Spółka, której jednostki są konsolidowane metodą praw własności, nie wchodzi w skład "grupy podmiotów" w rozumieniu art. 82 ust. 1 pkt 1 ustawy o wymianie informacji podatkowych z innymi państwami, a tym samym nie jest zobowiązana do przekazywania informacji wymaganych na podstawie art. 83 ust. 1 tej ustawy.
Dyrektor Krajowej Informacji Skarbowej przyjął, że z rozporządzenia CHF wynika możliwość zaniechania poboru podatku w przypadku umorzenia kredytów na cele mieszkaniowe, zaciągniętych zarówno na potrzeby kredytobiorców, jak i ich dzieci, spełniając kryteria dotyczące jednej inwestycji mieszkaniowej.
Wynagrodzenia wypłacane członkom Komisji działającej przy izbie lekarskiej, powołanym uchwałą, stanowią przychody z innych źródeł i nie wymagają poboru zaliczki na podatek dochodowy przez płatnika, lecz jedynie wystawienia informacji PIT-11.
Wynagrodzenie za dostęp do modelu SaaS oraz baz danych, niewiążące się z użytkowaniem przestrzeni dyskowej jako urządzenia przemysłowego, nie podlega podatkowi u źródła zgodnie z art. 21 ust. 1 pkt 1 ustawy o CIT, za wyjątkiem wynagrodzenia obejmującego użytkowanie serwera dla przechowywania danych.
Wynagrodzenie płacone za korzystanie z licencji użytkownika końcowego do oprogramowania oraz za dostęp do baz danych, ograniczone do użytku wewnętrznego, nie podlega opodatkowaniu podatkiem u źródła. Natomiast wynagrodzenie za dostęp do oprogramowania SaaS, umożliwiające użytkowanie przestrzeni dyskowej, stanowi należność za użytkowanie urządzeń przemysłowych, podlegającą opodatkowaniu.
Obowiązek złożenia powiadomienia CbC-P dotyczy wyłącznie jednostek w grupach, które przekroczyły określony próg skonsolidowanych przychodów. W przypadku wielokrotnego członkostwa w różnych grupach, obowiązek ten nie powstaje, jeśli grupa nie spełnia wszystkich ustawowych kryteriów uznania jej za grupę podmiotów.
Usługi ubezpieczeniowe nabywane w drodze refakturowania od nierezydentów nie są objęte zryczałtowanym podatkiem u źródła zgodnie z art. 21 ust. 1 pkt 2a ustawy o CIT, a ich wypłaty nie podlegają raportowaniu w informacji IFT-2R.
Jednostka wchodząca w skład grupy kapitałowej mająca obowiązek złożenia powiadomienia CbC-P może być zobowiązana do złożenia tegoż powiadomienia jedynie względem grupy podmiotów, której skonsolidowane przychody za poprzedni rok obrotowy przekraczają 750 mln euro.
Operator serwisu internetowego, który nie oferuje funkcjonalności umożliwiających realizację stosownych czynności przez użytkowników, nie jest zobowiązany do przekazywania zbiorczej informacji o sprzedawcach do Szefa Krajowej Administracji Skarbowej, zgodnie z art. 75b ust. 1 ustawy o wymianie informacji podatkowych.
Zwrot zwaloryzowanej kaucji mieszkaniowej, który przekracza wartość pierwotnie wpłaconej kaucji, stanowi przychód podlegający wykazaniu zgodnie z art. 20 ust. 1 ustawy o podatku dochodowym od osób fizycznych; w związku z tym wynajmujący zobowiązany jest do sporządzenia PIT-11, nie umieszczając w nim kwoty związanej z zużyciem technicznym lokalu.
Skoro przychód z tytułu przymusowego wykupu akcji został prawidłowo opodatkowany w deklaracji PIT-38 za rok 2023, to podatnik nie jest zobowiązany do ponownego składania deklaracji PIT-38 oraz zapłaty podatku za rok 2024, a dodatkowy PIT-8C ma charakter wyłącznie informacyjny.
Umorzenie zobowiązań zaciągniętych na działalność gospodarczą, wynikające z postępowania upadłościowego, nie stanowi przychodu podatkowego w świetle art. 14 ust. 3 pkt 6 ustawy o PDOF i nie niesie obowiązku wystawienia PIT-11 dla dłużnika.
Oprogramowanie, które nie ingeruje w ustalenia dotyczące poboru i wypłaty wynagrodzenia z tytułu czynności wykonywanych przez użytkowników, nie spełnia definicji platformy w rozumieniu ustawy o wymianie informacji podatkowych, tym samym podmiot nie uzyskuje statusu operatora platformy i nie jest objęty obowiązkiem raportowania.
Oprogramowanie w postaci Portalu, działającego jako sprzedawca i dokonującego transakcji na rzecz własną, nie stanowi platformy podatkowej zgodnie z art. 75a ust. 1 pkt 12 ustawy o wymianie informacji podatkowych z innymi państwami, wyłączając obowiązki DAC7.
Serwis, który poza wystawianiem ofert i reklamowaniem stosownych czynności umożliwia dodatkowo interakcję między użytkownikami i częściową obsługę płatności, nie korzysta z wyłączenia z definicji "platformy" zawartego w art. 75a ust. 2 ustawy o wymianie informacji podatkowych, co uzasadnia uznanie wnioskodawcy za operatora platformy.
Nagrody pieniężne i rzeczowe przyznawane za działalność na rzecz ochrony wód, niepowiązane z działalnością gospodarczą ani pracą, stanowią przychód z innych źródeł (art. 20 ust. 1 u.p.d.o.f.), przy czym nieobowiązkowe jest pobieranie zaliczek na podatek, lecz konieczne wystawienie PIT-11.
Podmiot dokonujący wypłat na rzecz zagranicznego kontrahenta za usługi świadczone poza Polską nie jest zobowiązany do potrącenia podatku u źródła, jeżeli kontrahent jest jednostką transparentną podatkowo, a wnioskodawca dysponuje certyfikatem rezydencji wspólnika tej jednostki.
Spółki wchodzące w skład grupy kapitałowej mogą korzystać z wyłączeń z minimalnego podatku dochodowego z art. 24ca ust. 14 pkt 6 ustawy o CIT, pod warunkiem spełnienia kryteriów kapitałowych oraz rentowności, oraz są zobowiązane do złożenia stosownej informacji. Wyłączenia nie dotyczą spółek niespełniających warunku 75% udziału.
Wnioskodawca, jako operator platformy, spełnia definicję platformy według art. 75a ust. 1 pkt 12 ustawy i jest zobowiązany do przekazywania informacji o sprzedawcach do KAS, na podstawie art. 75b ust. 1 tejże ustawy.
Wymiana informacji podatkowych z innymi państwami.
Wymiana informacji podatkowych z innymi państwami.
Wymiana informacji podatkowych z innymi państwami.
Wymiana informacji podatkowych z innymi państwami.