Opodatkowanie stawką w wysokości 0% importowej i eksportowej usługi spedycyjnej, realizowanych na trasach między Turcją a Polską oraz Turcją a państwem UE oraz opodatkowanie na terytorium kraju usługi wewnątrzwspólnotowej usługi spedycyjnej
Zastosowanie 0% stawki VAT dla usług transportu międzynarodowego towarów importowanych do składu celnego na podstawie posiadanych dokumentów.
stawka podatku z tytułu importu usług świadczonych na obszarze portów morskich
Spółka z tytułu zakupu biletów lotniczych nie rozpoznaje importu usług, w związku z czym nie wystawia faktury wewnętrznej.
Jaki należy przyjąć termin obowiązku podatkowego od pozaunijnej usługi transportowej i od kosztów dodatkowych związanych z taką usługą czyli kosztów konwojów i kosztów postojów?
1. Jak należy naliczać podatek VAT z tytułu importu usługi transportowej od podwykonawcy spoza Unii jeśli transport wykonywany jest na pozaunijnej trasie tj. kraj spoza Unii do kraju spoza Unii? 2. Czy od usług konwoju i postoju związanych z taką usługą transportową również należy naliczyć podatek VAT i według jakiej stawki? 3. Jaki należy przyjąć podatek VAT przy imporcie usługi transportu międzynarodowego
Na Wnioskodawcy, który jest nabywcą usług międzynarodowego transportu lotniczego osób, wykonanych przez zagranicznego przewoźnika, nie ciąży obowiązek ich opodatkowania, bowiem ustawodawca nie wiąże tego obowiązku z nabywcą usług. W niniejszym przypadku, po otrzymaniu rachunku od przewoźnika, po stronie Zainteresowanego nie występuje więc import usług w rozumieniu art. 2 pkt 9 ustawy. W przypadku świadczenia
z uwagi na fakt, że Wnioskodawca nie posiada dokumentu wymienionego w art. 83 ust. 5 pkt 2 ustawy o VAT, wystawiając fakturę VAT na świadczoną przez siebie usługę spedycyjną związaną z międzynarodowym transportem towarów nie ma prawa do zastosowania stawki 0%. Wnioskodawca jest zobowiązany zastosować dla swojej usługi 22% stawkę podatku VAT, którą może skorygować dopiero w momencie posiadania dokumentu
dokumentacja związana ze świadczeniem usług transportu międzynarodowego związanego z importem towarów i prawo do zastosowania stawki 0%
W jaki sposób winien zostać rozliczony podatek VAT z tytułu nabywanych przez Wnioskodawcę usług transportu lotniczego?
Czy szacunkowe rozbicie frachtu jest prawidłowe, czy też powinno być robione wg innej zasady? Czy faktura została prawidłowo wystawiona tzn. czy cena za usługę spedycyjną powinna być rozbita na część zagraniczną ze stawką VAT nie podlega i krajową ze stawką VAT 0% (pod warunkiem, że koszty transportu zostaną wliczone do SAD-u), czy też całość usługi powinna być opodatkowana stawką 0%?
Z przedstawionego we wniosku stanu faktycznego wynika, że Strona w celu dostarczenia towaru do nabywcy z kraju trzeciego zakupiła usługę transportu międzynarodowego od firmy z Danii. Przewoźnik wystawił za wykonanie ww. usługi dwie faktury, jedną za transport drogowy na odcinku Bielsko Biała Bremerhaven, drugą natomiast za transport morski Bremerhaven Arabia Saudyjska. Obie faktury dotyczą eksportu
Czy spółka powinna sporządzać i składać informację podsumowującą o której mowa w art. 100 ust. 1 ustawy o podatku od towarów i usług, z tytułu świadczenia usług transportu wewnątrzwspólnotowego?
Czy wprowadzenie towaru na skład celny jest importem towaru w świetle definicji z art. 2 ustawy o podatku od towarów i usług i tym samym Spółka ma prawo sprzedać usługę transportu międzynarodowego z 0% stawką VAT?
Korzystałem z usługi transportu lotniczego na odcinku USA-Port Lotniczy Kraków. Czy powinienem zakupioną usługę transportową rozliczyć jako import usług w Polsce? Nie jesteśmy zleceniodawcami. Otrzymujemy refaktury od dostawcy towaru, który zleca transport do Polski. Towar z lotniska odbieramy we własnym zakresie.
Czy możliwe jest zastosowanie stawki VAT w wysokości 0% do sprzedaży usług transportu międzynarodowego na całym odcinku, tj. kraj-terytorium poza Wspólnotą i czy możliwe jest zastosowanie stawki VAT w wysokości 0% w odniesieniu do importu usług transportu międzynarodowego, nabywanego od podatników trzecich oraz od podatników podatku od wartości dodanej nie mających siedziby na terytorium kraju? 1471
Dotyczy opodatkowania podatkiem od towarów i usług - usług transportu międzynarodowego na trasie Polska - Szwajcaria.
Podatnik zapytuje czy usługa na trasie Niemcy - Polska jest wewnątrzwspólnotową usługą transportu towarów podlegającą opodatkowaniu, jeżeli wartość usługi została wliczona do podstawy opodatkowania towarów.
Cy zakupione usługi transportu morskiego od podmiotu z Francji, gdy transport odbywa się na trasie z Kanady (Vancouver) do Polski (Gdynia), a wystawcą faktury jest polski podmiot, działający jako agent morski w imieniu i na rachunek podmiotu z Francji traktowane są jako import usług, a polski usługobiorca wystawia fakturę wewnętrzną?
Pytanie Podatnika dotyczy zakresu stosowania przepisów prawa podatkowego w odniesieniu do opodatkowania podatkiem VAT importu usług transportowych?
Spółka zwraca się z zapytaniem, czy oznaczenie na dokumencie SAD warunków dostawy DDU jest warunkiem wystarczającym na stwierdzenie faktu, że wartość usługi transportowej została wliczona do podstawy opodatkowania z tytułu importu towarów ?
Podatnik pyta, czy jako odbiorca usług (wykonywanych poza terytorium kraju) obowiązany jest do naliczania podatku od towarów i usług.