Wynik z realizacji kontraktów IRS, zabezpieczających ryzyko stóp procentowych dla finansowania inwestycyjnego, w zakresie transakcji związanych z wytworzeniem środka trwałego, może zwiększać lub zmniejszać jego wartość początkową zgodnie z art. 16g ust. 4 updop, jako integralna część kosztów wytworzenia.
Podatnik, będący organem samorządu terytorialnego, może stosować indywidualnie określony prewspółczynnik dla przypisywania kosztów do działalności gospodarczej, jeżeli proponowana metoda jest bardziej reprezentatywna dla specyfiki wykonywanej działalności niż metoda określona w rozporządzeniu Ministra Finansów.
Jednostce samorządu terytorialnego, która nabywa towary i usługi związane z realizacją projektu będącego zadaniem własnym i niegenerującego opodatkowanych przychodów, nie przysługuje prawo do obniżenia kwoty podatku należnego o kwotę podatku naliczonego na podstawie art. 86 ust. 1 ustawy o podatku od towarów i usług.
Dochody z działalności gospodarczej prowadzonej na terenie strefy ekonomicznej mogą korzystać ze zwolnienia podatkowego jedynie w zakresie, w jakim są generowane przez nową inwestycję opisano w decyzji o wsparciu, a nie wyłącznie na podstawie poniesienia kosztów kwalifikowanych.
Wydatki poniesione na budowę budynku, w tym przestrzeni biurowej związanej z działalnością produkcyjną określoną w decyzji o wsparciu, mogą być traktowane jako koszty kwalifikowane inwestycji, zwiększające limit pomocy publicznej, zgodnie z art. 17 ust. 1 pkt 34a ustawy o PDOP.
Wydatki poniesione na nabycie nieruchomości związanej z nową inwestycją, służące bezpośrednio procesowi produkcji i świadczenia usług, stanowią koszty kwalifikowane. Natomiast część wydatków dotycząca potrzeb administracyjno-biurowych nie spełnia definicji kosztów kwalifikowanych w kontekście nowej inwestycji.
Wydatki na nabycie nieruchomości mogą stanowić koszty kwalifikowane nowej inwestycji jedynie w części służącej bezpośrednio procesowi produkcji i świadczenia usług, a nie w części administracyjno-biurowej.
Dotyczy ustalenia, czy powstała strata jest kosztem uzyskania przychodów i czy wydatki na prace rozbiórkowe zwiększają wartość początkową środków trwałych.
Prawo do odliczenia podatku w pełnej wysokości od wydatków poniesionych na realizację Inwestycji.
Ustalenie czy nakłady finansowe ponoszone przez Spółkę na mocy aneksu podpisanego z Wynajmującym będą stanowiły w Spółce inwestycje w obcy środek trwały i amortyzowane 10 lat.
Prawo do pełnego odliczenia podatku VAT z faktur związanych z realizacją inwestycji.
‒ Prawo do odliczenia podatku naliczonego z faktur dokumentujących wydatki na realizację Inwestycji Drogowej/Układu Komunikacyjnego, ‒ Niepodleganie opodatkowaniu podatkiem VAT nieodpłatnego przekazania przez Spółkę na rzecz Gmin nakładów poniesionych w związku z realizacją Inwestycji Drogowej/Układu Komunikacyjnego na gruncie należącym do Gmin.
1. Czy w ramach jednej umowy na wykonanie prac inwestycyjnych Spółka postępuje prawidłowo dzieląc wydatki będące kwalifikowane jako modernizacyjne - ulepszeniowe oraz na te będące pracami remontowymi w oparciu o opinię eksperta? 2. Czy dla celów podatkowych Wnioskodawca ma prawo ująć koszty zrealizowanych prac remontowych budynku jednorazowo, w dacie ich poniesienia, mimo rozliczania tych samych kosztów
Prawo do częściowego odliczenia VAT naliczonego wykazanego na fakturach dokumentujących zakup towarów i usług związanych z realizacją Inwestycji polegającej na montażu instalacji fotowoltaicznych, sposób odliczenia VAT naliczonego oraz okres korekty kwoty podatku VAT naliczonego.
ustalenie, czy Spółka ma prawo zaliczyć do kosztów uzyskania przychodów koszty związane z wytworzeniem kruszywa udostępnianego dla potrzeb budowy nowej drogi oraz wydatki poniesione na nabycie usługi transportu kruszywa na plac budowy i czy Spółka może uznać ww. wydatki za koszty pośrednie uzyskania przychodów.
W odniesieniu do ponoszonych wydatków na budowę lub przebudowę dróg publicznych/ciągów komunikacyjnych na działkach gruntu będących własnością Skarbu Państwa lub jednostek samorządu terytorialnego w związku z realizacją inwestycji, będzie miała zastosowanie generalna zasada wynikająca z art. 15 ust. 4d ustawy o podatku dochodowym od osób prawnych, w myśl której, koszty uzyskania przychodów, inne niż
niepodleganie opodatkowaniu podatkiem VAT sprzedaży nakładów (budynku)
Interpretacja w zakresie kwalifikacji podatkowej wydatków poniesionych na unowocześnienie Hotelu.
czy wskutek nieodpłatnego przekazania Wydzierżawiającemu budynku po zakończeniu umowy dzierżawy gruntu Spółka będzie miała prawo do zaliczenia niezamortyzowanej części budynku do kosztów uzyskania przychodu
w zakresie: Czy poniesiony przez Powiatowy Zakład Opieki Zdrowotnej koszt na opracowanie koncepcji realizacji zadania w ramach Projektu zwiększa wartość początkową środka trwałego wytworzonego w ramach inwestycji zgodnie z art. 16g ust. 4 ustawy o podatku dochodowym od osób prawnych?
Wnioskodawca jest uprawniony do amortyzowania poniesionych wydatków adaptacyjnych przy zastosowaniu indywidualnej stawki amortyzacji. Przy czym, zważywszy, że jak wskazano we wniosku, część wydatków została sfinansowana w ramach Programu Operacyjnego Inteligentny Rozwój 2014-2020, to zgodnie z cyt. art. 23 ust. 1 pkt 45 ustawy o podatku dochodowym od osób fizycznych, do kosztów podatkowych Wnioskodawca
Podatnik może zaliczyć do kosztów niezamortyzowaną część inwestycji w obcym środku trwałym, jeżeli przyczyną likwidacji tej inwestycji była decyzja o zaprzestaniu prowadzenia działalności gospodarczej w celu uniknięcia ponoszenia dalszych strat. Takie stanowisko zajął Dyrektor Krajowej Informacji Skarbowej w interpretacji, której fragment przedstawiamy.