Stosowanie stawki VAT 0% do refakturowanej usługi międzynarodowego transportu towarów, wymagane jest uzyskanie potwierdzenia przez organy celne wliczenia wartości usługi do podstawy opodatkowania importu, co czyni niezasadnym użycie preferencyjnej stawki bez pełnej dokumentacji.
Transakcja spełniająca przesłanki art. 9 ustawy o VAT dla wewnątrzwspólnotowego nabycia towarów, skutkuje obowiązkiem Spółki do jego rozpoznania i opodatkowania w Polsce, z jednoczesnym brakiem prawa do odliczenia VAT z tytułu importu, jaka to transakcja nie kreuje obowiązku dla importera w Polsce.
Do zastosowania stawki 0% VAT w odniesieniu do wewnątrzwspólnotowej dostawy towarów konieczne jest posiadanie spełnionej dokumentacji, która jednoznacznie potwierdza wywóz i dostawę towarów do nabywcy w innym państwie członkowskim UE, zgodnie z art. 42 ustawy o VAT.
Usługi transportu lotniczego pasażerów nabyte i dalej odsprzedawane nie podlegają opodatkowaniu na terenie Polski pod warunkiem, że nie występuje odcinek trasy wewnątrz Polski, a miejsce świadczenia uzasadnia opodatkowanie w innym kraju. W przypadku importu i odsprzedaży takich usług na terytorium kraju nie rozpoznaje się importu usług.
Usługa transportu międzynarodowego pasażerów w przypadku czarteru samolotów podlega opodatkowaniu w miejscu faktycznego świadczenia, gdzie odbywa się przemieszczanie, uwzględniając pokonane odległości. Dla zastosowania preferencyjnej stawki 0% VAT niezbędna jest dokumentacja potwierdzająca spełnienie warunków określonych w przepisach. Import usług musi być deklarowany, jeśli miejsce świadczenia to
Sprzedaż towarów dokonywana w ramach procedury tranzytu, nie powodująca przejścia towarów do obrotu na terytorium Unii Europejskiej, nie stanowi czynności podlegającej opodatkowaniu podatkiem VAT w Polsce, pomimo przejścia towarów przez terytorium kraju.
Import usług transportu kontenerów od podatnika z Francji, nieposiadającego stałego miejsca prowadzenia działalności w Polsce, podlega opodatkowaniu na terytorium RP w ramach mechanizmu tzw. odwrotnego obciążenia, zgodnie z art. 2 pkt 9 oraz art. 17 ust. 1 pkt 4 ustawy o podatku od towarów i usług.
Gmina, nie realizując czynności opodatkowanych VAT w związku z bezpłatnym udostępnieniem autobusów i posiadaniem instalacji fotowoltaicznej, nie posiada prawa do odliczenia podatku naliczonego VAT od wydatków związanych z przedsięwzięciem, a ewentualne wprowadzenie nadwyżek energii do sieci nie zmienia tej ogólnej zasady, nawet w przypadku sporadycznej sprzedaży. Zmiany w tej sytuacji skutkowałyby
Wymiana informacji podatkowych z innymi państwami.
Wskazanie, czy sprzedaż pojazdu, naczepy lub przyczepy na rzecz Klienta lub leasingodawcy Klienta stanowi odpłatną dostawę towarów na terytorium kraju w rozumieniu art. 5 ust. 1 pkt 1 ustawy, podlegającą opodatkowaniu podatkiem od towarów i usług w Polsce.
Czy powstaje po stronie odbiorcy należności obowiązek podatkowy w zakresie tzw. „podatku u źródła”, a tym samym po stronie Wnioskodawcy obowiązek płatnika tego podatku w związku z zapłatą należności za usługi: A. dostępu do portalu, B. wynajmu pojazdów bezpośrednio od podmiotu w Belgii w biurze podmiotu, C. wynajmu pojazdów bezpośrednio od podmiotu w Belgii poprzez stronę internetową, D. wynajmu pojazdów
Czy będzie przysługiwać pełne prawo do obniżenia kwoty podatku należnego o kwotę podatku naliczonego związanego z wydatkami poniesionymi na zakup pojazdów elektrycznych, mobilnych, wytworzenia niezbędnej infrastruktury, wydatkami na koszty nadzoru inwestorskiego oraz dokumentacji dotyczącej budowanej infrastruktury, o których mowa w pkt 1, wydatkiem na studium wykonalności obejmującym część dotyczącą
Rozpoznanie importu usług przewozów lotniczych pasażerów i ich opodatkowania.
Brak prawa do odliczenia podatku w związku z realizacją projektu w ramach realizacji zadań własnych Gminy.
1. Czy wartość Transportu wliczona w cenę sprzedaży wytworzonego produktu, ze sprzedaży podlega zwolnieniu na podstawie art. 17 ust. 1 pkt 34a UPDOP, będzie stanowić przychód z realizacji nowej inwestycji określonej w decyzji o wsparciu i w konsekwencji będzie podlegać zwolnieniu z opodatkowania na podstawie art. 17 ust. 1 pkt 34a UPDOP? 2. Czy wartość Serwisu gwarancyjnego/Rozszerzonego serwisu gwarancyjnego
Opodatkowanie stawką w wysokości 0% importowej i eksportowej usługi spedycyjnej, realizowanych na trasach między Turcją a Polską oraz Turcją a państwem UE oraz opodatkowanie na terytorium kraju usługi wewnątrzwspólnotowej usługi spedycyjnej
Prawo do odliczenia podatku VAT naliczonego z z faktury dokumentującej transport na lotnisko dla pracowników.
Opodatkowanie usług transportu międzynarodowego stawką VAT w wysokości 0%.
Czy Klub będzie uprawniony zaliczyć do kosztów uzyskania przychodów ponoszone przez Spółkę „dodatkowe wydatki”, w związku z zawarciem Kontraktów z Zawodnikami (którzy świadczyć będą usługi na rzecz klubu w ramach wykonywanej pozarolniczej działalności gospodarczej), w sytuacji gdy Zawodnik w ramach Kontraktu zobowiąże się zapłacić Klubowi wynagrodzenie ryczałtowe z tytułu świadczenia przez Klub usług
Jesteście Państwo uprawnieni do zaliczenia do kosztów uzyskania przychodów wydatków poniesionych na odprawę celną i transport importowanych wózków widłowych. Jednak w związku z tym, że nie ma możliwości przypisania ich wprost do określonych przychodów. Nie można bowiem ustalić, uzyskaniu jakiego konkretnego przychodu ten wydatek służy. Powinni Państwo zakwalifikować przedmiotowe koszty do kosztów innych
Uznanie przemieszczenia do Polski towaru, uprzednio zaimportowanego na terytorium Holandii za wewnątrzwspólnotowe nabycie towarów, o którym mowa w art. 11 ust. 1 ustawy.
zastosowanie stawki podatku w wysokości 0% dla świadczonych usług transportu towarów
Jeżeli w przypadku przewozu towarów importowanych - podatnik nie posiada dokumentu, o którym mowa w art. 83 ust. 5 pkt 2 ustawy, ma obowiązek opodatkować usługę transportu międzynarodowego według stawki właściwej dla tych usług.
prawo do odliczenia całości podatku naliczonego od wydatków ponoszonych na roboty związane z budową i przebudową infrastruktury tramwajowej oraz od wydatków ponoszonych na wspólne roboty związane z przebudową infrastruktury tramwajowo-drogowej, przy zastosowaniu proporcji, o której mowa w art. 86 ust. 2a-2h ustawy o VAT