Koszt Wynagrodzenia Stałego z umów CDS, ponoszony przez Spółkę, stanowi koszt uzyskania przychodu z innego niż zyski kapitałowe źródła, rozpoznawany jako koszt pośredni w odniesieniu do działalności operacyjnej, w myśl art. 15 ust. 4d ustawy CIT.
Realizacja przez Gminę projektu budowy przydomowych oczyszczalni ścieków przy pomocy dotacji, bez generowania stałego dochodu, nie stanowi działalności gospodarczej i nie podlega opodatkowaniu VAT. Wpłaty mieszkańców oraz dotacje nie są podstawą opodatkowania, a Gminie nie przysługuje prawo do odliczenia VAT.
Czynności podejmowane przez Gminę, jako realizacja zadań własnych, nie stanowią działalności gospodarczej w rozumieniu ustawy o VAT. W związku z tym wpłaty mieszkańców oraz dofinansowanie nie podlegają opodatkowaniu VAT, a Gmina nie posiada prawa do odliczenia podatku naliczonego związanego z projektem budowy oczyszczalni ścieków.
Gmina realizująca inwestycję drogową na potrzeby publiczne oraz partycypująca w kosztach Banku, nie działa w zakresie działalności gospodarczej jako podatnik VAT, a uzyskane wpłaty nie są świadczeniami podlegającymi opodatkowaniu VAT. Zatem, Gmina nie ma prawa do odliczenia VAT naliczonego związanym z tą inwestycją.
Działania gminy związane z realizacją Inwestycji POŚ nie stanowią działalności gospodarczej podlegającej opodatkowaniu VAT, a wpłaty mieszkańców i środki z PROW nie są zapłatą za czynności opodatkowane. Gmina nie nabywa prawa do odliczenia VAT naliczonego związku z inwestycją.
Wpłaty mieszkańców na budowę przydomowych oczyszczalni ścieków nie podlegają opodatkowaniu podatkiem VAT, gdyż działania Gminy, nie mające na celu stałego dochodu i wspierane środkami publicznymi, nie stanowią działalności gospodarczej. Gminie nie przysługuje prawo do odliczenia VAT od zakupów związanych z realizacją tego projektu.
Umowy pożyczek partycypacyjnych zawierane przez spółkę z inwestorami nie stanowią pożyczki w rozumieniu art. 720 Kodeksu cywilnego, a zatem nie podlegają opodatkowaniu podatkiem od czynności cywilnoprawnych. Charakter umów kwalifikuje je jako wspólne przedsięwzięcia inwestycyjne.
Skutki podatkowe realizacji inwestycji w zakresie przebudowy dróg publicznych.
Opodatkowanie przekazanych Państwu środków finansowych na poczet realizacji inwestycji drogowej oraz prawo do odliczenia podatku naliczonego od wydatków poniesionych na realizację inwestycji.
Udział w kosztach realizacji drogi (...) wraz z kanalizacją deszczową oraz sieci wodociągowej i kanalizacji sanitarnej nie będzie stanowić wynagrodzenia za czynność podlegającą opodatkowaniu podatkiem od towarów i usług.
Poniesione koszty realizacji infrastruktury kanalizacyjnej w ramach Porozumienia stanowią bezpośredni koszt uzyskania przychodu dla Spółki.
Uznanie czynności wykonywanych przez Gminę na rzecz Mieszkańców za wykonywane poza działalnością gospodarczą i niepodlegające opodatkowaniu podatkiem VAT oraz brak opodatkowania podatkiem VAT wpłat otrzymywanych przez Gminę od Mieszkańców oraz Dofinansowania uzyskanego na Projekt.
Opisane we wniosku umowy pożyczki partycypacyjnej nie podlegają opodatkowaniu podatkiem od czynności cywilnoprawnych.
Dotyczy ustalenia, czy Kwota pożyczki, jak i kwoty wypłacane Inwestorom tytułem udziału w zwrocie z Inwestycji (w tym w szczególności Wynagrodzenie Inwestora), nie będą uwzględniane jako przychód Spółki w oparciu o art. 5 ust. 1 Ustawy CIT.
Uznanie budowy i montażu przydomowych oczyszczalni ścieków, w ramach projektu, za usługi opodatkowane podatkiem VAT, uznanie za podstawę opodatkowania VAT wkładu własnego mieszkańców, pomniejszonego o kwotę VAT należnego, bez uwzględniania wartości dotacji.
Objęcie podatkiem VAT i udokumentowanie fakturą przeniesienia części kosztów budowy Infrastruktury Technicznej na A. oraz prawa do odliczenia podatku naliczonego w związku z realizacją Infrastruktury Technicznej.
Przeniesienie części kosztów budowy Infrastruktury Technicznej nie będzie stanowić czynności podlegającej opodatkowaniu podatkiem od towarów i usług. Brak obowiązku udokumentowania tych rozliczeń fakturą. Prawo do odliczenia podatku naliczonego, wynikającego z faktur dokumentujących wydatki poniesione na realizację Infrastruktury Technicznej.
Podstawa opodatkowania dla świadczonych przez Gminę usług wykonania instalacji oraz prawo do odliczenia pełnych kwot podatku VAT naliczonego w związku z realizacją projektu - instalacje oze.
Czy mają Państwo obowiązek wykazać w informacji podatkowej, o której mowa w art. 42a ustawy PIT przychód podlegający opodatkowaniu, o którym mowa w art. 10 ust. 1 pkt 9 ustawy, tj. zwracanej kwoty partycypacji, o której mowa we wniosku? Czy powstanie dla Państwa obowiązek poboru zaliczki na podatek dochodowy od osób fizycznych w związku z wykupem przez uczestnika programu (będącego partycypantem, który
Opodatkowanie wpłat otrzymanych od uczestników projektu. Prawo do odliczenia podatku. Niepodleganie opodatkowaniu czynności przekazania mieszkańcom Instalacji. Opodatkowanie otrzymania dotacji.
opodatkowania podatkiem VAT środków finansowych przekazanych Gminie przez … na podstawie umowy o współfinansowanie w związku z realizacją zadania „…”, obowiązku wystawienia przez Gminę faktury na rzecz … za przekazane środki finansowe w związku realizacją ww. zadania, przysługiwania … prawa do odliczenia podatku VAT z tytułu przekazanych środków finansowych na podstawie otrzymanej od Gminy faktury,
W zakresie sposobu udokumentowania rozliczenia kosztów w związku z realizacją inwestycji drogowej pomiędzy Państwowym Gospodarstwem Leśnym Lasami Państwowymi a Gminą na mocy zawartej umowy cywilnoprawnej
Kwota partycypacji w kosztach budowy lokalu mieszkalnego (w tym również jej zwaloryzowana wartość) wypłacona została przez TBS osobie będącej spadkobiercą, która nabyła do niej prawo na podstawie aktu poświadczenia dziedziczenia, zatem podlega ona przepisom ustawy o podatku od spadków i darowizn, a w konsekwencji - w związku z wypełnieniem dyspozycji art. 2 ust. 1 pkt 3 ustawy o podatku dochodowym