W przypadku przekształcenia zakładu budżetowego w jednostkę budżetową, dla celów obliczenia wartości prewspółczynnika VAT za dany rok, należy wyliczyć wspólny prewspółczynnik uwzględniając dane finansowe za cały rok obejmujący działalność obu struktur organizacyjnych, zapewniając zgodność z art. 86 ust. 2a ustawy o VAT.
Likwidacja oddziałów terenowych i przekazanie ich majątku do nowych jednostek organizacyjnych nie skutkuje zastosowaniem art. 93c § 1 Ordynacji podatkowej, a zatem nie powoduje sukcesji praw i obowiązków podatkowych tych oddziałów na nowo utworzone podmioty.
Ustalenie źródła przychodu (likwidacja działalności gospodarczej, najem prywatny).
Ustalenie sposobu stosowania przyjętego prewspółczynnika VAT obliczonego dla Urzędu Gminy w okresie od 01.10.2023 r. do 31.12.2023 r., czyli po przejęciu zadań zlikwidowanego Zakładu Gospodarki Komunalnej oraz sposobu dokonania korekty odliczenia podatku naliczonego za rok, w którym nastąpiło ww. przejęcie zadań Zakładu.
Dotyczy ustalenia, czy: - prawidłowe jest stanowisko Wnioskodawcy zgodnie, z którym w przypadku uszkodzenia towaru w sytuacji przedstawionej w opisie stanu faktycznego oraz zdarzenia przyszłego, gdy Wnioskodawca dochowa należytej staranności w zakresie przyjmowania, przechowywania oraz kontroli jakości towaru w trakcie produkcji, Wnioskodawca będzie uprawiony do uznania wartości uszkodzonych towarów
Obowiązki płatnika po likwidacji jednostki samorządu terytorialnego.
Dotyczy ustalenia: 1. czy w związku z likwidacją Spółki i przekazaniem na rzecz jedynego udziałowca majątku Spółki pozostałego po zaspokojeniu wierzycieli Spółka powinna rozpoznać przychód podatkowy w podatku dochodowym od osób prawnych, 2. kto będzie zobowiązany do odprowadzenia podatku z tego tytułu jeśli w dacie płatności podatku Spółka będzie już wykreślona z rejestru
Przedłużająca się pandemia COVID-19 i nakładane w związku z tym ograniczenia w zakresie działalności powodują, że wielu przedsiębiorców decyduje się lub jest zmuszonych podjąć decyzję o likwidacji działalności. W tym materiale przedstawiamy, jak proces ten przebiega w księgach rachunkowych likwidowanej jednostki.
Podatek dochodowy od osób prawnych w zakresie ustalenia, czy Powiat jako podmiot przejmujący prawa i obowiązki oraz należności i zobowiązania likwidowanego ZOZ będzie mógł stosować zwolnienie przedmiotowe, o którym mowa w art. 17 ust. 1 pkt 4 ustawy o podatku dochodowym od osób prawnych jako następca prawny likwidowanego ZOZ lub zastosować do dochodu ZOZ (w wyniku którego dochodu powstanie ewentualne
skutki wypłat dla spółki luksemburskiej dochodów związanych z lokatami, w tym braku obowiązków płatnika do poboru i zapłaty podatku dochodowego
skutki wypłat dla spółki cypryjskiej dochodów związanych z lokatami
skutki wypłat dla spółki luksemburskiej dochodów związanych z lokatami, w tym braku obowiązków płatnika do poboru i zapłaty podatku dochodowego
skutki wypłat dla spółki luksemburskiej dochodów związanych z lokatami, w tym braku obowiązków płatnika do poboru i zapłaty podatku dochodowego
skutki wypłat dla spółki cypryjskiej dochodów związanych z lokatami
Skutki wypłat dla spółki cypryjskiej dochodów związanych z lokatami.
Czy środki pieniężne otrzymane przez G. od Funduszu z tytułu umorzenia przez Fundusz certyfikatów inwestycyjnych w związku z likwidacją Funduszu stanowią dla G. przychód podlegający opodatkowaniu na zasadach ogólnych, zgodnie z art. 12 UPDOP?2. Czy środki pieniężne otrzymane przez G. od Funduszu z tytułu umorzenia przez Fundusz certyfikatów inwestycyjnych w związku z likwidacją Funduszu stanowią dla
1. Czy wypłata przez Fundusz na rzecz G. z tytułu umorzenia przez Fundusz certyfikatów inwestycyjnych w związku z likwidacją Funduszu stanowi dla G. przychód podlegający opodatkowaniu na zasadach ogólnych, zgodnie z art. 12 UPDOP?2. Czy wypłata przez Fundusz na rzecz G. z tytułu umorzenia przez Fundusz certyfikatów inwestycyjnych w związku z likwidacją Funduszu stanowi dla G. przychód, który nie podlega
1. Czy wypłata przez Fundusz na rzecz G. z tytułu umorzenia przez Fundusz certyfikatów inwestycyjnych w związku z likwidacją Funduszu stanowi dla G. przychód podlegający opodatkowaniu na zasadach ogólnych, zgodnie z art. 12 UPDOP?2. Czy wypłata przez Fundusz na rzecz G. z tytułu umorzenia przez Fundusz certyfikatów inwestycyjnych w związku z likwidacją Funduszu stanowi dla G. przychód, który nie podlega
1. Czy wypłata przez Fundusz na rzecz G. z tytułu umorzenia przez Fundusz certyfikatów inwestycyjnych w związku z likwidacją Funduszu stanowi dla G. przychód podlegający opodatkowaniu na zasadach ogólnych, zgodnie z art. 12 UPDOP?2. Czy wypłata przez Fundusz na rzecz G. z tytułu umorzenia przez Fundusz certyfikatów inwestycyjnych w związku z likwidacją Funduszu stanowi dla G. przychód, który nie podlega
1. Czy środki pieniężne otrzymane przez G. od Funduszu z tytułu umorzenia przez Fundusz certyfikatów inwestycyjnych w związku z likwidacją Funduszu stanowią dla G. przychód podlegający opodatkowaniu na Zasadach ogólnych, zgodnie z art. 12 UPDOP?2. Czy środki pieniężne otrzymane przez G. od Funduszu z tytułu umorzenia przez Fundusz certyfikatów inwestycyjnych w związku z likwidacją Funduszu stanowią