W 2025 r. podatnicy nadal będą mogli prowadzić pkpir papierowo albo elektronicznie. Przepisy nakładające obowiązek prowadzenia pkpir wyłącznie elektronicznie i przesyłania jej w strukturze JPK do urzędu skarbowego zaczną obowiązywać dopiero od 1 stycznia 2026 r.
Przedsiębiorcy niezatrudniający pracowników oraz niektórzy przedsiębiorcy zatrudniający pracowników mogą zawiesić wykonywanie działalności gospodarczej. W niniejszej publikacji omówione zostaną zasady zawieszania działalności gospodarczej oraz skutki podatkowe i składkowe takiej decyzji. Wyjaśnione zostaną również zasady prowadzenia pkpir i ksiąg rachunkowych w tym okresie.
W 2023 r. podatnicy nadal będą mogli prowadzić pkpir papierowo albo elektronicznie. Przepisy nakładające na nich obowiązek prowadzenia pkpir wyłącznie elektronicznie i przesyłania jej do urzędu skarbowego w strukturze JPK zostały odroczone do 2025 r.
W 2022 r. podatnicy nadal mogą prowadzić pkpir papierowo albo elektronicznie. Od 1 stycznia 2023 r. będą musieli nie tylko prowadzić pkpir elektronicznie, ale też regularnie przesyłać pkpir w formie JPK do urzędu skarbowego.
Coraz popularniejszym sposobem przemieszczania się staje się jazda na hulajnodze. Jak się okazuje korzystają z nich nie tylko osoby prywatne, ale również przedsiębiorcy. Ci ostatni nabywają hulajnogi nie tylko dla siebie, ale także dla swoich pracowników. W raporcie przedstawiamy jak rozliczać zakup hulajnóg na potrzeby prowadzonej działalności gospodarczej wraz z ewidencją w pkpir i księgach rachunkowych
Od 1 lipca 2018 r. nowa grupa podmiotów jest zobowiązana do przekazywania ksiąg podatkowych oraz dowodów księgowych na żądanie organów podatkowych w strukturze JPK. Są to mikro-, mali oraz średni przedsiębiorcy. Z pytań napływających do redakcji wynika, że przedsiębiorcy mają liczne wątpliwości, którzy z nich zostali objęci nowym obowiązkiem .
Od 1 lipca 2018 r. kolejna grupa podatników będzie zobowiązana do przekazywania ksiąg podatkowych oraz dowodów księgowych na żądanie organów podatkowych w strukturze JPK. Będą to mikro-, mali oraz średni przedsiębiorcy.
Czy jeżeli Wnioskodawca prowadzi jednoosobową działalność gospodarczą to ma prawo prowadzić dokumentację rachunkową na podstawie księgi przychodów i rozchodów, jeżeli nie osiągnie rocznych obrotów powyżej 1.200.000 euro. Czy zajmowane przez Zainteresowanego stanowisko jest prawidłowe?
Czy prawidłowe jest dokumentowanie zakupu zużytych tonerów do drukarek, jako odpadów poużytkowych, od osób fizycznych nieprowadzących działalności gospodarczej dowodami wewnętrznymi i zaliczanie takich dowodów wewnętrznych do dowodów księgowych dokumentujących wydatki w celu wykazania kosztów uzyskania przychodów? Czy w przypadku zakupu na podstawie dowodu wewnętrznego istnieją ograniczenia kwotowe
Wydatki poniesione na zakup od ludności zużytych tonerów do drukarek, stanowiących odpad poużytkowy, mogą zostać udokumentowane dowodami wewnętrznymi, zawierającymi dane wymienione w § 14 ust. 1 ust. 2 pkt 6 rozporządzenia w sprawie prowadzenia podatkowej księgi przychodów i rozchodów Nie istnieje w związku z tym obowiązek dokumentowania takich transakcji umowami kupna sprzedaży W przypadku ww. zakupów
sposób ustalania kosztów uzyskania przychodów z tytułu dotacji otrzymywanych od jednostki samorządu terytorialnego
Przedsiębiorcy w ramach prowadzonej przez siebie działalności gospodarczej dość często wykorzystują grunty stanowiące własność jednostek samorządu terytorialnego (lub Skarbu Państwa). Grunty te mogą być bowiem oddawane w użytkowanie wieczyste, w wyniku czego oddający w użytkowanie nadal pozostaje właścicielem gruntu, natomiast użytkownik nabywa prawa zbliżone do praw właściciela.
Możliwość ewidencjonowania zdarzeń gospodarczych w podatkowej księdze przychodów i rozchodów.
Możliwość ewidencjonowania zdarzeń gospodarczych w podatkowej księdze przychodów i rozchodów.
Czy wydatki niepublicznego przedszkola pokryte z dwóch źródeł przychodów: dotacji z Urzędu Gminy oraz wpłat rodziców powinny być rozliczone w oparciu o zasadę proporcji wyrażoną w art. 22 ust. 3 i 3a ustawy o podatku dochodowym od osób fizycznych?
Proszę o udzielenie odpowiedzi na pytanie, czy postepuję poprawnie, że dochody za dyżury rozliczam na zasadach ogólnych w prowadzonej działalności ?
1.Czy otrzymany przez Pana jako osoby prowadzącej jednoosobową działalność gospodarczą w zakresie usług medycznych - Praktyka Lekarska, opodatkowaną na zasadach ogólnych, przychód z całości pełnionych dyżurów na podstawie wystawionego rachunku, w ramach zawartego kontraktu z Powiatowym Centrum Zdrowia w........., i zaewidencjonowany w ten sposób w podatkowej księdze przychodów i rozchodów przychód,