Zwolnienie z opodatkowania dotacji oraz zakup towarów jako koszt działalności.
Czy środki finansowe, które są otrzymywane przez Wnioskodawcę, a wypłacane przez K. na podstawie umowy grantowej pomiędzy stronami (K. oraz Wnioskodawcą), pochodzące z dotacji uzyskanych z EIT, będą korzystać ze zwolnienia z podatku dochodowego na podstawie art. 21 ust. 1 pkt 46 ustawy o podatku dochodowym od osób fizycznych?
Wynagrodzenie Wnioskodawczyni w części finansowanej ze środków Funduszu Spójności nie korzysta ze zwolnienia określonego w art. 21 ust. 1 pkt 46 ustawy o podatku dochodowym od osób fizycznych, gdyż nie zostały spełnione uwarunkowania określone w lit. b) powołanego art. 21 ust. 1 pkt 46 ww. ustawy. To jednoznacznie przesądza o braku podstaw do zwolnienia, ponieważ w świetle unormowania omawianego przepisu
Zwolnienie przedmiotowe od podatku dochodowego wynagrodzenia otrzymywanego ze środków pochodzących ze środków Unii Europejskiej w ramach inicjatywy wspólnotowej Inicjatywy Wspólnotowej INTERREG III oraz wynagrodzenia otrzymywanego za realizację celów 6 Programu Ramowego Badań.
Zwolnienie przedmiotowe od podatku dochodowego wynagrodzenia otrzymywanego ze środków pochodzących ze środków Unii Europejskiej w ramach inicjatywy wspólnotowej Inicjatywy Wspólnotowej INTERREG III oraz wynagrodzenia otrzymywanego za realizację celów 6 Programu Ramowego Badań.
1. Czy otrzymana dotacja jest zwolniona w całości z opodatkowania na mocy art. 21 ust. 1 pkt 129 ustawy o podatku dochodowym od osób fizycznych, a koszty kwalifikowane w związku z realizacją projektu nie stanowią kosztów uzyskania przychodu?2. Czy składki na ubezpieczenia społeczne sfinansowane omawianą dotacją (wsparciem pomostowym) Wnioskodawca będzie mógł odliczyć od dochodu?3. Czy składki na ubezpieczenie
Czy wynagrodzenie uzyskiwane przez Wnioskodawcę w 2007 r. w wyniku bezpośredniej realizacji projektów realizowanych w ramach Programu Ramowego oraz Inicjatywy Wspólnotowej INTERREG jest zwolnione z opodatkowania podatkiem dochodowym od osób fizycznych?Czy pracodawca powinien zaniechać odprowadzania zaliczek na poczet podatku dochodowego od osób fizycznych z tytułu dochodów uzyskiwanych przez pracowników
zaliczenie do kosztów uzyskania przychodów wydatków na zakup usług doradczych, przygotowujących wnioski w celu ubiegania się o dofinansowanie z funduszy strukturalnych na cele inwestycyjne.
Czy korzysta ze zwolnienia w podatku dochodowym dotacja ze środków Europejskiego Funduszu Społecznego realizacji projektu w ramach Zintegrowanego Programu Operacyjnego Rozwoju Regionalnego 20042006 projektu stworzenia sieci współpracy i transferu wiedzy między przedsiębiorstwami wodociągowymi z rejonu Mazowsza i Podlasia, a wydatki na realizację projektu nie są kosztami uzyskania przychodów?
Czy dotacje z funduszy unijnych nie podlegają zwolnieniom od podatku dochodowego, o których mowa w art. 17 ust. 1 pkt 14a, 21 i 41? Spółka uzyskała trzy promesy otrzymania dotacji z Sektorowego Programu Operacyjnego "Wzrost konkurencyjności przedsiębiorstw" z tytułu następujących przedsięwzięć: dofinansowanie zakupu środków trwałych, dofinansowanie kosztów dotyczących uzyskania certyfikatu jakości
Czy uzyskane dochody finansowane z bezzwrotnej pomocy zagranicznej podlegają zwolnieniu od podatku dochodowego od osób fizycznych?
