Czy po otrzymaniu pisma od Państwowego Inspektoratu Nadzoru Budowlanego z dnia 16 grudnia 2015 r. niezgłaszającego sprzeciwu do przystąpienia do użytkowania Spółka mogła przyjąć budynek mieszkalny jednorodzinny z częścią gospodarczo-magazynową do użytkowania w prowadzonej działalności gospodarczej, wprowadzić go do ewidencji środków trwałych i rozpocząć jego amortyzację poczynając od 1 stycznia 2016
W jaki sposób powinna zostać ustalona wartość początkowa ujawnionych w wyniku inwentaryzacji środków trwałych, nabytych po 1 stycznia 1995 r. dla celów amortyzacji podatkowej? (pytanie oznaczone we wniosku nr 3)
Jeżeli w wyniku przeprowadzonej inwentaryzacji, Spółka zidentyfikuje środki trwałe, które zostały nabyte przed 2010 r. i nie są wykazane w ewidencji środków trwałych Spółki to czy na moment ich ujawnienia w rejestrze środków trwałych, po stronie Wnioskodawcy wystąpi przychód podlegający opodatkowaniu? (pytanie oznaczone we wniosku nr 1)
Jeśli po ujawnieniu środków trwałych, Spółka będzie w stanie zidentyfikować te środki trwałe, które zostały nabyte po 1 stycznia 1995 r., lecz nie zostały wykazane w rejestrze środków trwałych, czy Spółka będzie miała prawo do zaliczenia odpisów amortyzacyjnych od tych środków trwałych do kosztów uzyskania przychodów? (pytanie oznaczone we wniosku nr 2)
Czy wartość początkową budynku zwiększają odsetki od kredytu naliczone lub zapłacone do dnia przekazania do używania, czy do dnia wprowadzenia do ewidencji środków trwałych, w przypadku, gdy wprowadzenie do ewidencji miało miejsce później?
Czy wykazane przychody operacyjne stanowią podstawę opodatkowania podatkiem dochodowym od osób prawnych?
1. W którym momencie należy uznać, że parterowy budynek biurowy jest kompletny i zdatny do użytku w rozumieniu art. 16a ust. 1 ustawy o podatku dochodowym od osób prawnych, a tym samym możliwe jest rozpoczęcie dokonywania odpisów amortyzacyjnych od tego środka trwałego? 2. W którym momencie Spółka może rozpocząć amortyzację parterowego budynku biurowego, w sytuacji gdy wydano pozwolenie na użytkowanie
Podatek dochodowy od osób prawnych w zakresie amortyzacji środków trwałych.
Czy na podstawie zaistniałego stanu faktycznego Spółka uprawniona jest do dokonania odpisów amortyzacyjnych zaliczanych do kosztów uzyskania przychodów od tej części nieruchomości będącej Przychodnią specjalistyczną z izbą porodową na podstawie odbiorów częściowych zezwalających na użytkowanie potwierdzone decyzjami od Powiatowego Inspektora Nadzoru Budowlanego?
Czy opierając się na art. 59 ustawy Prawo budowlane opisanej w pozycji: Środki trwałe autorstwa J. Zubrzycki - M. Grzybowska - M. Wieczorek (oficyna UNIMEX str. 21 i 36 wydanie z 2003 r.) o przyjęciu, a zatem i amortyzacji obiektu decyduje decyzja o pozwoleniu na użytkowanie, czy jako warunek podlegania amortyzacji środka trwałego jest jego kompletność potwierdzona protokołem odbioru końcowego?
Czy Spółka uprawniona jest do: 1. dokonywania odpisów amortyzacyjnych zaliczanych do kosztów uzyskania przychodów od tej części nieruchomości, będącej Przychodnią Specjalistyczną z Izbą Porodową, jakie posiadają pozwolenie na użytkowanie potwierdzone decyzjami od Powiatowego Inspektora Nadzoru Budowlanego, 2. zaliczania do kosztów uzyskania przychodów odsetek zapłaconych od kredytu na budowę w/w nieruchomości
Czy zakupione maszyny i urządzenia, wykorzystane i zużyte przy budowie kompostowni, Spółka winna wprowadzić do ewidencji środków trwałych i naliczoną amortyzację zaliczać do bieżących kosztów uzyskania przychodu, czy też raczej o wartość zakupionych maszyn i urządzeń podnieść wartość realizowanej inwestycji?