Jednostki organizacyjne Wnioskodawcy nie podlegają obowiązkowi ewidencyjnemu, o którym mowa w art. 2 ustawy o zasadach ewidencji i identyfikacji podatników i płatników. Nie występują one jako odrębni od oddziału lub też koła terenowego podatnicy, płatnicy podatków bądź płatnicy składek ubezpieczeniowych. W konsekwencji te jednostki organizacyjne nie są zobligowane do posiadania odrębnego numeru identyfikacji
Podatek od towarów i usług w zakresie uznania Powiatu i jego jednostek budżetowych za odrębnych podatników podatku od towarów i usług oraz wykazywania w składanych deklaracjach podatku należnego i naliczonego, który należy przypisać czynnościom realizowanym przez Powiat
Podatek od towarów i usług w zakresie uznania jednostek budżetowych za odrębnych od Gminy podatników.
przypisanie numeru NIP oraz statusu podatnika VAT wyłącznie dla podatnika Miasto, - wystąpienie o nadanie odrębnego numeru NIP dla samorządowej jednostki budżetowej Urzędu Miasta, - wyrejestrowania podatników VAT - samorządowych jednostek budżetowych, - sposób ustalenia właściwości naczelnika urzędu skarbowego.
Czy Powiat i jego jednostki budżetowe, w tym m.in. Zespół Szkół, jako powiatowa jednostka budżetowa, mogą być uznawani za odrębnych podatników podatku od towarów i usług?
Czy Gmina rozliczając się z urzędem skarbowych w swoich deklaracjach VAT-7 winna uwzględnić czynności wykonywane przez swoje jednostki budżetowe i sporządzić jedną deklarację?
Podatek od towarów i usług w zakresie uznania za odrębnego od Gminy podatnika VAT oraz formy rozliczeń z Urzędem Skarbowym w odniesieniu do samorządowych jednostek budżetowych i jednostek budżetowych.
Wskazanie, czy Gmina wraz z jej jednostkami budżetowymi może być zarejestrowana jako jeden podatnik oraz składać jedną deklarację VAT-7 w imieniu swoim i jej jednostek budżetowych.
1. Czy wskazane czynności z zakresu działalności A. jakie Gmina świadczy za pośrednictwem Szkoły, stanowią usługi podlegające opodatkowaniu VAT, korzystające ze zwolnienia z VAT?2. Czy wskazane czynności z zakresu działalności B i C, jakie Gmina świadczy za pośrednictwem Szkoły, stanowią dostawę towarów podlegającą opodatkowaniu VAT korzystającą ze zwolnienia z VAT?
Podatek od towarów i usług w zakresie uznania jednostek budżetowych za odrębnych od Gminy podatników.
1. Czy prawidłowym sposobem zarejestrowania Gminy i jej jednostek budżetowych dla celów VAT jest rejestracja pod jednym numerem NIP i posługiwanie się jednym numerem NIP nadanym Gminie?2. Czy Gmina ma rozliczać podatek VAT wspólnie ze swoim/jednostkami budżetowymi (jedna deklaracja VAT)? 3. Czy faktury zakupu oraz sprzedaży jednostek budżetowych mają być wystawiane na Gminę z numerem NIP Gminy? 4.
Określenie statusu Wnioskodawcy jako podatnika podatku od towarów i usług oraz wskazania jakie dane powinny być wykazywane na fakturach zakupu i sprzedaży.
w zakresie uznania czy Gmina i jej jednostki budżetowe dla celów rozliczeń z tytułu podatku VAT powinny być traktowane jako jeden podatnik VAT i w konsekwencji powinny posługiwać się jednym numerem NIP nadanym Gminie oraz czy do celów rozliczeniowych w podatku dochodowym od osób fizycznych jednostki budżetowe powinny posiadać swój odrębny NIP
1. Brak sukcesji praw i obowiązków podatkowych przy przekształceniu jednostki budżetowej. 2. Brak obowiązku sporządzenia remanentu. 3. Wygasnięcie NIP-u a moment likwidacji jednostki budżetowej.
Określenie, kto powinien być podatnikiem podatku VAT, czyj NIP i dane powinny być stosowane na dokumentach potwierdzających dokonanie dostawy towarów lub świadczenia usług oraz ustalenia, czy deklaracje VAT powinien składać jedynie Powiat
Możliwość używania zamiennie nazw firm, które wynikają z zaświadczenia o wpisie do ewidencji działalności gospodarczej.
Nie posiadając zdolności do czynności prawnych, zdolności upadłościowej, struktury organizacyjnej, własnych organów (poza Spółką zarządzającą), zdolności procesowej Wnioskodawca nie może podlegać obowiązkowi ewidencyjnemu i być podatnikiem na podstawie odrębnych ustaw zgodnie z art. 2 ust. 2 ustawy. W związku z tym Wnioskodawca nie jest zobowiązany do rejestracji i posiadania numeru NIP.
Fundusz jako podatnik podatku dochodowego od osób prawnych, podlega obowiązkowi ewidencyjnemu, a co za tym idzie zobowiązany jest do złożenia zgłoszenia ewidencyjnego i posiadania numeru NIP w rozumieniu art. 2 ust. 1 w zw. z art. 2 ust. 2 ustawy.
Fundusz jako podatnik podatku dochodowego od osób prawnych, podlega obowiązkowi ewidencyjnemu, a co za tym idzie zobowiązany jest do złożenia zgłoszenia ewidencyjnego i posiadania numeru NIP w rozumieniu art. 2 ust. 1 w zw. z art. 2 ust. 2 ustawy.