Inwestycja SPV w farmy wiatrowe spełnia kryteria długoterminowego projektu z zakresu infrastruktury publicznej, co pozwala na niestosowanie limitów nadwyżki kosztów finansowania dłużnego zgodnie z art. 15c ust. 8 ustawy o CIT, pod warunkiem spełnienia przesłanek długoterminowości, znaczących aktywów oraz interesu publicznego.
Inwestycja realizowana przez spółkę jako farma fotowoltaiczna kwalifikuje się jako długoterminowy projekt z zakresu infrastruktury publicznej w myśl art. 15c ust. 10 ustawy o CIT, co uzasadnia możliwość pominięcia kosztów finansowania dłużnego przy kalkulacji nadwyżki tych kosztów.
W przypadku udziału w długoterminowym projekcie z zakresu infrastruktury publicznej, który spełnia określone normy i służy interesowi publicznemu, koszty finansowania dłużnego związanego z takim projektem nie muszą być uwzględniane przy obliczaniu nadwyżki kosztów finansowania, o czym mowa w art. 15c ustawy o CIT.
Inwestycja Wnioskodawcy polegająca na budowie farmy fotowoltaicznej stanowi długoterminowy projekt z zakresu infrastruktury publicznej, zgodnie z art. 15c ust. 10 ustawy CIT, co pozwala na wyłączenie kosztów finansowania dłużnego przy obliczaniu nadwyżki kosztów finansowania. Wyłączenie to możliwe jest, o ile projekt spełnia kryteria długoterminowości, znaczącego aktywu oraz działania w interesie publicznym
Farma wiatrowa będąca długoterminowym projektem z zakresu infrastruktury publicznej spełnia warunki określone w art. 15c ust. 10 ustawy o CIT, a koszty jej finansowania dłużnego nie podlegają limitowaniu zgodnie z ust. 8 tego artykułu po rozwiązaniu umowy PGK.
Farma fotowoltaiczna będzie stanowiła długoterminowy projekt z zakresu infrastruktury publicznej, o którym mowa w art. 15c ust. 10 updop i tym samym na podstawie art. 15c ust. 8 updop, Wnioskodawca nie powinien uwzględniać kosztów finansowania dłużnego farmy fotowoltaicznej przy wyliczaniu nadwyżki kosztów finansowania dłużnego.
Uznanie otrzymanych środków pieniężnych z tytułu nadwyżki finansowej za wynagrodzenie z tytułu dostawy towarów lub świadczenia usług oraz określenia podstawy opodatkowania.
Elektrownia wiatrowa stanowi długoterminowy projekt z zakresu infrastruktury publicznej, co uprawnia Spółkę do nieuwzględnienia kosztów finansowania dłużnej inwestycji do nadwyżki kosztów.
Czy zysk ze sprzedaży energii elektrycznej uzyskanej z farmy fotowoltaicznej przeznaczony na koszty utrzymania nieruchomości, tj. koszty zakupu energii elektrycznej potrzebnej na części wspólne (wieczorami i nocami nie będzie produkcji energii elektrycznej, a zużycie będzie potrzebne), zakupu ciepła sieciowego, kosztów administracji, sprzątania terenu Wspólnoty, utrzymanie zieleni, odśnieżania, itp
Czy prawidłowe jest stanowisko Wnioskodawcy, zgodnie z którym Projekty Wnioskodawcy, stanowią długoterminowy projekt z zakresu infrastruktury publicznej, o którym mowa w art. 15c ust. 10 ustawy o CIT i tym samym na podstawie art. 15c ust. 8 ustawy o CIT Wnioskodawca nie powinien uwzględniać kosztów finansowania dłużnego związanych z Projektami przy wyliczaniu nadwyżki kosztów finansowania dłużnego,
Projekty Wnioskodawcy stanowią długoterminowy projekt z zakresu infrastruktury publicznej, o którym mowa w art. 15c ust. 10 ustawy o CIT i tym samym na podstawie art. 15c ust. 8 ustawy o CIT Wnioskodawca nie powinien uwzględniać kosztów finansowania dłużnego związanych z Projektami przy wyliczaniu nadwyżki kosztów finansowania dłużnego, o której mowa w art. 15c ust. 1 ustawy o CIT
Ustawa o rachunkowości wskazuje, że wszelkie ujawnione w toku inwentaryzacji różnice między stanem rzeczywistym a stanem wykazanym w księgach rachunkowych należy wyjaśnić i rozliczyć w księgach rachunkowych tego roku obrotowego, na który przypadał termin inwentaryzacji (art. 27 ust. 2 uor). W przypadku jednostek, których rok obrotowy pokrywa się z rokiem kalendarzowym, ostateczne wyjaśnienie, rozliczenie
Dotyczy ustalenia, czy przejściowa nadwyżka energii wytworzona przez Wnioskodawcę przy użyciu instalacji fotowoltaicznej stanowi przychód do opodatkowania w podatku dochodowym od osób prawnych.
