Ostatnie miesiące każdego roku to czas, gdy jednostki gospodarcze opłacają wszelkiego rodzaju abonamenty pozwalające na dostęp przez określony czas (zwykle 12 miesięcy) do profesjonalnych serwisów internetowych (np. do bazy wiedzy prawno-podatkowej INFORLEX). Wykup dostępu do tego typu bazy wiedzy może budzić wątpliwości dotyczące nie tylko prawidłowego ujęcia w księgach rachunkowych takiego abonamentu
Ostatnie miesiące roku to czas zakupu (odnowienia) prenumerat czasopism fachowych wydawanych zarówno w wersji papierowej, jak i w wersji internetowej. W artykule tym przypominamy, jak rozliczyć i zaewidencjonować taki wydatek w księgach rachunkowych na przykładzie zakupu oferty specjalnej wydawnictwa INFOR, tj. "Kompletu Nowoczesnych Księgowych" zawierającego: ● papierową wersję "MONITORA księgowego
Jeśli koszt prenumeraty czasopism fachowych (zarówno "papierowych", jak i "internetowych") dotyczy roku 2012, to należy ująć go w kosztach roku, do którego "przynależy", a więc 2012 r., i to niezależnie od tego, że koszt ten został opłacony w roku 2011. Takie postępowanie wymuszają zasady memoriału i współmierności obowiązujące zarówno przy prowadzeniu ksiąg rachunkowych, jak i sporządzaniu na ich
W listopadzie bieżącego roku spółka z o.o. opłaciła prenumeratę specjalistycznego czasopisma o tematyce związanej z prowadzoną działalnością. Faktura za prenumeratę została wystawiona w listopadzie i w tym miesiącu wpłynęła do spółki. Prenumerata obejmuje okres od listopada 2010 r. do października 2011 r. Czy cały koszt prenumeraty można zaliczyć do kosztów uzyskania przychodu w miesiącu jej opłacenia
1. Jak rachunkowo i podatkowo rozliczyć opłaconą w 2010 r. prenumeratę czasopism fachowych na rok 2011? 2. Kiedy podatnicy prowadzący pkpir mogą zaliczyć do kosztów wydatek na prenumeratę pism fachowych?
Jak ująć w księgach rachunkowych koszty całorocznej (na 2006 r.) prenumeraty „MONITORA księgowego”?