Ustalanie podstawy wymiaru składek na ubezpieczenia społeczne z tytułu stosunku pracy.
Dofinansowanie wycieczek integracyjnych z ZFŚS nie stanowi dla uczestników przysporzenia finansowego nieodpłatnego, a tym samym nie generuje obowiązku podatkowego zgodnie z ustawą o PIT, ponieważ świadczenie takie ma charakter ogólnodostępny i nieprzypisany indywidualnie.
Udziały fantomowe przyznawane pracownikom w ramach programów motywacyjnych nie stanowią pochodnych instrumentów finansowych w rozumieniu art. 5a pkt 13 ustawy o PIT. Przychód powstaje dopiero w momencie realizacji świadczenia pieniężnego, stanowiąc przychód pracownika ze stosunku pracy, a obowiązek płatnika obciąża pracodawcę.
Dofinansowanie wycieczek i spotkań integracyjnych z Zakładowego Funduszu Świadczeń Socjalnych nie stanowi przychodu podlegającego opodatkowaniu podatkiem dochodowym od osób fizycznych, gdyż jego celem jest integracja pracowników, a nie osobista korzyść finansowa odbiorców świadczenia.
Świadczenia uzyskiwane przez pracowników z tytułu umowy instrumentu finansowego opartego na wskaźnikach finansowych, niewykazujące cech typowych dla pochodnych instrumentów finansowych, podlegają kwalifikacji jako przychód ze stosunku pracy, nakładając obowiązki płatnika na podmiot je wypłacający.
Nabycie udziałów fantomowych w ramach programu motywacyjnego przez Osoby Uprawnione nie generuje przychodu podatkowego. Źródłem przychodu są kapitały pieniężne, a podmiotem obowiązanym do rozliczenia PIT jest uczestnik programu, nie Spółka jako płatnik. Spółka ma obowiązek informacyjny dotyczący wystawienia PIT-8C.
Dofinansowanie ze środków ZFŚS do wycieczek i spotkań integracyjnych, mających na celu pracowniczą integrację, nie stanowi przychodu podlegającego opodatkowaniu podatkiem dochodowym od osób fizycznych, gdyż nie zaspokaja kryteriów określonych dla nieodpłatnych świadczeń wpływających na powiększenie przychodów pracownika.
Obowiązek podatkowy w zakresie podatku dochodowego od osób fizycznych z tytułu realizacji prawa z Jednostek X w ramach stosunku pracy powstaje dopiero w momencie realizacji świadczeń pieniężnych, a nie z chwilą przyznania tych jednostek przez pracodawcę.
Dochody z emerytury otrzymywanej przez podatnika po zmianie rezydencji podatkowej z Islandii na Polskę podlegają opodatkowaniu wyłącznie w Polsce, zgodnie z zasadą nieograniczonego obowiązku podatkowego oraz umową polsko-islandzką o unikaniu podwójnego opodatkowania.
Możliwość odliczenia wpłat na IKZE od dochodów z tytułu emerytury i umowy o pracę.
Obowiązki płatnika w związku z finansowaniem z ZFŚS spotkań/imprez integracyjnych.
Obowiązek płatnika w związku ze sfinansowaniem/dofinansowaniem pracownikom, emerytom i rencistów świadczeń z ZFŚS.
Obowiązki płatnika związane z dofinansowaniem w oparciu o kryteria socjalne wycieczek/wczasów, spotkań o charakterze integracyjnym oraz dofinansowanie/sfinansowanie biletów/karnetów dla pracowników, emerytów, rencistów i uprawnionych członków rodzin.
Obowiązek informacyjny wynikający z art. 42a ust. 1 ustawy o podatku dochodowym od osób fizycznych względem obcokrajowców będących rezydentami Kanady i właściwych urzędów skarbowych w sytuacji, kiedy nagradzane osoby nie posiadają identyfikatora podatkowego NIP lub PESEL.
Obowiązki płatnika w związku z wypłaceniem pracownikom dodatkowych świadczeń z tytułu pracy zdalnej.
Wynagrodzenie wypłacane radcy prawnemu po ustaniu stosunku pracy z tytułu zasądzonych i wyegzekwowanych kosztów zastępstwa procesowego.
Koszty uzyskania przychodów ze sprzedaży akcji, które podatnik nabył nieodpłatnie, a ich wartość opodatkował jako przychód ze stosunku pracy w Czechach.
w zakresie obowiązków Spółki jako płatnika w związku z przekazaniem pracownikom świadczeń w postaci paczek świątecznych, voucherów lub bonów oraz upominków
Skutki podatkowe uczestnictwa w Planie Motywacyjnym spółki amerykańskiej.
Obowiązki płatnika w związku z dofinansowaniem z Zakładowego Funduszu Świadczeń Socjalnych do wycieczki dla pracowników, byłych pracowników i innych uprawnionych osób.
Czy prawidłowe jest stanowisko Wnioskodawcy, zgodnie z którym przychód podlegający opodatkowaniu z tytułu uczestnictwa w Planie (z wyłączeniem ewentualnej otrzymanej przez Wnioskodawcę dywidendy wypłacanej przez B.W.US w formie pieniężnej) powstaje dopiero w momencie, gdy Wnioskodawca dokona zbycia akcji B.W.US otrzymanych w następstwie realizacji RSU, a nie na żadnym wcześniejszym etapie Planu? Czy
Czy prawidłowe jest stanowisko Wnioskodawcy, zgodnie z którym przychód podlegający opodatkowaniu z tytułu uczestnictwa w Planie (z wyłączeniem ewentualnej otrzymanej przez Wnioskodawcę dywidendy wypłacanej przez B.W.US w formie pieniężnej) powstaje dopiero w momencie, gdy Wnioskodawca dokona zbycia akcji B.W.US otrzymanych w następstwie realizacji RSU, a nie na żadnym wcześniejszym etapie Planu? Czy
Czy prawidłowe jest stanowisko Wnioskodawcy, zgodnie z którym przychód podlegający opodatkowaniu z tytułu uczestnictwa w Planie (z wyłączeniem ewentualnej otrzymanej przez Wnioskodawcę dywidendy wypłacanej przez B.W.US w formie pieniężnej) powstaje dopiero w momencie, gdy Wnioskodawca dokona zbycia akcji B.W.US otrzymanych w następstwie realizacji RSU, a nie na żadnym wcześniejszym etapie Planu? Czy