Sprzedaż nieruchomości mieszkalnej użyczonej nieodpłatnie spółce cywilnej.
Brak opodatkowania podatkiem VAT czynności nieodpłatnego użyczenia basenu przeciwpożarowego na podstawie umowy użyczenia.
Brak opodatkowania podatkiem VAT nieodpłatnego użyczenia lokali użytkowych Uznanie nieodpłatnego użyczenia lokali i obciążenia kwotą kosztu zarządu za usługę kompleksową niepodlegającą opodatkowaniu podatkiem VAT
Tarcza antykryzysowa zawiera m.in. rozwiązania w zakresie podatku od nieruchomości, które stanowią pomoc publiczną. Do warunków udzielania takiej pomocy odniósł się Prezes UOKIK, który przypomniał o niezbędnych obowiązkach ciążących na podmiotach ubiegających się o pomoc publiczną i udzielających takiej pomocy. Tarcza antykryzysowa nie zniosła tych obowiązków. Dopuszczalne jest tu jednak stosowanie
Podatek od towarów i usług w zakresie prawa do odliczenia pełnej kwoty podatku naliczonego od przyszłych wydatków inwestycyjnych oraz bieżących związanych z infrastrukturą Pałacu.
Podatek od towarów i usług w zakresie ustalenia, czy udostępnianie przez Gminę Pałacu na rzecz Biblioteki będzie stanowić usługę podlegającą opodatkowaniu podatkiem VAT, niekorzystającą ze zwolnienia od podatku a także określenia podstawy opodatkowania dla tej czynności.
Podatek od towarów i usług w zakresie prawa do odliczenia pełnej kwoty podatku naliczonego od wydatków inwestycyjnych oraz bieżących związanych z obiektami sportowymi.
Podatek od towarów i usług w zakresie ustalenia, czy udostępnianie przez Gminę na rzecz GOKSiR obiektów sportowych stanowi usługę podlegającą opodatkowaniu podatkiem VAT, niekorzystającą ze zwolnienia od podatku oraz określenia podstawy opodatkowania dla tej czynności.
Podatek od towarów i usług w zakresie ustalenia, czy udostępnienie przez Gminę na rzecz GCK świetlicy wiejskiej stanowi usługę opodatkowaną podatkiem od towarów i usług oraz określenia podstawy opodatkowania dla czynności udostępnienia przez Gminę na rzecz GCK świetlicy wiejskiej.
Podatek od towarów i usług w zakresie prawa do odliczenia pełnej kwoty podatku naliczonego od wydatków inwestycyjnych oraz bieżących związanych ze świetlicą wiejską.
1. Czy w analizowanej sytuacji, dojdzie po stronie Gminy do odpłatnego świadczenia na rzecz Zakładu usług podlegających opodatkowaniu VAT, niekorzystających ze zwolnienia, polegających na odpłatnym udostępnieniu sieci? 2. W przypadku twierdzącej odpowiedzi na pytanie nr 1 Gmina prosi o wskazanie, jak należy określić podstawę opodatkowania w przypadku świadczenia powyższych usług?
Czy w związku z udostępnieniem ww. sieci na rzecz Zakładu Gmina ma prawo do odliczenia pełnej kwoty podatku VAT od wydatków inwestycyjnych i bieżących związanych z siecią?
Czy w związku z udostępnieniem przedmiotowych świetlic wiejskich na rzecz GOKSiR Gmina będzie miała prawo do odliczenia pełnej kwoty VAT naliczonego od wydatków inwestycyjnych i bieżących związanych ze świetlicami wiejskimi?
1. Czy w przedmiotowej sytuacji, dojdzie po stronie Gminy do odpłatnego świadczenia na rzecz GOKSiR usługi podlegającej opodatkowaniu VAT, niekorzystającej ze zwolnienia, polegającej na odpłatnym udostępnieniu świetlic wiejskich? 2. W przypadku twierdzącej odpowiedzi na pytanie nr 1, Gmina prosi o wskazanie, jak należy określić podstawę opodatkowania w przypadku świadczenia powyższej usługi?
Stawka podatku na media związane z najem jak i użyczeniem lokalu użytkowego.
prawo do częściowego odliczenia podatku naliczonego w oparciu o proporcję sprzedaży, o której mowa w art. 90 ust. 3 ustawy o VAT w odniesieniu do wydatków wspólnych związanych z bieżącym utrzymaniem budynku, - brak obowiązku stosowania jakiegokolwiek współczynnika (klucza podziału, itp.), w odniesieniu do wydatków mieszanych, - opodatkowanie usługi odsprzedaży mediów dla Zespołu Szkół Specjalnych
W zakresie skutków podatkowych związanych z nieodpłatnym użyczeniem nieruchomości spółce użyteczności publicznej od jednostki samorządu terytorialnego.
Wnioskodawca prawidłowo stosuje zwolnienie z obowiązku prowadzenia ewidencji przy zastosowaniu kas rejestrujących z poz. 37 załącznika do rozporządzenia Ministra Finansów z dnia 26 lipca 2010 r.
Wnioskodawca, w przypadku umowy użyczenia, postępuje nieprawidłowo stosując stawki podatku VAT właściwe dla poszczególnych mediów jak wskazano we wniosku: energii elektrycznej, centralnego ogrzewania, gazu, ciepłej wody (podgrzanie) - stawkę 23%, dla dostawy wody, odprowadzania ścieków, usuwania nieczystości - stawkę 8%.
Czy do ustalania wartości sprzedaży opodatkowanej, o której mowa w art. 113 ust. 1 ustawy o VAT, należy zaliczać sprzedaż (refaktury) mediów przez jednostkę budżetową na rzecz innej jednostki budżetowej tylko w zakresie wody, odprowadzenia ścieków i odpadów komunalnych (bez energii elektrycznej i energii cieplnej)?
Czy kryta pływalnia jako zakład budżetowy spełnia wymogi określone w art. 15 ust. 6 ustawu VAT ?Jak ma udostępniać stadion - w formie umowy użyczenia czy też okazjonalnie ?Czy otrzymywane dotacje będą podlegały opodatkowaniu podatkiem VAT ?
1) Czy Powiat, jako jednostka samorządu terytorialnego ma obowiązek zapłacenia podatku od towarów i usług w przypadku zawarcia umowy użyczenia lokalu użytkowego, oddawanego do użyczenia jednostce budżetowej administracji rządowej lub samorządowej w związku z przepisem art. 8 ust. 2 ustawy z dnia 11 marca 2004r. o podatku od towarów i usług (Dz. U. Nr 54, poz. 535)? Wnioskodawca podnosi, iż na gruncie