Logo Platforma Księgowych i Kadrowych
    Pokaż wyniki dla:
    Pokaż wyniki dla:
    uźytkownik Zaloguj się koszyk Kup dostęp
    • Twój panel
    • Tematyka
      • Podatki (608085)
      • Kadry i płace (26134)
      • Obrót gospodarczy (88861)
      • Rachunkowość firm (3841)
      • Ubezpieczenia (35961)
    • Aktualności
    • Kalkulatory
    • Porady i artykuły
    • Tematy na czasie
      • ZMIANY 2026
      • KSeF 2026
      • ZMIANY 2025
      • SYGNALIŚCI
    • Czasopisma
    • Akty prawne
    • Interpretacje
    • Orzeczenia
    • Formularze
    • Wskaźniki i stawki
    • Narzędzia i programy
      • Kursy walut
      • PKD
      • PKWiU 2015
      • KŚT ze stawkami amortyzacji
    • Terminarz
    • Wideoporady
    informacja indywidualna dla pracownika
    informacja indywidualna dla pracownika
    Kategoria
    Wszystkie Porady i artykuły Interpretacje
    Temat
    Wszystkie informacja informacja indywidualna dla pracownika
    Indeks tematów
    Wszystkie i
    Porada
    27.08.2019 Kadry i płace

    Kiedy nie trzeba aktualizować informacji o warunkach zatrudnienia

    czytaj dalej
    Artykuł
    23.05.2019 Kadry i płace

    Jak prawidłowo przygotować dla pracownika informację o warunkach zatrudnienia

    Pracodawca ma obowiązek przekazać pracownikowi w ciągu 7 dni kalendarzowych od dnia zawarcia umowy o pracę informację o warunkach zatrudnienia. Taka informacja może zawierać jedynie wskazanie odpowiednich przepisów dotyczących warunków zatrudnienia lub mieć formę opisową.

    czytaj dalej
    Artykuł
    09.05.2019 Kadry i płace

    Zatrudnianie młodocianych do prac lekkich – na jakich warunkach może się odbywać

    Z pracownikami młodocianymi w wieku od 15 do 18 lat można zawrzeć umowę o pracę na wykonywanie prac lekkich. Młodocianych można zatrudnić na stałe, sezonowo albo dorywczo, uwzględniając w każdym przypadku wymagania zawarte w Kodeksie pracy dotyczące zawierania umów z takimi pracownikami. Znacznie mniej warunków do spełnienia jest przy zawieraniu z młodocianymi umów cywilnoprawnych.

    czytaj dalej
    Porada
    29.04.2019 Kadry i płace

    Czy w informacji o warunkach zatrudnienia mogą się znaleźć zapisy dotyczące przyjętego u pracodawcy sposobu potwierdzania nieobecności w pracy

    czytaj dalej
    Artykuł
    16.01.2019 Ubezpieczenia

    Jakie dane należy przekazać ubezpieczonym w informacji rocznej ZUS IMIR

    Od 1 stycznia 2019 r. zostały określone nowe wzory informacji dla ubezpieczonych - zarówno informacji miesięcznej, jak i informacji rocznej. Informację mają obowiązek przekazać płatnicy składek - m.in. pracodawcy i zleceniodawcy - za osoby, za które w 2018 r. rozliczali składki na ubezpieczenia społeczne. Termin na przekazanie osobom zatrudnionym informacji rocznej za ubezpieczonego upływa 28 lutego

    czytaj dalej
    Artykuł
    17.01.2018 Ubezpieczenia

    Jakie dane należy przekazać ubezpieczonym w informacji rocznej ZUS IMIR

    Płatnicy składek - m.in. pracodawcy, zleceniodawcy - mają obowiązek do 28 lutego 2018 r. przekazać swoim zatrudnionym roczną informację o rozliczonych za nich składkach i wypłaconych świadczeniach. Błędne dane przekazane w informacji mogą skutkować wszczęciem postępowania wyjaśniającego przez ZUS, w wyniku którego zostaną ustalone prawidłowe wartości składek.

    czytaj dalej
    Artykuł
    15.01.2018 Podatki

    Jakie informacje należy wykazywać w PIT-11

    28 lutego 2018 r. upływa termin na przekazanie podatnikom informacji PIT-11 za 2017 r. W tym samym terminie informacje te płatnicy muszą przesłać do urzędu skarbowego, jeżeli robią to elektronicznie. Płatnicy, którzy byli uprawnieni do sporządzenia PIT-11 za 2017 r. w formie papierowej, mieli na to czas do końca stycznia. Przedstawiamy odpowiedzi na pytania Czytelników dotyczące wypełniania PIT-11

    czytaj dalej
    Porada
    11.12.2017 Kadry i płace

    Czy przy ponownym zatrudnieniu pracownika na tych samych zasadach należy mu przedstawić informację o warunkach zatrudnienia

    czytaj dalej
    Artykuł
    02.04.2017 Kadry i płace

    Jak uchylić regulamin pracy po zmianie przepisów

    Pracodawca, który chce zlikwidować regulamin pracy, gdyż zatrudnia mniej niż 50 pracowników, musi przejść taką samą procedurę jak przy jego wprowadzaniu. Jeśli działają u niego związki zawodowe, musi z nimi ustalić uchylenie regulaminu pracy. Jeżeli natomiast w firmie nie ma organizacji związkowych, pracodawca może samodzielnie uchylić regulamin pracy.

