Świadczone przez Państwa czynności inkasa na rzecz Miasta, stanowią usługę w rozumieniu art. 8 ust. 1 ustawy o podatku od towarów i usług, podlegającą opodatkowaniu na podstawie art. 5 ust. 1 pkt 1 ustawy o VAT.
Brak zwolnienia z art. 43 ust. 1 pkt 40 ustawy (pobór opłaty skarbowej).
Podatek od towarów i usług w zakresie uznania poboru opłaty skarbowej przez Powiat za wynagrodzeniem za czynność podlegającą opodatkowaniu podatkiem od towarów i usług.
opodatkowanie otrzymywanego przez Wnioskodawcę wynagrodzenia za pobór na rzecz gminy opłat miejscowych.
1. Czy czynności w ramach prowadzonego inkasa opłaty targowej winny zostać uznane za usługę w rozumieniu ustawy o VAT, a w konsekwencji czy zapłata tytułem dokonania czynności poboru opłaty targowej (wynagrodzenie) winna zostać powiększona bądź też powinna zawierać w sobie podatek VAT? 2. Czy w świetle ustawy o VAT wynagrodzenia płatników i inkasentów (wywodzące się z ordynacji podatkowej i przepisów
Zwolnienie od podatku czynności poboru opłaty targowej w drodze inkasa przez zakład budżetowy.
Czy wynagrodzenie za pobór opłaty targowej ustanowione uchwałą Rady Miasta dla inkasentów (Zakładu, Spółki) wyznaczonych do pobierania opłaty targowej w drodze uchwały, która ma charakter należności publicznoprawnej stanowiącej dochód publiczny (budżetu gminy), podlega opodatkowaniu podatkiem VAT?
Czy od prowizji należnej z tytułu inkasa Spółka powinna płacić podatek VAT?
Czy wynagrodzenie Wnioskodawcy wykonującego czynności poboru opłaty targowej (inkaso) na podstawie uchwały jednostki samorządu terytorialnego jest czynnością opodatkowaną podatkiem od towarów i usług?