Dochody z należności odsetkowych oraz innych wypłat dokonywanych przez Spółkę na rzecz Funduszu niemieckiego, reprezentowanego przez Spółkę Zarządzającą, podlegają zwolnieniu z opodatkowania podatkiem dochodowym od osób prawnych zgodnie z art. 17 ust. 1 pkt 58 ustawy o CIT, pod warunkiem spełnienia określonych przesłanek, w tym posiadania przez Fundusz certyfikatu rezydencji oraz oświadczenia o rzeczywistym
Zwrot należności odsetkowych i innych realizowany na rzecz niemieckiego funduszu inwestycyjnego przez spółkę nie podlega obowiązkowi poboru podatku u źródła na podstawie art. 17 ust. 1 pkt 58 ustawy o CIT, przy spełnieniu określonych warunków formalnych i materialnych przez fundusz.
Wynagrodzenie za zarządzanie aktywami zagranicznymi stanowi rozliczany proporcjonalnie koszt podatkowy uzyskiwania przychodów z odpłatnego zbycia instrumentów finansowych, zgodnie z art. 30b ustawy o PIT, stosowane w dacie poniesienia, z wyłączeniem kosztów wskazanych w art. 30a ustawy, przy zastosowaniu zasady proporcjonalnego przyporządkowania kosztów.
Podatek od dochodów kapitałowych, zapłacony w związku z realizacją nabytych w spadku praw majątkowych, nie stanowi ciężaru pomniejszającego podstawę opodatkowania podatkiem od spadków i darowizn.
Przystąpienie Fundacji Rodzinnej do zagranicznego alternatywnego funduszu inwestycyjnego oraz przychody z tego tytułu mieszczą się w zakresie działalności określonej w art. 5 ustawy o fundacji rodzinnej, co pozwala na zastosowanie zwolnienia z podatku dochodowego od osób prawnych zgodnie z art. 6 ust. 1 pkt 25 ustawy o CIT.
Ustalenie, czy w stosunku do wypłat: i) należności odsetkowych, które Fundusz reprezentowany przez Spółkę Zarządzającą otrzymywał, otrzymuje na datę złożenia wniosku i będzie otrzymywał również w przyszłości od Spółki; ii) należności z innych tytułów wymienionych w przepisach art. 21 ust. 1 lub art. 22 ust. 1 ustawy o CIT (jeżeli w przyszłości Spółka, oprócz wypłat z tytułu należności odsetkowych,
W stosunku do wypłat: i) należności odsetkowych, które Fundusz reprezentowany przez Spółkę Zarządzającą otrzymywał, otrzymuje na datę złożenia wniosku i będzie otrzymywał również w przyszłości od Spółki; ii) należności z innych tytułów wymienionych w przepisach art. 21 ust. 1 lub art. 22 ust. 1 ustawy o CIT (jeżeli w przyszłości Spółka, oprócz wypłat z tytułu należności odsetkowych, o których mowa
Dotyczy ustalenia: - czy przystąpienie Fundacji do Funduszu nie będzie stanowiło przejawu działalności niedozwolonej, tj. nie będzie stanowiło działalności gospodarczej fundacji rodzinnej wykraczającej poza zakres wskazany przez UFR, a tym samym: - czy przychody Fundacji z tytułu Inwestycji kapitałowych prowadzonych przez Fundusz będą podlegały zwolnieniu z opodatkowania podatkiem dochodowym od osób
Możliwość zaliczenia do kosztów uzyskania przychodów kosztów operacyjnych banku.
Dotyczy ustalenia, czy: - przystąpienie Fundacji do Funduszu nie będzie stanowiło przejawu działalności niedozwolonej, tj. nie będzie stanowiło działalności gospodarczej fundacji rodzinnej wykraczającej poza zakres wskazany przez UFR, a tym samym przychody Fundacji z tytułu Inwestycji kapitałowych prowadzonych przez Fundusz będą podlegały zwolnieniu z opodatkowania podatkiem dochodowym od osób prawnych
Obowiązki płatnika związane z wypłatą wynagrodzenia pracownikom w postaci instrumentów finansowych funduszu inwestycyjnego w ramach przyjętej przez Towarzystwo polityki wynagrodzeń.
