób fizycznych, który będzie obowiązywał od dnia 1 stycznia 2017 r. Wnioskodawca będzie mógł zaliczyć do kosztów uzyskania przychodu zakup biżuterii dokonany w Chinach, jeśli zapłaty za tą biżuterię dokona gotówką?