Wpłaty użytkowników platform internetowych na rzecz twórcy, które są całkowicie dobrowolne i nieekwiwalentne, stanowią darowizny i podlegają opodatkowaniu na podstawie przepisów ustawy o podatku od spadków i darowizn.
Przychody uzyskiwane przez podatnika z dobrowolnych wpłat od anonimowych obserwatorów na platformach społecznościowych, z uwagi na ich okazjonalny i niesystematyczny charakter, nie stanowią przychodów z działalności gospodarczej, lecz przychody z innych źródeł zgodnie z art. 10 ust. 1 pkt 9 oraz art. 20 ust. 1 ustawy o podatku dochodowym od osób fizycznych.
Wpłaty od darczyńców identyfikowalnych jako darowizny podlegają opodatkowaniu podatkiem od spadków i darowizn, o ile przekraczają określoną przepisami kwotę wolną, natomiast wpłaty od darczyńców anonimowych nie spełniające kryteriów identyfikacyjnych nie podlegają temu podatkowi.
Wpłaty dokonywane podczas streamów, w przypadku braku możliwości zidentyfikowania darczyńców, nie stanowią darowizn w rozumieniu art. 888 Kodeksu cywilnego i tym samym nie podlegają opodatkowaniu podatkiem od spadków i darowizn.
Wpłaty od anonimowych darczyńców dokonane na rzecz prowadzącego transmisje internetowe nie spełniają warunków darowizny w rozumieniu art. 888 Kodeksu cywilnego z uwagi na brak możliwości identyfikacji darczyńcy, co wyklucza ich opodatkowanie podatkiem od spadków i darowizn.
Wpłaty od anonimowych darczyńców dokonane podczas transmiji audiowizualnych, przy niemożliwości pełnej identyfikacji darczyńców, nie stanowią darowizny w rozumieniu art. 888 Kodeksu cywilnego i nie podlegają opodatkowaniu podatkiem od spadków i darowizn.
Brak opodatkowania podatkiem VAT wpłat otrzymywanych przez Spółkę za pośrednictwem Platform Crowdfundingowych.
Otrzymanie środków pieniężnych tytułem darowizny od osoby fizycznej wspierającej twórczość Wnioskodawcy.
Wnioskodawczyni nie przejmie zobowiązania podatkowego spadkodawcy w podatku od spadków i darowizn nie dlatego, że obowiązek podatkowy spadkodawcy w podatku od spadków i darowizn nie przekształcił się w zobowiązanie podatkowego ale dlatego, że obowiązek w podatku od spadków i darowizn po stronie spadkodawcy w ogóle nie powstał.
Skutki podatkowe otrzymywania wpłat od anonimowych osób wpłacających.
Możliwość dokonania odliczenia na podstawie art. 26 ust. 1 pkt 2b ustawy o podatku dochodowym od osób fizycznych w związku z zawartą polisą.
W zakresie skutków podatkowych otrzymania wpłat od anonimowych patronów.
Podleganie opodatkowaniu podatkiem od towarów i usług otrzymanych przez Gminę wpłat od mieszkańców za świadczone przez Gminę na ich rzecz usługi, - stawka podatku dla świadczenia Gminy na rzecz mieszkańców, - określenie podstawy opodatkowania dla świadczenia Gminy na rzecz mieszkańców, - uznanie otrzymywanych przez Gminę wpłat od mieszkańców za zaliczki podlegające opodatkowaniu w momencie otrzymania
Możliwość odliczenia od dochodu wpłat na IKZE wykorzystując wyższy limit dotyczący przedsiębiorców.
Skutki podatkowe otrzymania wsparcia finansowego w postaci tzw. „donejtów” od anonimowych osób, gdzie kwota pojedynczego wsparcia nigdy nie przekracza 5733 zł.
Skutki podatkowe otrzymania wsparcia finansowego w postaci tzw. „donejtów” od anonimowych osób, gdzie kwota pojedynczego wsparcia nigdy nie przekracza 5733 zł.
Skutki podatkowe otrzymania wsparcia finansowego w postaci tzw. „donejtów” od anonimowych osób, gdzie kwota pojedynczego wsparcia nigdy nie przekracza 5733 zł.
Zaliczenie do podstawy opodatkowania w przypadku świadczenia Gminy na rzecz Mieszkańców wyłącznie wynagrodzeń otrzymanych od Mieszkańców w związku z realizacją projektu oraz zaliczenia do podstawy opodatkowania wynagrodzeń otrzymanych od Mieszkańców oraz kwoty otrzymanego dofinansowania i wyliczenia metodą „w stu”.
Niezaliczenie do podstawy opodatkowania wynagrodzeń otrzymanych od Mieszkańców oraz kwoty otrzymanego dofinansowania.
Uznanie, że Gmina realizując Projekt działała w charakterze podatnika podatku VAT. Opodatkowanie podatkiem VAT opłat wpłacanych przez mieszkańców na realizację Projektu. Prawo do odliczenia w pełnej wysokości podatku VAT naliczonego od wydatków związanych z realizacją Projektu. Brak zobowiązania do odrębnego opodatkowania podatkiem VAT przekazania mieszkańcom własności instalacji wraz z upływem okresu
Możliwość odliczenia od dochodu wpłat na IKZE wykorzystując wyższy limit dotyczący przedsiębiorców, tj. 1,8-krotność.
Uznanie Gminy za podatnika VAT, podleganie opodatkowaniu usługi instalacji OZE przez Gminę, prawo do odliczenia podatku VAT.
Brak opodatkowania podatkiem VAT wpłat od mieszkańców z tytułu realizacji Projektu. Brak opodatkowania podatkiem VAT otrzymanego dofinansowania na realizację ww. Projektu. Brak prawa do odliczenia podatku VAT naliczonego z faktur dokumentujących poniesione wydatki w związku z realizacją ww. Projektu.