Działalność niemieckiej spółki prowadzona w Polsce za pośrednictwem pracowników na stanowiskach kluczowych, angażujących się w zasadniczą działalność, stanowi zagraniczny zakład w rozumieniu art. 4a pkt 11 ustawy o CIT oraz art. 5 umowy o unikaniu podwójnego opodatkowania z Niemcami, skutkując obowiązkiem podatkowym w Polsce.
określenie właściwej jednostki samorządu terytorialnego na potrzeby sporządzania informacji CIT-ST w sytuacji, gdy Spółka posiada regionalne biura terenowe, miejsce wykonywania pracy przedstawicieli handlowych i innych pracowników terenowych zostało określone w umowie o pracę zgodnie z terenem, na jakim wykonują swoje czynności - jako teren miasta, miejscowości, województwa, a praca wykonywana jest
Obowiązek składania informacji w celu ustalenia dochodów z tytułu udziału jednostek samorządu terytorialnego we wpływach z podatku dochodowego od osób prawnych.
określenie obowiązku składania informacji CIT-ST dla pracowników zatrudnionych na stanowiskach: przedstawicieli handlowych, doradców technicznych i dyrektorów regionalnych, w sytuacji wykonywania przez nich obowiązków służbowych w innych powiatach, niż siedziba pracodawcy.
Czy przedstawicieli handlowych będących pracownikami Spółki, działającymi poza jednostką samorządu terytorialnego właściwego dla siedziby Spółki, należy traktować jako zakłady (oddziały) w rozumieniu art. 28 ust. 1 ustawy o podatku dochodowym od osób prawnych, których posiadanie zobowiązuje do składania informacji CIT-ST?
Czy w przypadku, gdy przedstawicielstwa handlowe Strony w Rosji, w Czechach i na Węgrzech nabywają w tych krajach usługi, tj. usługi księgowe, prawne, informatyczne, ubezpieczenia, bankowe, telekomunikacyjne, serwisów informacyjnych świadczone na potrzeby tych przedstawicielstw, usługi te są opodatkowane w krajach, w których znajdują się przedstawicielstwa i tym samym nie dochodzi w tym wypadku do