    czytaj dalej
    Porada
    17.02.2017 Ubezpieczenia

    Kiedy płatnik ma obowiązek sporządzić roczną informację ZUS IMIR

    Płatnicy składek mają obowiązek sporządzenia i przekazania ubezpieczonym (m.in. pracownikom i zleceniobiorcom) rocznej informacji ZUS IMIR obejmującej okres od stycznia do grudnia roku poprzedniego w podziale na poszczególne miesiące. Tym ubezpieczonym, którzy otrzymywali informacje o wysokości składek oraz wypłaconych świadczeniach co miesiąc, co do zasady płatnicy nie mają obowiązku sporządzenia

    czytaj dalej
    Porada
    02.08.2016 Kadry i płace

    Jak w sierpniu 2016 r. zmieniają się okresy wypowiedzenia umów na czas określony

    Od 21 sierpnia 2016 r. pracownicy zatrudnieni nieprzerwanie na podstawie umów na czas określony trwających 22 lutego 2016 r., czyli w dniu wejścia w życie nowelizacji w zakresie umów terminowych, uzyskają prawo do 1-miesięcznego okresu wypowiedzenia. W tym dniu bowiem pracownicy osiągną 6 miesięcy zatrudnienia licząc od dnia wejścia w życie nowelizacji, a taki okres zatrudnienia daje prawo do 1-miesięcznego

    czytaj dalej
    Porada
    02.04.2016 Kadry i płace

    Jakie są skutki nieprzekazania informacji o zmianie warunków zatrudnienia w przypadku umów na czas określony

    Mamy kilkoro pracowników zatrudnionych na umowy na czas określony (w tym na zastępstwo), zawarte przed ostatnią zmianą przepisów, tj. przed 22 lutego 2016 r. W ciągu miesiąca po zmianie warunków zatrudnienia nie przekazaliśmy im informacji o nowych warunkach zatrudnienia. Jakie konsekwencje mogą nas w związku z tym spotkać? Czy przekazując taką informację możemy od razu odnieść się w niej do zmian,

    czytaj dalej
    Porada
    17.03.2016 Kadry i płace

    Kiedy trzeba zmienić informację o warunkach zatrudnienia w związku z nowymi okresami wypowiedzenia umów na czas określony

    Na skutek wydłużenia okresów wypowiedzenia umów na czas określony od 22 lutego 2016 r. pracodawcy musieli zmienić pracownikom informację o warunkach zatrudnienia. Zmiany tej trzeba będzie dokonać najpóźniej do 22 marca 2016 r. w przypadku pracowników, którzy mają podaną informację o warunkach zatrudnienia poprzez wskazanie przepisów.

    czytaj dalej
    Artykuł
    17.02.2016 Kadry i płace

    Zmiany w umowach terminowych od 22 lutego 2016 r. - jakie obowiązki mają pracodawcy

    Od 22 lutego 2016 r. pracodawcy będą mogli podpisać z tym samym pracownikiem umowę na czas określony maksymalnie na 33 miesiące. Zmienią się też okresy wypowiedzenia dla umów na czas określony, które będą uzależnione od długości zatrudnienia u danego pracodawcy. W związku z tym trzeba będzie zmienić pracownikom informację o warunkach zatrudnienia w zakresie okresu wypowiedzenia.

    czytaj dalej
    Porada
    02.02.2016 Kadry i płace

    Co wpisać w informacji o warunkach zatrudnienia w przypadku przesunięcia urlopu wypoczynkowego na kolejną umowę o pracę

    Zatrudniliśmy pracownika, który w 2015 r. w innym zakładzie wykorzystał już 21 dni urlopu wypoczynkowego. W czasie trwania umowy zawartej z naszym zakładem na okres próbny od 1 września do 30 listopada 2015 r. pracownik nie wykorzystał żadnego dnia urlopu wypoczynkowego. Chciał wykorzystać ten urlop podczas dalszego zatrudnienia w naszej firmie. Zawarliśmy z nim bowiem umowę na czas określony od 1

    czytaj dalej
    Porada
    02.11.2015 Kadry i płace

    Czy limit godzin ponadwymiarowych pracownika niepełnoetatowego można ustalić w informacji o warunkach zatrudnienia

    Zatrudniliśmy nowego pracownika na pół etatu. W pierwszym dniu pracy wręczyliśmy mu umowę o pracę. Zapomnieliśmy jednak wpisać liczby godzin pracy ponad określony w umowie wymiar czasu pracy, po przekroczeniu których pracownik będzie otrzymywał dodatek taki jak za pracę w godzinach nadliczbowych. Limit godzin ponadwymiarowych, którego nie ma w umowie o pracę, mamy zamiar wpisać w informacji o warunkach

    czytaj dalej
    Artykuł
    02.03.2015 Kadry i płace

    Informacja o warunkach zatrudnienia - 5 praktycznych wskazówek, jak ją sporządzić

