Ustalenia, czy kwoty wyrównania, dopłaty otrzymywane od Miasta (…) zgodnie z § 6 pkt 5 z zawartą umową powierzenia stanowić będą przychód za rok, którego dotyczą poniesione koszty i świadczone usługi odbioru i wywozu odpadów, czy w momencie otrzymania środków przez Spółkę.
Uznanie dopłat do taryfy nr 1 dotyczącej zbiorowego odprowadzania ścieków przekazywanych przez Gminę na rzecz Zakładu za element podstawy opodatkowania oraz stwierdzenia, czy na fakturach wystawianych przez Zakład na rzecz odbiorców usług zbiorowego odprowadzania ścieków podstawę opodatkowania stanowić będzie cena netto za 1 m3 odprowadzanych ścieków określona w obowiązującej taryfie pomniejszona o
24 czerwca 2020 r. weszły w życie przepisy tzw. tarczy antykryzysowej 4.0. Jest to kolejna modyfikacja tarczy antykryzysowej wprowadzającej szczególne rozwiązania prawne łagodzące skutki ekonomiczne epidemii COVID-19. W publikacji przedstawiamy, jakie rozwiązania zostały wprowadzone tarczą 4.0.
1) Czy wykonywanie przez Wnioskodawcę nieodpłatnych świadczeń na rzecz uczestników imprez i wydarzeń rekreacyjno-sportowych opisanych w stanie faktycznym, związanych z popularyzacją sportu i rekreacji poprzez aktywne spędzanie czasu wolnego oraz prowadzenie działalności promocyjnej i reklamowej w zakresie działania OSiR, należy uznać za działalność gospodarczą w rozumieniu art. 15 ust. 2 ustawy o VAT
Podatek dochodowy od osób fizycznych w zakresie zwolnienia z opodatkowania otrzymanego dofinansowania oraz kosztów uzyskania przychodów.
Uznanie, że po 1 stycznia 2017 r. przekazana przez Gminę na rzecz zakładu budżetowego dopłata, jako zwrot utraconych wpływów z tytułu uprawnienia określonych grup osób do bezpłatnych i ulgowych przejazdów środkami komunikacji miejskiej, nie podlega opodatkowaniu. Obowiązek stosowania proporcji, o której mowa w art. 86 ust. 2a ustawy o podatku od towarów i usług oraz sposobu ustalenia tej proporcji
obowiązek pomniejszania dochodów wykonanych Urzędu Miasta o sumę kwot dotacji, subwencji i innych dopłat o podobnych charakterze przekazywanych innym jednostkom sektora finansów publicznych, innym osobom prawnym lub jednostkom organizacyjnym nieposiadającym osobowości prawnej celem realizacji przez te podmioty zadań własnych jednostki samorządu terytorialnego
Obowiązek stosowania art. 86 ust 2a przez OSiR (jednostkę budżetową) w sytuacji gdy Wnioskodawca podaje że przesłanki dla uznania organizowanych przez siebie nieodpłatnych działań za realizowane dla celów działalności gospodarczej.
Rozliczanie podatku VAT w związku z czynnościami wykonywanymi na rzecz gminy, do czasu centralizacji rozliczeń z tytułu podatku VAT z gminą oraz w zakresie zastosowania art. 86 ust. 2a-2h w związku z wykonywaniem wskazanych we wniosku czynności.
Dopłaty otrzymane z samorządu województwa z tytułu ulg w przewozach pasażerskich podlegają zwolnieniu z podatku doch. od osób fiz., koszty bezpośrednio sfinansowane z ww. dopłaty nie stanowią k.u.p.
Dopłaty otrzymane z samorządu województwa z tytułu ulg w przewozach pasażerskich podlegają zwolnieniu z podatku doch. od osób fiz., koszty bezpośrednio sfinansowane z ww. dopłaty nie stanowią k.u.p.
Czy dotacje otrzymywane przez Wnioskodawcę z Województwa .., stanowiące dopłaty do przewozów pasażerskich z tytułu stosowania obowiązujących ulg ustawowych, podlegają zwolnieniu z opodatkowania podatkiem dochodowym od osób fizycznych?
Czy otrzymywane dopłaty do przewozów pasażerskich z tytułu stosowania obowiązujących ulg w przewozach pasażerskich, które traktowane są jako dotacje z budżetu jednostek samorządu terytorialnego, powinny być wykazywane w księgach podatkowych i opodatkowane podatkiem dochodowym? Czy w związku z otrzymanymi dotacjami, stanowiącymi różnicę pomiędzy wartością sprzedaży biletów obliczoną według cen za pełnopłatne
Podatek dochodowy od osób prawnych w zakresie skutków podatkowych związanych z otrzymaniem od gminy dopłat na realizację zadań własnych gminy.
Czy prawidłowe jest stanowisko Wnioskodawcy, zgodnie z którym opodatkowaniu podatkiem od czynności cywilnoprawnych (dalej PCC) podlega wyłącznie podwyższenie kapitału zakładowego oraz wniesienie dopłat do kapitału zakładowego, natomiast nie są opodatkowane dopłaty powodujące podwyższenie kapitału zapasowego spółki (podstawę opodatkowania stanowi jedynie kwota, o jaką zostanie zwiększony kapitał zakładowy
Czy wniesienia dopłata zwrotna do Spółki przez Gminę jako jedynego udziałowca podlega podatkowi od czynności cywilnoprawnych?
Opodatkowanie wpłat mieszkańców partycypujących w kosztach budowy przydomowych oczyszczalni ścieków
Czy Związek Komunalny Gmin będzie zobowiązany do odprowadzenia podatku CIT od wniesionych dopłat do kapitału rezerwowego do Zakładu Zagospodarowania Odpadów Komunalnych w Z. Sp. z o.o.?
Biorąc pod uwagę treść przepisu art. 14 ust. 2 pkt 2 ustawy o podatku dochodowym od osób fizycznych stwierdzić należy, że otrzymane przez Wnioskodawcę dofinansowanie, które zostanie przeznaczone na nabycie lub wytworzenie środków trwałych albo wartości niematerialnych i prawnych, nie stanowi przychodu z pozarolniczej działalności gospodarczej. Natomiast pozostałe środki, które nie zostaną przeznaczone
Czy wniesienie dopłat do Spółki przez Gminę która jest 100% udziałowcem Spółki podlega opodatkowaniu podatkiem od czynności cywilnoprawnych?
Czy w przedstawionym stanie faktycznym czynność podwyższenia kapitału zakładowego Spółki, której jedynym udziałowcem jest gmina, spowoduje obowiązek zapłaty podatku od czynności cywilnoprawnych?
dotyczy opodatkowania kwot dotacji do sprzedaży biletów ulgowych otrzymywanych z budżetu samorządu wojewódzkiego w związku z ustawowymi uprawnieniami do ulgowych pasażerskich przejazdów autobusowych.
czy dotacje przedmiotowe do ceny usługi, czyli dopłaty do biletów ulgowych otrzymane z budżetu samorządu wojewódzkiego w związku z ustawowymi uprawnieniami do ulgowych pasażerskich przejazdów autobusowych, nie finansują bezpośrednio wydatków i kosztów.