Skoro przywóz samochodów osobowych, które zostały wyprodukowane poza terytorium Unii Europejskiej następuje na terytorium innego państwa członkowskiego (w porcie przeznaczenia w innym niż Polska państwie członkowskim UE) w obu scenariuszach nie dochodzi do importu tych samochodów osobowych z terytorium państwa trzeciego na terytorium kraju. Zatem w obu przedstawionych przypadkach czynnością opodatkowaną
Interpretacja przepisów prawa podatkowego dotycząca podatku od towarów i usług w zakresie ustalenia kwoty nabycia pojazdu przy zastosowaniu procedury VAT marża oraz braku rozpoznania importu usług, za które pobierane są opłaty: aukcyjna, za przygotowanie dokumentów pojazdu oraz pojazdu do odbioru, nie wykazywania ww. usług w deklaracji VAT-7 oraz informacji podsumowującej VAT-UE.
Mając na uwadze przedstawiony zaistniały stan faktyczny Spółka zainteresowana jest uzyskaniem odpowiedzi na pytanie czy jest uprawniona do zastosowania stawki VAT 0% w przypadku każdego z typów zdarzeń opisanych w stanie faktycznym w odniesieniu do usług za które ponosi odpłatność w postaci kosztów związanych z importem towarów np. opłaty dokumentacyjne, zwolnienie kontenera, demurrage, detention,
Do podstawy opodatkowania importu towarów powinny być wliczone nie tylko koszty prowizji, opakowania, transportu i ubezpieczenia, ale również inne koszty, jeżeli nie zostały włączone do wartości celnej, a są ponoszone do określonego miejsca przeznaczenia. Do podstawy opodatkowania importu towarów powinny być wliczone te koszty dodatkowe, które są związane przede wszystkim bezpośrednio z transportem
Koszty dodatkowe wliczane do podstawy opodatkowania podatkiem od towarów i usług z tytułu importu towarów.