Fundacja będzie zwolniona z podatku CIT w zakresie przychodów i dochodów z Inwestycji kapitałowych Spółki przypadających na nią na zasadzie art. 5 ustawy CIT jako wspólnika Spółki. Przystąpienie przez Fundację do Spółki nie może być na podstawie art. 6 ust. 7 Ustawy CIT uznane za prowadzenie działalności gospodarczej fundacji rodzinnej wykraczającej poza zakres określony w art. 5 ustawy z dnia 26 stycznia
Skutki podatkowe uczestnictwa w zagranicznych funduszach inwestycyjnych.
Brak obowiązku wykazania jako import usług kosztów uwzględnionych w wycenie Jednostek Uczestnictwa.
Czy w sytuacji opisanej w stanie faktycznym oraz zdarzeniu przyszłym, Środki z inwestycji uzyskiwane przez Wnioskodawcę w związku z inwestycjami sfinansowanymi Środkami POIR są wolne od podatku dochodowego od osób prawnych, na podstawie art. 17 ust. 1 pkt 53a ustawy o CIT?
Czy w sytuacji opisanej w stanie faktycznym oraz zdarzeniu przyszłym, Środki z inwestycji uzyskiwane przez Fundusz w związku z inwestycjami sfinansowanymi Środkami POIR są wolne od podatku dochodowego od osób prawnych, na podstawie art. 17 ust. 1 pkt 53a ustawy o CIT?
Miejscem opodatkowania nabywanych przez usług jest terytorium kraju, a nabywane usługi nie mieszczą się w zakresie kompleksowych czynności zarządzania funduszami inwestycyjnymi wymienionych w art. 43 ust. 1 pkt 12 lit. a ustawy i w związku z tym podlegają opodatkowaniu podatkiem od towarów i usług według właściwej stawki.
Czy środki z inwestycji uzyskiwane przez Fundusz w związku z inwestycjami sfinansowanymi środkami Programu Operacyjnego Inteligentny Rozwój są wolne od podatku dochodowego od osób prawnych na podstawie art. 17 ust. 1 pkt 53a ustawy o podatku dochodowym od osób prawnych
Podatek od towarów i usług w zakresie określenia czy świadczenie usług może korzystać ze zwolnienia przedmiotowego zawartego w art. 43 ust. 1 pkt 12 pkt a i b.
czy środki z inwestycji uzyskiwane przez Fundusz w związku z inwestycjami sfinansowanymi środkami Programu Operacyjnego Inteligentny Rozwój są wolne od podatku dochodowego od osób prawnych na podstawie art. 17 ust. 1 pkt 53a ustawy o CIT
Obowiązki płatnika związane z wypłatą wynagrodzenia pracownikom w postaci instrumentów finansowych funduszu inwestycyjnego w ramach przyjętej przez Towarzystwo polityki wynagrodzeń na rzecz osób, do zadań których należą czynności istotnie wpływające na profil ryzyka Towarzystwa lub zarządzanych funduszy inwestycyjnych
w zakresie rozpoznania usług nabywanych przez Wnioskodawcę od Wykonawcy jako import usług zwolnionych z opodatkowania podatkiem VAT
Zastosowanie zwolnienia od podatku dla świadczonych usług doradztwa prawnego wykonywanych przez Wnioskodawcę na rzecz Zleceniodawcy.
Zwolnienie od podatku świadczonych usług wyceny spółek wchodzących w skład portfela inwestycyjnego Funduszu 1 i Funduszu 2 na podstawie art. 43 ust. 1 pkt 12 ustawy o VAT.