Projekty Wnioskodawcy stanowią długoterminowy projekt z zakresu infrastruktury publicznej, o którym mowa w art. 15c ust. 10 ustawy o CIT i tym samym na podstawie art. 15c ust. 8 ustawy o CIT Wnioskodawca nie powinien uwzględniać kosztów finansowania dłużnego związanych z Projektami przy wyliczaniu nadwyżki kosztów finansowania dłużnego, o której mowa w art. 15c ust. 1 ustawy o CIT
Czy prawidłowe jest stanowisko Wnioskodawcy, zgodnie z którym Projekty Wnioskodawcy, stanowią długoterminowy projekt z zakresu infrastruktury publicznej, o którym mowa w art. 15c ust. 10 ustawy o CIT i tym samym na podstawie art. 15c ust. 8 ustawy o CIT Wnioskodawca nie powinien uwzględniać kosztów finansowania dłużnego związanych z Projektami przy wyliczaniu nadwyżki kosztów finansowania dłużnego,
Dotyczy ustalenia, czy opisana w stanie faktycznym Inwestycja stanowi długoterminowy projekt z zakresu infrastruktury publicznej, o którym mowa w art. 15c ust. 8 i 10 ustawy o CIT i tym samym na podstawie art. 15c ust. 8 i 10 ustawy o CIT, Spółka ma prawo nie uwzględniać kosztów finansowania dłużnego poniesionych na (…) oraz finansowanie jej działalności operacyjnej związanej z (…) przy wyliczaniu
1. Czy nadwyżki inwentaryzacyjne dotyczące środków obrotowych wykorzystywanych do działalności, z której dochody podlegają zwolnieniu z CIT na podstawie zezwoleń strefowych i decyzji o wsparciu, w przypadku możliwości dokonania ich bezpośredniej alokacji do działalności strefowej, stanowią przychód strefowy? 2. Czy niezawinione niedobory inwentaryzacyjne dotyczące środków obrotowych wykorzystywanych
Różnice kursowe (dodatnie i ujemne) z tytułu spłat kredytów walutowych, pełniących funkcję instrumentów zabezpieczających oraz koszty i prowizje związane z transakcjami zabezpieczającymi nie mieszczą się w definicji kosztów finansowania dłużnego zawartej w art. 15c ust. 12 ustawy o CIT, a tym samym pozostają bez wpływu na określenie kosztów finansowania dłużnego. Odsetki i prowizje od kredytu mieszczą
Czy realizowana przez Spółkę rozbudowa, przebudowa (…), finansowana w ramach programu emisji obligacji, stanowi długoterminowy projekt z zakresu infrastruktury publicznej, o którym mowa w art. 15c ust. 10 ustawy o podatku dochodowym od osób prawnych. 2. Czy koszty finansowania dłużnego, stanowią koszty finansowania dłużnego wykorzystywane do sfinansowania długoterminowego projektu z zakresu infrastruktury
Czy prawidłowe jest dokonywanie kompensat nadwyżek inwentaryzacyjnych z niedoborami inwentaryzacyjnymi, na zasadach identycznych jak w ustawie o rachunkowości i kwalifikowanie tylko ostatecznych wyników inwentaryzacji pozostałych po kompensacie niedoborów lub nadwyżek inwentaryzacyjnych produktów finalnych wytwarzanych na terenie Strefy na podstawie zezwolenia, jako odpowiednio kosztów uzyskania przychodów
w zakresie zwrotu nadwyżki podatku naliczonego nad należnym w terminie 25 dni w przypadku importu towarów
Czy stwierdzone w opisanych okolicznościach nadwyżki towarowe, powinny być rozpoznawane jako przychody podatkowe Spółki? Pytanie to Spółka stawia niezależnie od tego, czy zostanie uznane, że ma ona prawo dokonać w pierwszym kroku kompensaty z niedoborami czy też nie - ma ono bowiem charakter generalny.
Podatek dochodowy od osób prawnych w zakresie ustalenia czy nadwyżki inwentaryzacyjne towarów stanowią przychód podatkowy.
wniosek o udzielenie pisemnej interpretacji przepisów prawa podatkowego dotyczącej podatku dochodowego od osób prawnych w zakresie tzw. wymiany udziałów.