Lider projektu realizowanego przez jednostkę samorządu terytorialnego, działając w ramach zadań publicznych oraz nie na podstawie umów cywilnoprawnych, nie jest podatnikiem VAT w rozumieniu art. 15 ust. 6 u.p.t.u., a otrzymane dofinansowanie unijne nie stanowi podstawy opodatkowania, zgodnie z art. 29a u.p.t.u.
1 listopada 2024 r. wejdą w życie przepisy ustawy o zmianie ustawy o systemie ubezpieczeń społecznych oraz niektórych innych ustaw, które wprowadzają urlop składkowy dla mikroprzedsiębiorców. W ciągu roku przez jeden miesiąc nie będą oni musieli płacić składek na ubezpieczenia społeczne. Składki te zostaną opłacone przez budżet państwa. Za ten okres przedsiębiorcy nie będą musieli zgłaszać zawieszenia
Zwolnienie z opodatkowania dotacji otrzymanej z Urzędu Pracy oraz możliwości zaliczenia wydatków sfinansowanych z dotacji do kosztów uzyskania przychodów.
Wnioskodawca nie może skorzystać z możliwości dokonania jednorazowo odpisów amortyzacyjnych od zakupionego samochodu ciężarowego na zasadach określonych w art. 22k ust. 7-12 ww. ustawy o podatku dochodowym od osób fizycznych ponieważ przedmiotem jego działalności są usługi transportowe, które są wyłączone z pomocy de minimis
Ze stanu faktycznego przedstawionego przez wnioskodawcę w złożonym wniosku oraz podatkowych unormowań prawnych w tym zakresie wynika, że ma Pan prawo, jako mały podatnik do dokonania jednorazowego odpisu amortyzacyjnego w roku podatkowy od wartości początkowej zakupionego środka trwałego do równowartości kwoty 50 000 euro.
Sprzedaliśmy środki trwałe sfinansowane poprzednio z funduszu ZFRON w ramach pomocy de minimis dla zakładu pracy chronionej, na co otrzymaliśmy stosowne zaświadczenie z urzędu gminy. Jak wyliczyć kwotę, którą powinniśmy zwrócić na fundusz? W jaki sposób można teraz rozporządzić pieniędzmi uzyskanymi ze sprzedaży, czy również stanowią pomoc de minimis? Prosimy o podanie przykładu wyliczeń i księgowań