Zastosowanie 10% stawki opodatkowania, o której mowa w art. 28o ust. 1 pkt 1 ustawy o CIT w sytuacji przekształcenia jednoosobowej działalności gospodarczej w spółkę z ograniczoną odpowiedzialnością.
Zastosowanie przepisów dot. CIT estońskiego w odniesieniu do spółki, która powstała z przekształcenia jednoosobowej działalności gospodarczej, w tym braku wyłączenia podmiotowego z CIT estońskiego na podstawie art. 28k ust. 1 pkt 5 lit. c oraz możliwości zastosowania preferencji dotyczącej zatrudnienia oraz stawki ryczałtu przewidzianych dla małego podatnika.
Możliwość zastosowania przez Spółkę przekształconą 10% stawki ryczałtu.
Czy Spółka, która powstała w wyniku przekształcenia z jednoosobowej działalności gospodarczej i utraciła tym samym możliwość objęcia jej małym CIT (9%), po zmianie wybranej formy opodatkowania na ryczałt od dochodów spółek kapitałowych, będzie uprawniona do stosowania stawki ryczałtu wynoszącej 10% podstawy opodatkowania, od początku okresu w którym wybrała tą formę opodatkowania?
kalendarium wydarzeń od 30 grudnia 2022 r. do 24 stycznia 2023 r. Minister Finansów wydał rozporządzenie przedłużające do końca 2024 r. zaniechanie poboru podatku od części dochodów związanych z kredytem mieszkaniowym. Celem MF jest wsparcie kredytobiorców i kredytodawców w ramach programu zawierania ugód dotyczących „kredytów frankowych”.
w zakresie ustalenia: 1. czy transakcje nabycia i odkupienia jednostek uczestnictwa X oraz przychód będący wynikiem tych operacji mają wpływ na limit przychodów ze sprzedaży, decydujący o statusie „małego podatnika”, w rozumieniu art. 4a pkt 10 ustawy o podatku dochodowym od osób prawnych, 2. czy wartości papierów wartościowych utrzymywanych do terminu zapadalności, tj. bonów pieniężnych NBP, obligacji
w zakresie ustalenia: -czy transakcje nabycia i odkupienia jednostek uczestnictwa BPS X oraz przychód będący wynikiem tych operacji mają wpływ na limit przychodów ze sprzedaży, decydującym o statusie „małego podatnika”, w rozumieniu art. 4a pkt 10 ustawy o podatku dochodowym od osób prawnych, -czy wartości papierów wartościowych utrzymywanych do terminu zapadalności, tj. bonów pieniężnych NBP, obligacji
8. Istota interpretacji (teza): ustalenia, czy: Czy Bank przy wyliczaniu przychodów ze sprzedaży uprawniających do uzyskania statusu małego podatnika w rozumieniu art. 4a pkt 10 ustawy o podatku dochodowym od osób prawnych powinien brać pod uwagę: a. sprzedaż w 2016 r. jednostek uczestnictwa w funduszu inwestycyjnym w kwocie 38.211,23 zł (tzn. zysk ze sprzedaży obliczony jako różnica między wartością
1. czy wartość nominalna wymienionych we wniosku bonów pieniężnych NBP oraz transakcje kupna i wykupu dot. tych bonów dokonywane w trakcie roku obrotowego, Bank powinien brać pod uwagę przy ustalaniu statusu małego podatnika; 2. czy przy wyznaczaniu statusu małego podatnika Bank powinien brać pod uwagę przychody z otrzymanego dyskonta od tych bonów; 3. czy Bank przy ustaleniu wartości przychodów ze
ustalenie, czy w związku z opisanym stanem faktycznym, Wnioskodawca ma prawo do preferencyjnej 9% stawki podatku dochodowego od osób prawnych
Podatek od towarów i usług w zakresie okresów rozliczania podatku VAT i składania deklaracji podatkowych.