Zwolnienie z opodatkowania sprzedaży zabudowanej działki na podstawie art. art. 43 ust. 1 pkt 10 ustawy.
Zastosowanie art. 16 ust. 1 pkt 58 Ustawy o CIT w sytuacji otrzymywania Rekompensaty przyznanej Spółce na wyrównanie straty finansowej ponoszonej w związku z realizacją usług publicznych w zakresie transportu zbiorowego (pytanie nr 1) oraz sposobu ustalenia miesięcznej zaliczki na podatek dochodowy od osób prawnych (pytanie nr 2).
Skutki podatkowe świadczenia usług na rzecz Sił Zbrojnych USA stacjonujących w Polsce oraz możliwość skorzystania ze zwolnienia z opodatkowania przez amerykańskiego rezydenta podatkowego.
Zwolnienie od podatku na podstawie art. 43 ust. 1 pkt 19 ustawy usług medycyny naturalnej.
Czy w świetle wyżej opisanego stanu faktycznego otrzymana przez Spółkę rekompensata stanowić będzie przychód, o którym mowa w art. 12 ust. 1 pkt 1 ustawy o CIT podlegający zwolnieniu na podstawie art. 17 ust. 1 pkt 47 ustawy o CIT, jako dotacja otrzymana z budżetu jednostki samorządu terytorialnego. Czy w przypadku uznania pytania nr 1 za prawidłowe, dzień powstania przychodu Spółki z tytułu rekompensaty
Zwolnienie z opodatkowania fundacji rodzinnej w związku z osiąganiem dochodów z zagranicznej jednostki kontrolowanej
Interpretacja w zakresie: - zwolnienia z obowiązku uiszczania podatku akcyzowego od zużycia na własne potrzeby energii elektrycznej wytwarzanej przez instalacje fotowoltaiczne, - obowiązku składania miesięcznych deklaracji podatkowych na podstawie art. 24 ust. 1 ustawy, - obowiązku składania kwartalnych deklaracji na podstawie art. 24e ust. 1 ustawy, - obowiązku prowadzenia ewidencji ilościowej energii
Obowiązki płatnika w związku z udzielaniem dotacji na dofinansowanie budowy studni głębinowych oraz zakupu i montażu instalacji wykorzystujących odnawialne źródła energii.
Podatek od towarów i usług w zakresie ustalenia, czy planowana dostawa działek w drodze zamiany będzie zwolniona od podatku VAT w oparciu o art. 43 ust. 1 pkt 9 w zw. z art. 2 pkt 33 ustawy.
Zwolnienie Fundacji z podatku od dochodów zagranicznej jednostki kontrolowanej w związku z likwidacją spółki cypryjskiej, w której Fundator jest udziałowcem.
Zastosowanie zwolnienia od podatku od towarów i usług dla usług organizacji półkolonii na podstawie art. 43 ust. 1 pkt 24 lit. a ustawy o VAT.
Zastosowanie zwolnienia z opodatkowania fundacji rodzinnej w zw. z osiąganiem dochodów z zagranicznej jednostki kontrolowanej.
Skutki podatkowe otrzymania odszkodowania z Japonii na podstawie ugody sądowej.
Skutki podatkowe wypłaty stypendiów i możliwość zastosowania zwolnienia przedmiotowego.
Prowadzenie działalności gospodarczej jako czynny podatnik podatku VAT i brak możliwości jednoczesnego korzystania ze zwolnienia podmiotowego.
Zwolnienie z opodatkowania podatkiem od towarów i usług dzierżawy przez Koła Łowieckie obwodów łowieckich.
Uznanie transakcji sprzedaży całości udziałów w Spółce Celowej w dwóch etapach za czynność wyłączoną z opodatkowania podatkiem VAT lub podlegającą opodatkowaniu, ale zwolnioną od podatku.
Dotyczy ustalenia, czy JGD przekształcana w sp. z o. o. będzie uprawniona do korzystania z decyzji o wsparciu wydaną na rzecz JDG, oraz czy zmiana status przedsiębiorcy wpłynie na obowiązki i uprawnienia określone w decyzji o wsparciu
Ustalenie, czy Fundacja na podstawie art. 6 ust. 1 pkt 25 updop będzie zwolniona z podatku od dochodów zagranicznej jednostki kontrolowanej oraz czy Fundacja nie będzie zobowiązana do prowadzenia rejestru zagranicznych jednostek ani ewidencjonowania zdarzeń zaistniałych w zagranicznej jednostce kontrolowanej w ewidencji odrębnej od ewidencji rachunkowej.
Ustalenie czy usługi pośrednictwa w sprzedaży udziałów będą podlegać zwolnieniu od podatku od towarów i usług na podstawie art. 43 ust. 1 pkt 40a ustawy o VAT.
Skutki podatkowe darowizny ruchomości i nieruchomości na rzecz małżonki.
Fundacja nie będzie zobowiązana do zapłaty podatku od dochodów zagranicznej jednostki kontrolowanej, o którym mowa w art. 24a ust. 1 updop, od dochodów z dywidend wypłacanych Spółce przez Spółkę typu start-up. Konsekwencją zwolnienia wynikającego z art. 6 ust. 1 pkt 25 Ustawy o CIT jest brak obowiązku prowadzenia rejestru zagranicznych jednostek, o którym mowa w art. 24a ust. 13 updop, jak również
Fundacja nie będzie zobowiązana do zapłaty podatku od dochodów zagranicznej jednostki kontrolowanej, o którym mowa w art. 24a ust. 1 updop, od dochodów z dywidend wypłacanych Spółce przez Spółkę typu start-up. Konsekwencją zwolnienia wynikającego z art. 6 ust. 1 pkt 25 Ustawy o CIT jest brak obowiązku prowadzenia rejestru zagranicznych jednostek, o którym mowa w art. 24a ust. 13 updop, jak również
Fundacja nie będzie zobowiązana do zapłaty podatku od dochodów zagranicznej jednostki kontrolowanej, o którym mowa w art. 24a ust. 1 updop, od dochodów z dywidend wypłacanych Spółce przez Spółkę typu start-up. Konsekwencją zwolnienia wynikającego z art. 6 ust. 1 pkt 25 Ustawy o CIT jest brak obowiązku prowadzenia rejestru zagranicznych jednostek, o którym mowa w art. 24a ust. 13 updop, jak również