Czy Starostwo Powiatowe, dokonując wypłaty jednorazowo kwoty wyższej niż 380,00 zł, będącej kumulacją stypendiów z kilku miesięcy, sfinansowanych w części ze środków unijnych i części ze środków budżetu państwa - jako płatnik powinien pobrać zaliczki na podatek dochodowy od osób fizycznych?
Pytanie Podatnika dotyczy zakresu i sposobu zastosowania prawa podatkowego w odniesieniu do możliwości odzyskania podatku od towarów i usług z tytułu przystąpienia do realizacji inwestycji " Adaptacja budynku szkoły na Dom Ludowy ", na współfinansowanie której stara się pozyskać środki w ramach SPO "Restrukturyzacja i modernizacja sektora żywnościowego oraz rozwój obszarów wiejskich 2004-2006 priorytetu
Pytanie gminy dotyczy możliwości odliczenia podatku od towarówo i usług w związku z realizacja projektu współfiansowanego ze środków programu SAPARD.
Pytanie Gminy dotyczy możliwości odliczenia podatku od towarów i usług w związku z realizacją projektu współfinansowanego ze środków programu SAPARD.
Czy rolnik ma możliwość odzyskania podatku od towarów i usług w systemie tego podatku i poza nim i czy ma możliwość zaliczenia tego podatku do kosztów kwalifikowanych w związku z realizowaną przez niego inwestycją finansowaną w ramach programu SAPARD?
Czy rolnik ma możliwość odzyskania podatku od towarów i usług w systemie tego podatku i poza nim i czy ma możliwość zaliczenia tego podatku do kosztów kwalifikowanych w związku z realizowaną przez niego inwestycją finansowaną w ramach programu SAPARD?
Czy rolnik ma możliwość odzyskania podatku od towarów i usług w systemie tego podatku i poza nim i czy ma możliwość zaliczenia tego podatku do kosztów kwalifikowanych w związku z realizowaną przez niego inwestycją finansowaną w ramach programu SAPARD?
Czy rolnik ryczałtowy ma możliwość odzyskania podatku od towarów i usług w systemie tego podatku i poza nim i czy ma możliwość zaliczenia tego podatku do kosztów kwalifikowanych w związku z realizowaną przez niego inwestycją finansowaną w ramach programu, SAPARD?
Czy podatek VAT w projektach infrastrukturalnych realizowanych przez Gminę z Funduszy Unijnych stanowi koszty kwalifikowane?
Jaką stawkę VAT zastosować do opodatkowania budowy systemu kanalizacji sanitarnej na terenie wiejskim gminy stanowiącej w 96,41% infrastrukturę towarzyszącą budownictwu mieszkaniowemu, finansowanej w 70% z pomocy Wspólnoty Europejskiej i w 30% z własnych środków.
1. Czy Podatnik może zastosować przepis art. 146 ust. 1 pkt 2 lit. a ustawy z dnia 11 marca 2004 r. o podatku od towarów i usług (Dz. U. Nr 54, poz. 535) i przyjąć do całej wartości kontraktów stawkę podatku od towarów i usług obniżoną do wysokości 7%. Ze złożonego wniosku wynika, że Podatnik realizuje przedsięwzięcie inwestycyjne dot. zaopatrzenia w wodę i oczyszczania ścieków dofinansowane ze środków
Czy import usług inżynierskich finansowanych ze środków bezzwrotnej pomocy zagranicznej mający miejsce przed dniem 1 maja 2004 r. należy traktować jako usługę zwolnioną czy też opodatkowaną stawką 0%, zakładając iż obowiązek podatkowy powstanie po dniu 1 maja 2004 r. Ze złożonego wniosku wynika, że kontrakty, zarejestrowane w Urzędzie Komitetu Integracji Europejskiej, zawarte zostały przez dniem 1