    Pracodawca w ciągu 7 dni od zawarcia umowy o pracę powinien przekazać pracownikowi informację o warunkach zatrudnienia. Takie sformułowanie tego obowiązku oznacza, że jeśli nawet pracownik zawrze umowę o pracę na kilka miesięcy przed rozpoczęciem pracy, to informację o warunkach zatrudnienia trzeba mu przekazać najpóźniej w ciągu tygodnia od podpisania tej umowy.

    czytaj dalej
    Porada
    17.02.2015 Ubezpieczenia

    Jak prawidłowo wypełnić informację roczną dla ubezpieczonego

    Do 28 lutego płatnicy składek mają obowiązek przekazania ubezpieczonym informacji rocznej o naliczanych składkach ubezpieczeniowych w roku ubiegłym w podziale na poszczególne miesiące. Z uwagi na to, że w tym roku 28 lutego przypada w sobotę, obowiązującym w 2015 r. terminem do przekazania informacji rocznej jest 2 marca. Od 2015 r. płatnicy składek zostali zwolnieni z obowiązku przekazywania informacji

    czytaj dalej
    Porada
    17.02.2015 Ubezpieczenia

    Kiedy płatnik ma obowiązek przekazać ubezpieczonym informację roczną

    Do 2 marca 2015 r. płatnicy składek mają czas na przekazanie swoim ubezpieczonym informacji rocznej o wysokości odprowadzonych składek ZUS za ubiegły rok w podziale na poszczególne miesiące. Jeżeli jednak ubezpieczeni otrzymywali informację o wysokości składek co miesiąc, płatnicy nie mają, co do zasady, obowiązku przekazywania informacji rocznej, chyba że ubezpieczony zwróci się z wnioskiem o jej

    czytaj dalej
    Artykuł
    12.01.2014 Kadry i płace

    Sporządzanie informacji o warunkach zatrudnienia dla pracownika - praktyczne problemy

    Pracodawca ma obowiązek przekazać pracownikowi w ciągu 7 dni od dnia zawarcia umowy o pracę informację o warunkach zatrudnienia. Taka informacja może zawierać jedynie wskazanie odpowiednich przepisów dotyczących warunków zatrudnienia lub może mieć formę opisową.

    czytaj dalej
    Porada
    28.11.2013 Kadry i płace

    Jak określić normę dobową i tygodniową dla pracownika zatrudnionego w zadaniowym systemie czasu pracy

    Zamierzam zatrudnić pracownika na pełny etat w zadaniowym systemie czasu pracy. Będzie pracował w różne dni tygodnia i w różnym wymiarze godzinowym w poszczególne dni, w zależności od liczby wykonywanych zadań. Jak w informacji o warunkach zatrudnienia zapisać dobową i tygodniową normę czasu pracy tego pracownika? Jak prowadzić dla niego ewidencję czasu pracy?

    czytaj dalej
    Porada
    29.07.2013 Kadry i płace

    W jaki sposób podać pracownikowi zatrudnionemu w systemie równoważnym informację o warunkach zatrudnienia w zakresie normy dobowej i tygodniowej

    Pracownik jest zatrudniony w pełnym wymiarze czasu pracy w równoważnym systemie czasu pracy. Zgodnie z rozkładem czasu pracy świadczy pracę w następujący sposób: w poniedziałek, wtorek, czwartek i piątek w godz. od 7.30 do 15.00 (praca po 7 godzin i 30 minut), a w środę w godz. od 7.30 do 17.30 (praca przez 10 godzin). Łącznie pracownik pracuje w każdym tygodniu 40 godzin. W jaki sposób należy wpisać

    czytaj dalej
    Porada
    12.04.2013 Kadry i płace

    Jak prawidłowo sformułować informację o warunkach zatrudnienia dla pracownika

    Umowa o pracę zawiera postanowienia o charakterze podstawowym. Zaliczają się do nich informacje dotyczące stron umowy, rodzaju umowy, daty jej zawarcia oraz warunki pracy i płacy. Pozostałe informacje o warunkach zatrudnienia pracodawca przekazuje pracownikowi w odrębnym piśmie.

    czytaj dalej
    Porada
    12.08.2012 Kadry i płace

    Czy informację o warunkach zatrudnienia można zamieścić w umowie o pracę

    Chcemy ułatwić sobie pracę i zamieszczać w umowach o pracę informację o warunkach zatrudnienia. Czy jest to dopuszczalne? Zatrudniamy w naszej spółce ponad 100 pracowników i sporządzenie osobnych informacji o warunkach zatrudnienia jest dla nas uciążliwe. W firmie posiadamy regulamin pracy, więc informacja o warunkach pracy nie byłaby rozbudowana.

    czytaj dalej
    Poprzednia
    1 2
    Następna
    • INFOR.PL
    • INFORLEX
    • GAZETA PRAWNA
    • INFORORGANIZER
    • SKLEP
    Copyright © 2025 INFOR PL S.A.